آنچه دانشجویان باید درباره پروژه جهانی LG Global Challenger بدانند
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳۱ شهريور

پروژه جهانی LG Global challenger بر پایه‌ی اهداف خاصی برنامه ریزی شد که حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند و نیز ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان جزو اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

 

حال فرصتی فراهم شده است تا سفرهای تحقیقاتی به کلیه کشورهای مختلف، برای دانشجویان ایرانی برنامه ریزی شود تا علاقه مندان به علم و یادگیری در این مسیر تجربه و چشم اندازی جدید بدست آورند. پروژه LG Global Challenger اولین و جدیدترین برنامه های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی می‌باشد. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه ریزی شد که به عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت ۱ به ۲۱ شناخته شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

 

18291435454_4c32a9d26a_b-960x525

 

 

مسافت سفرهای تحقیقاتی انجام شده معادل ۳۳۱ بار دور کره زمین

در طی ۲۱ سال گذشته، شرکت کنندگان در رقابت LG Global Challenger، به سفرهای تحقیقاتی متعددی اعزام شده‌اند که مسافت طی شده در این سفرها، بیش از ۳۳۱ بار دور زمین بوده است. به طور کلی مسافت طی شده تقریبا  ۱,۳۲۳,۷۳۸ کیلومتر می‌باشد که شامل بازدید از ۸۱۰ شهر از ۶۲ کشور جهان است. متقاضیان برای این سفرتحقیقاتی، تا سال ۲۰۱۵ حدود ۵۰ هزار نفر، معادل جمعیت یک استادیوم فوتبال برآورد شده‌اند که در طی ۲۰ سال گذشته شمار زیادی از متقاضیان از بین دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته های مختلف بوده‌اند. شرکت ال‌جی ۶۹۰ تیم با ۲,۶۲۰  عضو برای این سفرتحقیقاتی تشکیل داده است.

 

18726302000_959b295fc0_b-960x525

 

 

روند تغییرات در LG Global Challenger

در اولین سفر  LG Global challenger در سال ۱۹۵۵، موضوع که برای این سفرتحقیقاتی انتخاب شد، مربوط به صنعت و پیشرفت تکنولوژی بود، که شامل موضوعاتی از قبیل ” مطالعه موردی استفاده از شرکت‌ها در زمینه مدیریت صنعتی ” و ” تشخیص و شناسایی سرعت شبکه اطلاعات در قرن ۲۱″ می‌‌شد. بعد از سال ۲۰۰۰ میلادی این موضوعات به صورت گسترده‌ از سیستم‎های جوامع پیشرفته به مسائل فرهنگی تنوع پیدا کرد. به عنوان مثال “مطالعه بر بهبود زمین بازی کودکان”، “ارتقا و افزایش کیفیت آسایشگاه معلولین “، “فعال کردن و توسعه بخشیدن به جشنواره مدل کره ای از طریق تجزیه و تحلیل جشنواره فرهنگ مدرن”، “مطالعه در مورد خدمات مدرن برای نگهداری متوفیان در کشورهای اروپایی و مقایسه وتحقیق آن با مدل‌های موجود در کره ” و غیره. علاوه بر این، همانطور که حوزه‌های فناوری اطلاعات در حال گسترش است، در سال ۲۰۰۳ ، فناوری اطلاعات (IT) به ۴ رشته‌ کاربردی موجود شامل “علوم طبیعی”، “اقتصاد و مدیریت”، “علوم انسانی و اجتماعی” و “فرهنگ، هنر و ورزش”، اضافه شد. این توسعه به موازات رشته‌های فناوری High tech از قبیل مدیریت بازرگانی، RFID، انرژی‌های نو و جایگزین و همچنین انرژی‌های هیدروژنی می‌باشد.

 

18726290300_70e34582a0_b-960x525

 

 

نتیجه رقابت LG Global Challenger

گزارش‌های حاصل از نتیجه سفرهای تحقیقاتی انجام شده، به عنوان منبع تحقیقاتی در فناوری مدرن، بهبود فرهنگ در کره و در آینده در ایران استفاده خواهد شد. “مجموعه‌های فرهنگی دارای سالن‌های نمایش فیلم متعدد در کشورهای توسعه یافته” در سال ۱۹۶۶، پایه و اساسی برای ایجاد پردیس‌های سینمایی در کره شد. اطلاعات و داده‌های نتیجه سفرهای تحقیقاتی با موضوعات “مفهوم جدید اتوبوس‌رانی برای حل معضل ترافیک” در سال ۲۰۰۲ و “مونو ریل، چشم‌انداز آینده حمل و نقل کره” در سال ۲۰۰۵ که توسط مقامات دولتی درخواست داده شده بود، به عنوان مقاله‌های تحقیقاتی در سازماندهی سیاست‌های دولتی مورد استفاده قرار گرفت.

 

امید است نتایج تحقیقات دانشجویان ایرانی نیز، از این پس در جهت توسعه و رشد کشور ایران یه صورت  عملی به کار گرفته شود.

 
 

 

ارسال پرسش جدید