واکنش چهره شما راه حلی برای بهبود نتایج جستجوی گوگل
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

گوگل از همان روز اول آغاز به کارش تلاش داشت که نتایج سرچ هایش را برای کاربران خود بهبود بدهد و این کار نیز عموما از طریق برچسب گذاری صفحات وب با بهترین و مرتبط ترین کلمات کلیدی محقق شد تا معتبرترین صفحات در بالاترین بخش ها نمایش داده شوند.

اما ظاهرا این کار کافی نبوده و حالا شرکت ساکن مانتین ویو پتنتی را به ثبت رسانده که درها را برای اندازه گیری داده های زیستی کاربران باز می کند و برای نمونه دوربین تلفن همراه شما می تواند واکنش های چهره تان را نیز ارزیابی کند تا تشخیص دهد که آیا نتایج به نمایش در آمده دقیقا همان چیزی بوده که شما انتظارش را داشته اید یا خیر.

براساس این پتنت گوگل در نظر دارد دمای بدن کاربران، ضربان قلب، واکنش مردمک، پلک زدن فرد و نرخ آن و کلیه بازخوردهایی که ممکن است در صورت وی رخ دهند را مورد ارزیابی قرار داده و از این اطلاعات برای بهبود نتایج سرچ خود استفاده نماید.

روند کار نیز به این صورت است که وقتی مجموعه ای از نتایج در پاسخ به سرچ شما نمایش داده شد، سیستم از  روی واکنش هایتان به نتایج «امتیاز رضایتمندی» می دهد و سپس آن امتیازها را برای کاربرانی که در ادامه ممکن است آن اطلاعات را مشاهده نمایند نشان می دهد.

البته بهینه سازی و شخصی سازی اطلاعات آن هم تا این سطح، صرفا از طریق اسمارت فونی امکان پذیر خواهد بود که کاربران با خود حمل می کنند و قطعا بدون وجود این ابزارها امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: دیجیاتو

ارسال پرسش جدید