با سوسیس و تخم مرغ و شکلات لاغر شوید!
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

غذاهای خوشمزه بخورید و در عین حال هم لاغر شوید. هیچوقت به این فکر می کردید که سوسیس هم می تواند در جمع غذاهایی قرار بگیرد که شما را لاغر می کنند؟

ظاهرا که همه چیز خوب به نظر می رسد فقط می ماند اینکه چطور بخورید و چقدر بخورید و البته کی بخورید که لاغر شوید.

شک نکنید که کاهش وزن با یک محاسبه بسیار ساده هم امکانپذیر است. همیشه نباید کالری بسوزانید ، گاهی کافی است کالری کمتری بخورید تا برای سوزاندن آنها هم به دردسر نیفتید.

در همین راستا برخی غذاها به طور قطع به یقین می توانند به شما کمک کنند تا وزن کم کنید. نه اینکه این غذاها به خودی خود ماهیت لاغر کنندگی داشته باشند بلکه آنها می توانند با سیر نگه داشتن شما در دراز مدت مانع از پرخوری های معمول شوند و این یعنی خوردن کالری کمتر. هر چند در عین حال برخی دیگر هم می توانند سوخت و ساز متابولیسمی شما را بیشتر کنند.

بهتر است خودتان با انواع این غذاها آشنا شوید و از این به بعد به آنها جدی تر فکر کنید.

حبوبات

ارزان ، سیرکننده و همه فن حریف. دیگر چه می خواهید؟ حبوبات منابع غنی از پروتئین هستند. بهره مندی از فیبر از دیگر خصوصیات آنهاست و در عین حال خیلی آرام هضم می شوند. همین ها کافی است تا برای طولانی مدت شما را سیر نگه دارند.

وقتی هم که سیر باشید طبیعی است که برای بیشتر خوردن هیچ تقلایی نمی کنید. به همین سادگی.

سوپ

غذایتان را با یک کاسه سوپ آغاز کنید. به همین راحتی متوجه می شوید که کمتر همیشه می خورید. اگر می خواهید با خوردن سوپ لاغر شوید باید حواستان باشد که روزانه 100 تا 150 کالری از سوپ مورد علاقه تان بخورید.

در ضمن چون هدف لاغر شدن است از اضافه کردن کره یا کرم به سوپ خود خودداری کنید.

شکلات سیاه

دوست دارید از طعم شکلات در بین وعده های غذایی خود لذب ببرید؟ خب ، به اندازه یک تا دو قطعه مربع از یک بار شکلات سیاه ( یک قطعه شکلات ) انتخاب و میل کنید. شکلات های شیری را انتخاب نکنید بلکه سراغ غیر شیری ها بروید.

تحقیقات نشان داده است کسانیکه شکلات سیاه می خورند ، 15 درصد نسبت به کسانی که شکلات شیری میخورند –بعد از خوردن شکلات- کمتر پیتزا خورده اند.

سبزیجات پوره شده

خیلی ساده و راحت می توانید سبزیجات را به غذای روزانه تان اضافه کنید. به این ترتیب درصد کالری که هر روز می خورید به صورت اتوماتیک کم کرده اید و یا شاید حتی قطع کرده اید.

می توانید کلم یا کدو را پوره کرده و کنار بشقاب غذایتان بگذارید تا خوردنش هم راحت تر شود. همین مساله اگر به شکل روزانه تکرار شود شما ناخودآگاه بین 250 تا 300 کالری در روز کمتر غذا خواهید خورد.

تخم مرغ و سوسیس

یک صبحانه غنی از پروتئین به شما کمک می کند تا در طول روز کمتر به خوردن های پیاپی اصرار داشته باشید.

در تحقیقاتی که بر روی عده ای از زنان جوان چاق انجام شده ، آنهایی که روزشان را با خوردن 35 گرم پروتئین آغاز کرده اند ، در طول روز احساس سیری بیشتری می کردند.

این خانم ها در واقع یک صبحانه 350 کالری خورده بودند که شامل تخم مرغ و سوسیس گوشت گاو بوده است.

تاثیر این صبحانه قوی آنقدر زیاد بود که تا حدود بعد از ظهر آنها را سیر نگه دارد. در نتیجه صبحانه ای مملو از پروتئین خالص می تواند باعث کاهش وزن شود.

مغزها

به عنوان میان وعده به اندازه یک مشت از مغزها از جمله بادام ، بادام زمینی و گردو استفاده کنید.

مطالعات نشان داده است وقتی افراد سراغ مغزها می روند ، به طور اتوماتیک در وعده های غذایی بعد خود کمتر می خورند.

سیب

وقتی اسم سیب به میان می آید بهتر است آب سیب را کلا فراموش کنید یا به عنوان جایگزین سراغ کمپوت سیب نروید. وقتی پای سیب در میان است بهتر اینکه سراغ خود سیب بروید. در طبیعی ترین حالت ممکن.

یکی از اصلی ترین دلایلش این است که سیب خام فیبر به مراتب بیشتری دارد. ضمن اینکه جویدن سیب ، این پیغام را به مغز شما می فرستد که در حال خوردن خوراکی جایگزین هستید. در نتیجه به لحاظ روانی تا حدود زیادی برای خوردن اشباع می شوید.

ماست

هر نوع ماستی را دوست دارید بخورید فقط پرچرب نباشد و بدانید که ماست برای کم کردن اندازه دور کمر شما یک نقش غیر قابل انکار ایفا می کند.

تحقیقات دانشگاه هاروارد که 120 برنامه غذایی 120 هزار نفر را در طی 10 سال تعقیب می کرده نشان داده است که ماست در بین همه انواع مواد غذایی به کاهش وزن مربوط می شود.

البته موضوع از این قرار است که ماست به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شود بلکه ماست کمک می کند تا شما کمتر سراغ سایر مواد غذایی ها برای خوردن بروید.

گریپ فروت

بله ، درست است. گریپ فروت واقعا این قابلیت را دارد تا به شما کمک کند بلکه کیلوهای اضافی را ازبین ببرید. به خصوص اگر دیابت دارید این یکی را از دست ندهید.

وقتی در تحقیقات کلینیک سان دیاگو به زنان چاق قبل از هر وعده غذایی یک نصفه گریپ فروت داده شد ، در طول دوازده هفته آنها به طور تقریبی دو کیلوگرم وزن کم کردند. البته آب گریپ فروت هم خاصیت مشابهی با خود گریپ فروت دارد.

هر چند آب گریپ فروت به خودی خود خاصیت سوزاندن کالری ندارد و صرفا احساس سیر شدن را در افراد ایجاد می کند.

منبع : canadian living

ارسال پرسش جدید