باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-119      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ مرداد تعداد بازدید : 1217
پیشگامان سفر در سال 2015 معرفی شدند
بی بی سی پیشگامان سفر در سال 2015 را معرفی کرد. در این لیست 6 نفر قرار دارند که درنوع خود میتوانند به عنوان مخترع در شکل سفر شناخته شوند. بیش از اینکه مقصد مسافرت های آنها قابل اهمیت باشد. راههایی که برای سفر کردن انتخاب کرده اند جالب توجه است و از همین رو به عنوان پیشگامان سفر در سال 2015 انتخاب شده اند.

 بی بی سی پیشگامان سفر در سال 2015 را معرفی کرد. در این لیست 6 نفر قرار دارند که درنوع خود میتوانند به عنوان مخترع در شکل سفر شناخته شوند. بیش از اینکه مقصد مسافرت های آنها قابل اهمیت باشد؛ راههایی که برای سفر کردن انتخاب کرده اند جالب توجه است و از همین رو به عنوان پیشگامان سفر در سال 2015 انتخاب شده اند.

4هزار مایل پیاده روی در نیل
این رکورد متعلق به لویسون وود است. عکاس و روزنامه نگاری که ابداع کننده سفری مهیج و پرخطر در امتداد رود نیل است. مکانی که کروکودیل های خطرناکش هر لحظه ممکن است در برابر شما ظاهر شوند. او از انگلستان عزم این سفر را کرد و راهی هند شد. وود که حالا خودش یکی از موسسان تور گردشگری به نقاط دور افتاده است می گوید: حتی در سوریه و عراق و سومالی هم نقاطی هستند که امنیت بر آنها حاکم است و میتوان به آنجا سفر کرد.
سفر با دوچرخه
ماریا لایجرزتام 31 ساله بود که تصمیم گرفت زندگی اش را عوض کند. او به عنوان مشاور امور اقتصادی شغل پردرآمدی داشت و البته آپارتمانی بسیار زیبا در لندن با چشم انداز رودخانه تایمز. اما خوشحال نبود. ماریا از شغلش استعفا داد ، آپارتمانش را ترک کرد و به منزل والدینش نقل مکان کرد. او می گوید: بعد با خودم فکر کردم حالا چکار کنم؟ برای اینکه تغییر را احساس کنید باید کاری انجام بدهید.
همین موقع بود که ماریا سفرهایش را برنامه ریزی کرد البته با دوچرخه. او برای اولین بار 23 روز طول نیوزلند را رکاب زد. بعد از آن کمپانی ماجراجویی ورزشی خود را تاسیس کرد. او اولین انسانی است که در قطب جنوب با دوچرخه سفری پرمخاطره اما به یاد ماندنی را تجربه کرد. ماریا اینروزها دائم در سفر است و جدیدترین برنامه اش رکاب زدن به سمت اقیانوس اطلس است.
عکاس مستند قبایل ناپدید
جیمی نلسون زندگی اش را در بین قبایل عجیب و غریب و داستان های هیجان انگیز آنها میگذراند. او یک عکاس حرفه ای است اما نه از آن دست عکاس هایی که بعد از اینکه چند فریم عکس گرفتند سوار اولین اتوبوس شوند و از دهکده دور افتاده فاصله بگیرند. جیمی روزها و شب هایش را در مناطق دورافتاده در سفر است و از قبایلی که لابه لای شلوغی زندگی مدرن مهجور مانده و به نوعی ناپدید شده اند عکاسی میکند.
او چهار سال گذشته را مرتب در این سفرها گذرانده و البته بین مردم این قبایل شخصیت محبوبی است چه اینکه به آنها کمک میکند تا فرهنگ غریب و بکرشان در قالب عکس هایی مستند به دنیا منتقل شود. جیمی نلسون معتقد است فرهنگ این قبایل میتواند خیلی چیزهای فراموش شده را دوباره به دنیای پیشرفته درس بدهد.
مسافر شماره یک دنیا
هیچکس نمیداند دان پاریش چطور توانسته برنامه زندگی اش را طوری تنظیم کند که هر نقطه جغرافیایی در کره زمین را از نزدیک دیده باشد و در عین حال زندگی معمول خودش را هم داشته باشد. او سی سال پیش سفر خود را در راستای دیدن همه 50 ایالت امریکا تکمیل کرد. بعد از آن بود که 193 سفر به مناطق مختلف از جمله عراق و افغانستان ، کره شمالی ، سومالی و کره جنوبی آغاز شد.
 4 سال قبل در مسیر کامل کردن این سفرها ، دان پاریش در سن 66 سالگی راهی مغولستان شد. او معتقد است تحقق این هدف بزرگ که سفر به همه نقاط دنیا بوده در یک برنامه ریزی سیستماتیک امکانپذیر شده است.
مخترع پیاده رو برای سفر!
پائول سالوپک در طول مدت 2 سال مسیری 21 هزار مایلی را از اتیوپی تا امریکای جنوبی با پای پیاده طی کرده است. گویی او مسیر پیاده روی از افریقا به دیگر نقاط دنیا را ترسیم کرده. اگرچه همه جهانگردان از پیاده روی طول و دراز پائول به عنوان دستاوردی منحصر به فرد و خاص در مسیر سفرهای وی یاد می کنند اما او خودش معتقد است :
انسان بودن به معنای بی تحرکی نیست. نیاکان ما مجبور بودند برای گذران زندگی شکار کنند. برای همین آنها روزانه حدود 2500 مایل راه می رفتند.
سفر با قدرت زور بازو!
نام جیسون لوئیز را به خاطر بسپارید. او بدون شک مهیج ترین راهها را برای سفر انتخاب کرده است. از پیاده روی گرفته تا پدال زدن داخل قایق و حتی استفاده از اسکیت. به همین ترتیب بوده که لوئیس طی 13 سال مسافتی 46505 مایلی را طی کرده است و در همین راه 37 کشور را از نزدیک دیده است.
نکته جالب توجه درباره سفرهای جیسون لوئیز این است که او از هیچ گونه وسیله نقلیه موتوری طی این دوره سیزده ساله سفرهایش استفاده نکرده است و هر چه بوده زور بازو و توان فیزیکی انسانی اش بوده که وی را در این مسیر همراهی کرده است.