باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1326      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند تعداد بازدید : 1098
ماژول جدید ال‌جی برای حسگر ضربان قلب
شرکت LG Innotek دست به تولید ماژول حسگر فوق باریکی زده که از نوع زیستی نوری (Optical Bio) است. این حسگر با برخورداری از جدیدترین فناوری‌ها کوچک‌تر، کارامدتر و دقیق‌تر است.

شرکت LG Innotek دست به تولید ماژول حسگر فوق باریکی زده که از نوع زیستی نوری (Optical Bio) است. این حسگر با برخورداری از جدیدترین فناوری‌ها کوچک‌تر، کارامدتر و دقیق‌تر است.

سئول، کره، ۱۶ فوریه ۲۰۱۶- شرکت LG Innotek (ال‌جی اینوتِک)، پیشگام جهانی در تولید مواد و قطعات، تولید ماژول حسگر زیستی و اپتیکال فوق باریکی را با بالاترین عملکرد در سطح جهان اعلام کرد.

این ماژول عمدتاً برای استفاده در دستگاه‌های پوشیدنی و گوشی‌های هوشمند به منظور اندازه‌گیری ضربان قلب، شاخص استرس و سطح اشباع اکسیژن طراحی شده است.

ماژول تازه‌ساخت ال‌جی مصرف انرژی کمتری دارد و اطلاعات را با دقت بیشتری نسبت به محصولات موجود می‌سنجد. کاربران می‌توانند اطلاعات زیستی دقیق‌تری با دستگاه‌های کوچک داشته باشند. کلید فناوری پوشیدنی کاهش اندازه دستگاه و به حداقل رساندن مصرف انرژی است. مهم نیست که امکانات دستگاه چقدر عالیست؛ زیرا اگر دستگاه پوشیدنی حجیم باشد و باتری زود به پایان عمر خود برسد، طرفدار پیدا کردن و استقبال از آن سخت خواهد بود.

این ماژول تنها یک‌ میلی‌متر ضخامت دارد و شامل دیود تصویر (PD)،  و ۵ عدد LED و یک مدار مجتمع است. هر چه حسگر باریک‌تر باشد دستگاه‌های پوشیدنی و تلفن‌های هوشمند باریک‌تر می‌شوند و آزادی بیشتری برای طراحی آنها به وجود خواهد آمد.

برای کاهش بیشتر ضخامت ماژول، LG Innotek از فناوری پیشرفته PCB بهره برده است. این فناوری از مدارهای مجتمع داخل PCBها استفاده می‌کند. ماژول‌های قبلی با روی هم گذاشتن IC روی PCB و سپس قرار دادن دیود تصویر بر روی آن ساخته می‌شدند. استفاده از این رویکرد برای کاهش ضخامت محدودیت‌هایی داشت.

این ماژول با ضخامت فوق باریکش انرژی کمتری مصرف می‌کند. درون آن روکش طلایی وجود دارد که بازده روشنایی را با کاهش تعداد نورهای LED که جذب می‌شود به حداکثر برساند. با این ماژول، قدرت سیگنال‌های زیستی تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید از انرژی کمتر برای تشخیص دقیق‌تر سیگنال‌های زیستی استفاده کنید. مصرف باتری در مقایسه با سیگنال‌های کنونی ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

دقت اطلاعات حاصله بهبود پیدا کرده است. میزان خطای اطلاعات انداز‌ه‌گیری شده توسط این ماژول حسگر جدید ±۵ ضربه در دقیقه در هنگام ورزش است و حتی در شرایط ثابت، می‌تواند اطلاعات را در محدوده ±۲ ضربه در دقیقه محاسبه کند که این رقم قابل مقایسه با دستگاه‌های طبی است.

وقتی کاربر ضربان قلب را با استفاده از یک دستگاه پوشیدنی اندازه می‌گیرد، میزان خطاهای ماژول‌های کنونی در هنگام ورزش ±۸ ضربه در دقیقه است. اگر ضربان قلب کاربر در واقع ۱۲۰ بار در دقیقه باشد، خوانش ضربان قلب توسط دستگاه پوشیدنی بین ۱۱۲ تا ۱۲۸ ضربه در دقیقه خواهد بود. این ماژول دقت را تا ۱۱۵ الی ۱۲۵ بار در دقیقه افزایش می‌دهد.

ماژول حسگر LG Innotek با همگرایی چندین فناوری متمایز نظیر PCBها و LEDها تولید شده است.

این شرکت فناوری‌هایش را در هم آمیخت، حوزه‌های کسب‌وکار را گسترش داد و با موتورهای رشد جدید مجموعه خود را قدرتمند کرد.

چانگوان کیم، مدیر اجرایی مرکز تحقیق و توسعه قطعات و مواد، گفت: «بخش اصلی اینترنت اشیا حسگری است که اشتراک‌گذاری اطلاعات را میسر کند. ما حسگرهای پیشرفته‌ای را تولید خواهیم کرد و از آنها در تولید اتومبیل، لوازم الکترونیک مصرفی، دستگاه‌های پوشیدنی و دیگر چیزهایی که به صنعت اینترنت اشیا ختم می‌شوند استفاده می‌کنیم.»