با انجام این تمرین 5 دقیقه‌ای درد کمرتان را تا حد زیادی کاهش دهید
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ شهريور

درد کمر می تواند بسیار ناتوان کننده و دردناک باشد! حتی با وجود تحرک کم، شما درد شدید و ناگهانی در قسمت پایین و بالای ستون فقراتتان احساس می کنید و از همین رو شما مجبور می شوید کل روز را روی صندلی و یا مبل راحتیتان بنشینید. حتی بعدا شما نمی توانید در اطرافتان حرکت کنید و باید بسیار مراقب خود باشید و از تمرینات بسیار پرهیز کنید. اگر با تمرین و ورزش می‌خواهید با کمردردتان مقابله کنید پیشنهاد می‌کنیم با تمرینی 5 دقیقه‌ای و تاثیرگذار برای رفع کمردرد، که به تازگی ابداع شده آشنا شوید.

 

گاهی یک تمرین چند دقیقه ای می تواند مزایای فراوانی داشته باشد:

  • احساس قدرت و توانمندی در وجود شما را افزایش می دهد
  • میزان استرس را کاهش می دهد
  • نگرانی هایتان را کم می کند
  • دردکمر را کاهش می دهد
  • درد گردن را کم می کند
  • به شما در کاهش وزن تان کمک می کند
  • هسته مرکزی بدن را مقاوم می کند
  • وضعیت تنفس تان را بهتر می کند

 

به گزارش ال‌جی و به نقل از روزیاتو، در همین راستا باید بگوییم که یک تمرین ورزشی ۵ دقیقه ای به شدت مورد توجه رسانه ها در ژاپن قرار گرفته؛ توشیکی فوکوتسُدزی (Toshiki Fukutsudzi) نوعی تمرین کم هزینه را که به مدت ۱۰ سال بر روی آن کار کرده است، با تاثیرات مثبت به کار گرفته است. او که یک پزشک است، نتیجه تمامی پژوهش های خود را در کتابی به چاپ رسانده که ۶ میلیون نسخه از این کتاب تا کنون در سراسر جهان فروخته شده است.

 

اکنون به مرور مراحل این تمرین می پردازیم.

 

قدم اول

2016-07-25-91-e1469451816597

 

یک حوله معمولی را انتخاب کنید، آنقدر آن را بپیچید تا به شکل یک سوسیس درآید

 

 

قدم دوم

2016-07-25-104-min-e1469453031814-1024x384

 

بوسیله یک بند یا طناب این شکل را حفظ کنید

 

 

قدم سوم 

2016-07-25-16-min-1024x576

 

به پشت بدنتان دراز بکشید و یک سطح محکم مانند زمینی از جنس چوب را برای این کار انتخاب کنید. از دراز کشیدن بر روی سطوحی چون تخت تان که بسیار نرم است خودداری کنید چرا که این امر باعث کاهش اثر این تمرین خواهد شد.

 

 

قدم چهارم

2016-07-25-26-min-e1469452796234-1024x325

 

با احتیاط حوله را از جایی که ستون فقرات تان آغاز می شود و در راستای ناف تان قرار دهید.

 

 

قدم پنجم

2016-07-25-36-min-e1469453172101

 

اطمینان حاصل کنید که پاهایتان در عرض شانه باز است.

 

 

قدم ششم

2016-07-25-27-min-e1469453315441-1024x572

 

انگشتان های شست پا را به هم بچسبانید

 

 

قدم هفتم

2016-07-25-39-min-e1469453602245-1024x560

 

دست ها را در بالای سر قرار دهید

 

 

قدم هشتم

2016-07-25-48-min-e1469453703984-1024x577

 

اطمینان حاصل کنید که کف دست هایتان به سمت پایین قرار گرفته است.

 

 

قدم نهم

2016-07-25-50-min-e1469453823951

 

انگشت کوچک تان را به هم تماس دهید

 

 

قدم دهم 

2016-07-25-65-min-e1469453899801-1024x294

 

به مدت ۵ دقیقه در همین وضعیت قرار بگیرید. ممکن است در ابتدا کمی احساس درد کنید اما تمام تلاش خود را برای حفظ این وضعیت بکنید. بدانید که این کار با تمرین و تکرار برای تان آسان تر خواهد شد. برای اینکه نتیجه مطلوبی از این تمرین بدست آورید، به مدت دو هفته، روزی سه بار این کار را انجام دهید.

همه تمرین همین بود. سریع و ساده. کاری که با انجام سه بار آن در روز و به مدت ۲ هفته نه تنها قادر خواهید بود، میزان کمر دردتان را کاهش دهید بلکه می توانید به زندگی خود جهت و سبک تازه ای دهید.

 

ارسال پرسش جدید