نگهداری طبیعی از پوست
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴ شنبه ۲۱ شهريور

گاهی اوقات بهتر است به جای استفاده از انواع کرم ها و تجهیزات موجود برای حفظ زیبایی و سلامت پوست ، راهکارهایی به مراتب طبیعی تر و البته اساسی تر را امتحان کنیم.

اگر به دنبال سلامت پوست خود هستید ، سری هم به برنامه غذایی تان بزنید. با بهره مندی از یک برنامه غذایی صحیح و اصولی شاید کمتر از دیگران به استفاده از سایر تجهیزات زیبایی برای کم کردن سن خود نیاز داشته باشید.

در این متن 7 سوپر ماده غذایی را به شما معرفی می کنیم که اگر آنها را در برنامه غذایی خود به طور منظم بگنجانید ، در واقع از پایه و اساس برای جوانی و شادابی پوست خود اقدام کرده اید.

این مواد غنی به نوعی هم ضد پیری هستند چه اینکه هر کدام به تنهایی به عنوان منبع غنی از  مواد مغذی شناخته می شوند. این متن را تا انتها دنبال کنید چون نحوه خوردن آنها را هم برای شما شرح می دهیم.

 

فلفل دلمه ای و بروکلی

ویتامین C یکی از اساسی ترین ویتامین ها در مسیر ساخت کلاژن است. وقتی این ویتامین به اندازه کافی به بدن شما برسد کلاژن سازی هم به اندازه ای که باید انجام می شود. این اتفاق مترادف است با خطوط کمتر دور چشم و اطراف دهان شما. فلفل دلمه ای و کلم بروکلی ، هر دو از منابع غنی ویتامین C هستند.

روزانه میل کردن یک پیمانه از هر کدام از این سبزیجات به شکل خام و تازه یا یک دوم پیمانه پخته آنها ، شما را به جوانسازی طبیعی پوست نزدیک می کند.

 

ماهی سالمون

حتما درباره اش زیاد شنیده اید اما این تکرار مکررات به نفع شماست. اسید چرب امگا3 به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کند. به همین دلیل پوست شما را نرم و انعطاف پذیر خواهد کرد.

مواد مغذی موجود در ماهی سالمون همچنین چربی طبیعی پوست سر را حفظ می کند که برای سلامت موهای سر بسیار مفید است.

برای اینکه به این اهداف برسید کافی است سه وعده در هفته ماهی سالمون بخورید.

 

شاتوت

الاجیک اسید موجود در شاتوت ، از پوست شما در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند. اتفاقا همین اشعه است که سبب بروز چروک روی سطح پوست می شود. بنابراین شاتوت را حتما در برنامه بگذارید.

روزانه یک دوم پیمانه شاتوت تازه یا فریز شده می تواند از پوست شما در برابر صدمه های نور خورشید جلوگیری کند.

 

گوجه فرنگی

لیکوپین موجود در گوجه فرنگی این قابلیت را دارد تا از پوست شما در برابر صدمات نور خورشید جلوگیری کند.

آنتی اکسیدان قوی موجود در گوجه فرنگی ، وقتی این ماده غذایی پخته می شود خیلی بهتر کار می کند. بنابراین سس های گوجه فرنگی که در خانه پخته می شود یا سوپ های گوجه فرنگی ، هر دو می توانند گزینه های خوبی برای خوردن گوجه فرنگی پخته باشند.

به طور کل در هفته باید پنج وعده گوجه فرنگی ، هر وعده دسته کم به اندازه یک گوجه فرنگی متوسط نوش جان کنید تا از فواید آن نهایت استفاده را ببرید.

 

شکلات سیاه

فلاونوید موجود در کاکائو باعث تنظیم گردش خون و تسهیل آن می شود که در نتیجه این روند ، خون به تمام سطح پوست خواهد رسید از جمله پوسته سر . در همین پروسه است که خون مواد مغذی که از سایر ماده های غذایی گرفته است به پوست منتقل می کند.

اگر روزانه به اندازه 150 کالری شکلات سیاه میل کنید ، این پروسه را همواره بدون هیچ مشکلی خواهید داشت.

 

سیب زمینی شیرین

بتاکاروتن موجود در سیب زمینی ، رادیکال های آزاد را از بین می برد و مانع صدمه دیدن سلول های پوستی خواهد شد.

بدن اما بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند ؛ که اتفاقا همین ویتامین قابلیت جنگ برابر نشانه های بالا رفتن سن ، از جمله چین و چروک ها را دارد.

خوردن روزانه یک عدد سیب زمینی می تواند شما را از تمام این فواید بهره مند کند هر چند اگر خوردن روزی یک عدد سیب زمینی برای شما کار سختی است می توانید آن را با یک عدد هویج ، انبه یا طالبی تعویض کنید. چون تاثیر گذاری برابری دارند.

 

 

 

 

ارسال پرسش جدید