باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1182      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۴ بهمن تعداد بازدید : 1015
شش توصیه برای مدیریت زمان
فرقی نمی کند چقدر انسان مهمی باشید؛ یک شبانه روز تنها 24 ساعت است. با رشد شرکت و بیشتر شدن مسئولیت ها و ثابت ماندن این رقم، مدیریت آنها و پیدا کردن تعادلی مناسب میان اولویت ها می تواند به کار بی نهایت دشواری تبدیل شود.

فرقی نمی کند چقدر انسان مهمی باشید؛ یک شبانه روز تنها ۲۴ ساعت است. با رشد شرکت و بیشتر شدن مسئولیت ها و ثابت ماندن این رقم، مدیریت آنها و پیدا کردن تعادلی مناسب میان اولویت ها می تواند به کار بی نهایت دشواری تبدیل شود.

پنج مؤسس بسیار موفق کسب و کار نظرات خود پیرامون شیوه ی صحیح مدیریت زمان را با مخاطبان خود در میان گذاشته اند که در ادامه آنها را از نظر خواهید گذراند.

نمی توانید به تنهایی از پس این کار بر بیایید

«کارآفرینی یک ورزش تیمی است. شما چه شریکی برای خود پیدا کنید که مهارت هایش مکمل مهارت های شما باشد (مثل دوست قدیمی من که بیش از ۲۰ سال پیش با او آشنا شدم)، و چه تیم اجرایی خود را تنها از مهره های سطح بالا انتخاب کنید (کسانی که می توانید به آنها مسئولیت بدهید یا از آنها الهام بگیرید)، به چند هم تیمی فوق العاده احتیاج دارید که در خلق کسب و کاری تازه موفق عمل کنند» – مریت بائر، مدیر عامل تودی تیکس

کار های خود را با فلسفه ی «اولویت دهی» انجام دهید

«هنگام انجام هر کاری دو سؤال از خودتان بپرسید: یک اینکه آیا اهمیت دارد؟ و دو اینکه آیا اضطراری است؟ با خودتان قرار بگذارید کارهای مهم و فوری را اول انجام دهید و بعد از آنها به کارهای مهم و غیر اضطراری بپردازید. اهمیت همیشه مقدم است. از برتری دادن اضطرار به اهمیت در این معادله بپرهیزید و کاری را صرفاً به خاطر فوری بودنش انجام ندهید. چرا که کارهای فوری لزوماً به موفقیت شما کمک نخواهند کرد» – مارک اسپری، ام پاورد

سر و کار خود با شبکه های اجتماعی را محدود و مدیریت کنید

«بزرگ ترین عوامل اتلاف کننده ی وقت در زندگی شغلی من، ایمیل، اسلک، و شبکه های اجتماعی هستند که ما را از پرداختن به کارهای مهم تر باز می دارند. به همین دلیل مدت زمانی که به هر یک از اینها می پردازم را به شدت قانونمند و محدود می کنم. با قائل شدن محدودیتی جدی برای زمانی که برای پرداختن به فهرست کارهای انجام دادنی اختصاص می دهم، سعی می کنم با بازده بیشتری به کار بپردازم. من با اختصاص دادن بازه های زمانی مشخص به کارهای معین، از پرداختن به کارهای پراکنده جلوگیری می کنم» – رائول گوتیرز، تاینی باپ

برنامه ی جلسات خود را مورد بازبینی قرار دهید

«به برنامه ی جلسات تقویم خود نگاهی بیندازید. شاید برخی از آنها را بتوانید کمی کوتاه تر و یا با تعداد کمتر برگزار کنید و بقیه را نیز دوباره برنامه ریزی و یا به کلی لغو کنید. به این ترتیب می توانید زمان صرفه جویی شده را به کارهای مهم تری اختصاص دهید» – جرمیا دیلون، رئیس بخش بازاریابی محصول گوگل اپس

روز ها و هفته های خود را بر اساس سطح انرژی تان تنظیم کنید

«هر روز سعی کنید کار های مهم تر را به ساعات اولیه ی صبح، یعنی زمانی که بیشترین آمادگی ذهنی را دارید، نزدیک کنید. کار های ضروری را به آخرین ساعات آخرین روز های هفته عقب نیندازید. شنبه ها از انرژی آخر هفته های خود برای برنامه ریزی هفته ی پیش رو استفاده کنید. مهم ترین کار های خود را در روز های آغازین هفته انجام دهید چرا که انگیزه تان در این روز ها بیشتر است. هرچه به آخر هفته نزدیک می شوید جلسات، و در نهایت طرح ریزی های بلند مدت و رابطه سازی را جایگزین کارهای مهم کنید» – جرمیا دیلون، رئیس بخش بازاریابی محصول گوگل اپس

نه گفتن را یاد بگیرید

«خیلی مواقع بنا به ملاحظات مختلف نمی توان کارهایی که به انسان سپرده می شود را رد کرد. اما این به آن معنا نیست که هر کاری که بر سر ما ریخته می شود را قبول کنیم. به رئیس خود توضیح دهید چرا به خاطر تعهدات جاری خود نمی توانید از پس کارهایی که به شما سپرده است بر بیایید» – آج آگراوال، مدیرعامل الومنیفای

منبع: دیجیاتو