سه پیشنهاد برای پایان روز
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۰ اسفند

همه همیشه روی چیز هایی تأکید می کنند که برای شروع روز باید انجام دهید، اما تعداد کمی از ما از اهمیت برنامه ای مناسب برای به پایان بردن روز آگاهی داریم. به پایان رساندن روز به شکلی سازمان دهی شده و مثبت، راه ساده ای است که با استفاده از آن می توان برای صبح روز آینده آماده شد و برای بهتر شدن همه چیز برنامه ریزی کرد.

در ادامه ۳ موردی را خواهید خواند که حتماً باید به برنامه ی پایان بخش روز خود اضافه کنید. در نظر داشته باشید که این سه مورد، تنها موارد این فهرست نیستند و هر شخصی بنا به تجربه ی شخصی خود می تواند موارد دیگری نیز به آن بیفزاید.

۱- وسایل روز آینده تان را آماده کنید

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که صبح ها برای بیرون زدن از منزل تکاپوی زیادی دارید، از پیش آماده کردن وسایلی که روز بعد باید همراه خود ببرید معنای بیشتری پیدا می کند. به احتمال زیاد همه ی ما با آماده کردن کیف مدرسه از شب قبل و رضایتی که این کار هنگام صبح برایمان به ارمغان می آورد آشنایی داریم.

حالا، سال ها بعد از آن دوران، همین توصیه کماکان به کارمان می آید. لوازمی که فکر می کنید روز آینده نیاز خواهید داشت را شب قبل آماده کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه احتمال فراموش کردن چیز مهمی را کاهش می دهید و از تکاپوی اول صبح برای پیدا کردن آنها اجتناب می کنید، تا حدی از آنچه فردا با آن مواجه خواهید شد ایده ای به دست می آورید.

۲- برنامه ی فردایتان را مرور کنید

در حین آماده کردن وسایل فردا، نگاهی هم به برنامه ی فردایتان بیندازید. این کار تکنیک بسیار مؤثری است که با استفاده از آن می توانید از لحاظ ذهنی برای فردا آماده شوید. به این ترتیب کارهایی که روز بعد باید یا نباید انجام دهید را مشخص خواهید کرد و برای کسانی که با آنها ملاقات خواهید داشت آماده می شوید.

از این فرصت برای تمام کردن هر کار نیمه تمامی که در فهرست کارهای انجام دادنی همان روز قرار داشته اند نیز می توانید بهره بگیرید. این بازه در نهایت بهترین زمان برای تجسم خواسته هایتان از روز آینده است. تمام کارهایی که دوست دارید فردا انجام دهید و نتایجی که دوست دارید بگیرید را در ذهن خود تجسم کنید. به این ترتیب احساس مثبتی به حس فعلی خود اضافه می کنید که اثرش را روز آینده خواهید دید.

۳- اطراف خود را مرتب کنید

کاغذ بسته بندی شکلاتی که خورده اید و روی میز انداخته اید را دور بیندازید. کتاب هایی که از قفسه بیرون کشیده اید را از روی میز بردارید و در جای خود قرار دهید. لباس هایتان را از روی صندلی و تخت جمع و در کمد آویزان کنید. به یاد داشته باشید تمیز کردن و جمع و جور کردن اطراف، آشفتگی ذهنی شما را نیز کاهش خواهد داد.

تمیزکاری الکترونیکی نیز پیشنهاد خوبی است. به سراغ ایمیل های خود بروید و برخی از ایمیل هایی که فقط در اینباکس شما فضا اشغال کرده اند را پاک کنید. پاک کردن فضای هارد دیسک یا دسکتاپ رایانه ی شخصی شما از فایل های بلا استفاده نیز اثر فوق العاده ای روی کاهش آشفتگی ذهنی تان خواهد داشت. این کار احساس شروعی تازه به شما می بخشد که صبح روز بعد، انرژی مثبت تری برایتان به ارمغان خواهد آورد.

منبع: دیجیاتو

ارسال پرسش جدید