باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1097      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ بهمن تعداد بازدید : 1264
چند گام مانده به جشنواره/ آخرين اخبار جشنواره فيلم فجر
هشت روز به بزرگ‌ترين و مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور يعني جشنواره بين‌المللي فيلم فجر باقي‌مانده است؛ رويدادي كه هر ساله از ١٢ تا ٢٢ بهمن هنرمندان، سينماگران و علاقه‌مندان به اين حوزه را دور هم جمع مي‌كند.

هشت روز به بزرگ‌ترين و مهم‌ترين رويداد سينمايي كشور يعني جشنواره بين‌المللي فيلم فجر باقي‌مانده است؛ رويدادي كه هر ساله از ١٢ تا ٢٢ بهمن هنرمندان، سينماگران و علاقه‌مندان به اين حوزه را دور هم جمع مي‌كند.

طبق روال هر سال از ماه‌ها قبل و با انتشار هر خبري درباره جديدترين اثر يك فيلمساز گمانه‌زني‌ها درباره جشنواره آغاز مي‌شود و در اين روزها با اعلام اسامي فيلم‌هاي راه‌يافته به بخش رقابتي «سوداي سيمرغ» يا بخش رقابتي «نگاه نو» و «هنر و تجربه» اين گمانه‌زني‌هاي بيشتر هم مي‌شود. از سوي ديگر در همين روزهاي منتهي به جشنواره و باتوجه به گسترش شبكه‌هاي اجتماعي مانند تلگرام و اينستاگرام آيين رونمايي از پوستر هر فيلم متفاوت از گذشته برگزار مي‌شود و صفحه‌هاي مختلف اخبار سينمايي، براي انتشار زودتر پوستر هر فيلم يا آخرين اخبار مرتبط با نسخه نهايي فيلم‌ها با يكديگر رقابت مي‌كنند.

در ارتباط با آخرين اخبار جشنواره، نسخه ويرايش‌شده پوستر فيلم فجر در حضور وزير ارشاد رونمايي شد. علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين رونمايي اين پوستر اشاره‌اي به نقاط قوت سينماي ايران داشت كه در فرصت ١٠ روزه برگزاري جشنواره فيلم فجر مي‌توان كارنامه سينماي ايران را ارزيابي كرد. از طرفي با حكم محمد حيدري، دبير سي‌و چهارمين جشنواره فيلم فجر مجيد مظفري به عنوان مدير كاخ مردمي جشنواره منصوب شد. پيش‌تر نيز بهروز غريب‌پور به عنوان دبير كاخ رسانه‌ها در جشنواره و مهتاب كرامتي به عنوان مشاور هنري جشنواره انتخاب شده بودند. هفته پيش نيز پيش‌فروش بليت‌هاي كاخ مردمي و ديگر سالن‌هاي سينمايي نمايش‌دهنده آثار فيلم فجر آغاز شد و به دليل استقبال مخاطبان از خريد بليت‌هاي كاخ مردمي ظرفيت پيش فروش اين كاخ تا ٣٠ درصد افزايش پيدا كرد، همچنين با موافقت دبير جشنواره فيلم فجر ١٠ درصد به ظرفيت پيش فروش سانس اول برخي سينماهاي مردمي اضافه شد. در بخش سوداي سيمرغ امسال ٢٢ فيلم با يكديگر رقابت مي‌كنند و البته سه فيلم از بخش نگاه نو نيز به فيلم‌هاي اين بخش افزوده شد. در جدول زير نگاهي به آخرين اخبار و وضعيت اين فيلم‌ها مي‌اندازيم.

 

 

منبع: اعتماد