باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1176      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن تعداد بازدید : 1162
کنون از دوربین پرچمدار جدید خود رونمایی کرد
تردیدی وجود ندارد که نیکون با معرفی محصولات جدید خود از جمله دوربین های D5، D500 و KeyMission 360 در نمایشگاه CES موفق شد توجه ها را به سوی خود جلب کرده و از این منظر بر رقیب دیرینه غلبه نماید. اکنون اما شرکت کنون نیز سرانجام دست به کار شده و از نسل جدید دوربین پرچمدار 4 ساله خود، با نام EOS-1D X Mark II رونمایی به عمل آورده است. این دوربین به دلیل پرچمدار بودن از بهبودهای متعددی بهره می برد که از جمله می توان به سنسور CMOS فول فریم 20.2 مگاپیکسلی، پردازشگرهای دوگانه +DIGIC 6، ایزو تا 51200 به شکل native (و تا 409600 به شکل expanded) و حالت تصویر برداری ممتد با نرخ 14 فریم در ثانیه (که در صورت قفل آینه به 16 فریم می رسد) اشاره کرد.

تردیدی وجود ندارد که نیکون با معرفی محصولات جدید خود از جمله دوربین های D5، D500 و KeyMission 360 در نمایشگاه CES موفق شد توجه ها را به سوی خود جلب کرده و از این منظر بر رقیب دیرینه غلبه نماید.

اکنون اما شرکت کنون نیز سرانجام دست به کار شده و از نسل جدید دوربین پرچمدار ۴ ساله خود، با نام EOS-1D X Mark II رونمایی به عمل آورده است. این دوربین به دلیل پرچمدار بودن از بهبودهای متعددی بهره می برد که از جمله می توان به سنسور CMOS فول فریم ۲۰.۲ مگاپیکسلی، پردازشگرهای دوگانه +DIGIC 6، ایزو تا ۵۱۲۰۰ به شکل native (و تا ۴۰۹۶۰۰ به شکل expanded) و حالت تصویر برداری ممتد با نرخ ۱۴ فریم در ثانیه (که در صورت قفل آینه به ۱۶ فریم می رسد) اشاره کرد.

دوربین جدید از یک منظره یاب الکترونیکی ۳.۲ اینچی با ۱.۶۲ میلیون نقطه برخوردار است که البته قابلیت های لمسی آن (مثل تغییر نقطه فوکوس) تنها هنگام ضبط ویدیو کاربرد دارد و در نتیجه امکان حرکت بین منو ها و زوم کردن روی عکس ها به شکل لمسی توسط آن وجود نخواهد داشت.

کنون علاوه بر این سیستم فوکوس خودکار ۶۱ نقطه ای نسل دوم پرچمدار خود را نیز بهبود داده است و هر نقطه فوکوس خودکار اکنون از گشادگی دیافراگم تا f/8 پشتیبانی می کند، خصوصیتی که این دوربین جدید را به یک گزینه مناسب برای عکاسان ورزشی و حیات وحش تبدیل خواهد کرد.

فیلمبرداری 4K نیز یکی از ویژگی های مورد درخواست کاربران بود که شرکت ژاپنی اکنون به این دوربین DSLR اضافه کرده است. EOS-1D X Mark II قادر است تصاویر 4K را با نرخ حداکثر ۶۰ فریم در ثانیه به ثبت برساند و برای تصاویر آهسته نیز رزولوشن ۱۰۸۰ با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه در نظر گرفته شده است.

انتظار می رود این دوربین تازه از اواسط ماه فروردین و با قیمت ۶۰۰۰ دلار (برای بدنه) به بازار عرضه گردد. علاوه بر این یک نسخه مجهز به کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی CFast (همراه با کارت خوان مورد نیاز) نیز عرضه خواهد شد که قیمت ۶۳۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده و تهیه آداپتور وای-فای تازه برای این دوربین نیز ۶۰۰ دلار دیگر هزینه در بر خواهد داشت.

در پایان می توانید تصاویری از دوربین پرچمدار تازه کنون را مشاهده نمایید.

hr-1d-x-markii-body-3q-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-bottom-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-front-down-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-right-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-terminals-left-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-terminalsopen-left-cl-1.0

hr-1d-x-markii-body-top-cl-1.0

hr-1d-x-markii-ef50-front-cl-1.0

hr-1d-x-markii-ef50l-3q-cl-1.0

hr-1d-x-markii-ef50l-front-cl-1.0

منبع: دیجیاتو