ال‌جی همچنان در بازار LCD سرمایه‌گذاری می‌کند
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

 

با اینکه رقبایی نظیر سامسونگ و شرکت‌های ژاپنی در حال کاهش حجم کسب‌وکار LCD هستند و به دلیل وجود رقبای چینی در حال رشد، به سمت OLED یا دیود ارگانیک ساطع‌کننده نور گرایش دارند، اما شرکت LG Display همچنان بر راهبردهای خود بر روی این فناوری تأکید دارد.

 

 

هان سانگ-بئوم، نایب رئیس شرکت LG Display، اعلام کرد که می‌خواهد رقابت در زمینه کسب‌وکار نمایشگر کریستال مایع یا همان LCD را تقویت کند.

آقای هان در کنفرانس مدیرعاملان این شرکت که در پاجوی استان گئونگی برگزار شد، گفت: «با شدت گرفتن رقابت در صنعت LCD، وضعیت بازار سخت می‌شود. با این حال، LG Display از قدرت و بُرد خود در این رقابت اطمینان دارد زیرا هنوز بهترین فناوری‌های دنیا و بالاترین سوددهی را دارد.» در مورد اینکه رقبای چینی به تازگی در بخش LCDهای بزرگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند، آقای هان اذعان داشت: «ما هنوز در حال بررسی هستیم که در مورد نسل 10.5 سرمایه‌گذاری انجام شود یا خیر. ما فعالانه در حال تحقیق و توسعه برای بالاتر بردن رقابت LCD هستیم.»

 

به گفته هان، شرکت LG Display سودهای حاصله از کسب‌وکار LCD را دوباره در بخش OLED سرمایه‌گذاری می‌کند تا خود را برای آینده مهیا نماید. کسب‌وکار OLED این شرکت، که به عنوان موتور رشد جدیدی ترویج می‌شود، کمتر از 10 درصد از کل فروش را به خود اختصاص می‌دهد. وی افزود: «کسب‌وکار OLED و LCD تا سال 2019 و 2020 به تعادل خواهد رسید. ما کسب‌وکار خود را به بازار OLED پلاستیکی کوچک و متوسط که شامل تلفن هوشمند، ماشین و بازار تلویزیون‌های بزرگ می‌شود توسعه می‌دهیم.»

 

 

وی در ادامه چنین گفت: «مهم نیست چقدر انجام این کار سخت است. شرکت LG Display تصمیم دارد چشم‌انداز بازار را با OLED تغییر دهد. ما پایگاهی برای ترویج تلویزیون OLED و OLED پلاستیکی تأسیس خواهیم کرد زیرا دو موتور بزرگ رشد برای سه سال آتیِ مختوم به 2018 است. همچنین، راهبردهای رشد برای آینده را با ترکیب آنها با کسب‌وکارهای جدید پایه‌ریزی خواهیم کرد.»

 

 

 

ارسال پرسش جدید