باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1158      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن تعداد بازدید : 1836
تصاویری از رنو کوئید جایگزین احتمالی پراید
خبر عرضه رنو کوئید با قیمت 4700 الی 6300 دلار در بازار هند، بمب خبری بزرگی بود که چندین ماه پیش منفجر شد و حتی گمانه زنی هایی را نیز برای فروش این خودرو 15 – 20 میلیونی (بدون احتساب عوارض گمرک و مالیات) در ایران داغ کرد.

خبر عرضه رنو کوئید با قیمت 4700 الی 6300 دلار در بازار هند، بمب خبری بزرگی بود که چندین ماه پیش منفجر شد و حتی گمانه زنی هایی را نیز برای فروش این خودرو 15 – 20 میلیونی (بدون احتساب عوارض گمرک و مالیات) در ایران داغ کرد.

با این حال پیمان کارگر، مدیر عامل رنو پارس در یک کنفرانس خبری از مناسب نبودن استاندارد های ورژن فرمان راست و هندی کوئید برای عرضه در بازار ایران سخن گفت.

kwid-8

براساس پیش بینی ها، نسخه اصلاح شده و مدرن تر کوئید (نسبت به مدل موجود در بازار هند) راهی ایران خواهد شد که بر طبق قوانین باید به ترمز ABS و کیسه های هوا نیز مجهز باشد.

kwid-2

این درحالیست که در بازار هند، نصب کیسه های هوا الزامی نیست و به همین دلیل هم بسیاری خودروهای موجود در هند از نظر ایمنی تصادفات عملا فاقد ستاره ایمنی تلقی می شوند.

kwid-18

برای مثال در آزمایشات انجام شده، فولکس واگن پولو به عنوان یک خودرو مدرن با شاسی مناسب، بدون وجود کیسه هوا هیچ ستاره ایمنی را دریافت نکرده اما پس از افزوده شدن دو کیسه هوا، موفق به اخذ چهار ستاره شده است.

kwid-3

به هرحال حالا حتی احتمال عرضه کوئید در بازار اروپا نیز مطرح شده و این نکته شرایط مناسب ایمنی این خودرو را نشان می دهد که احتمالا حتی با استاندارد های اروپایی نیز سازگار است.

kwid-4

در روز های گذشته، اولین تصویر جاسوسی از ورژن اروپایی کوئید منتشر شد، خودرویی که می توان آن را نمونه تولید در ایران با قیمت احتمالی 25 الی 30 میلیون تومان دانست.

KWID-24

آزمایش فنی و تست پیش تولید نسخه اروپایی رنو کوئید در آلمان

رنو کوئید برخلاف تصاویر جذابش، خودرو چندان بزرگی نیست و از نظر ابعادی به راستی با پراید قابل مقایسه است.

kwid-16

استفاده از پلت فرم سایز کوچک رنو نیسان با کد CMF-A با طول 3.7 متر و عرض 1.6 متر شاهد این مدعاست، البته ارتفاع کف رنو کوئید از سطح زمین به 18 سانتی متر می رسد که رقم مناسبی برای تردد در جاده های ناهموار و مملو از سرعت گیر است.

kwid-13

چرخ های کوچک و فرم شبه کراس اوور خودرو نیز در دنیای واقعی احساسی از یک هاچ بک ارتفاع خورده و ارزان قیمت را به بیننده منتقل می کند.

kwid-11

همچنین موتور سه سیلندر و 0.8 لیتری این مدل که اکنون در بازار داخلی هند عرضه می شود، تنها یارای تولید 58 اسب بخار قدرت را دارد که حدود 10 الی 15 واحد از موتور پراید هم ضعیف تر است.

kwid-10

هرچند به نظر می رسد که در نمونه اصلاح شده و اروپایی شاهد استفاده از یک موتور 1.2 لیتری توانمند تر با قدرت احتمالی 70 الی 75 اسب بخار باشیم، اما به هرحال نباید چندان به مشخصات عملکردی و توانایی های حرکتی کوئید دلخوش بود.

kwid-6

به هرحال کوئید با ایمنی مناسب و تکنولوژی بالا در زمینه کاهش مصرف سوخت و آلایندگی مسلما می تواند جایگزین مطلوبی برای پراید در کشورمان باشد اما کارایی چندانی برای استفاده های مسافرتی و خارج شهری ندارد.

kwid-7

مدیران رنو پارس معتقدند که این خودرو می تواند جایگزین مناسب و ایمنی برای پراید باشد، اما باید حدود 2 سال منتظر ماند و دید که آیا واقعا انگیزه ای برای جایگزینی پراید با چنین خودرویی در ذهن مدیران ارشد صنعت خودروسازی ایران وجود دارد یا خیر.

kwid-5

kwid-17

kwid-19

kwid-21

kwid-13

منبع: دیجیاتو