باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1336      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۲ اسفند تعداد بازدید : 1181
نویسنده رمان «کشتن مرغ مقلد» درگذشت
«هایپر لی» نویسنده مشهور آمریکایی 19 فوریه در آسایشگاه سالمندان درگذشت.

تا حدود سه ماه پیش بسیاری فکر می‌کردند رمان «کشتن مرغ مقلد » که یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های تمام دوران است و « لی» آن را در سن ۳۴ سالگی به نگارش درآورده  و  سال ۱۹۶۱ منتشر کرده ، تنها اثر اوست ؛ در حالی که پس از مرگ خواهر وی، وکیل جدید این نویسنده اثری دیگری از این نویسنده یافت که نام آن «برو نگهبانی بگمار» بود.

نکته جالب در کتاب  «برو نگهبانی بگمار» این است که این داستان پیش از «کشتن مرغ مقلد » با موضوع مبارزه با تبعیض نژادی در جنوب آمریکا نوشته شده بود اما داستان آن پس از فضای داستانی کتاب اول نوشته شده و در آن شخصیت دختر بچه بزرگ شده و به زادگاهش برمی‌گردد. این نویسنده آمریکایی اواخر عمر خود را در سرای سالمندان می‌گذراند.

 هایپر لی  همچنین برنده مدال صلح ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۷ بوده است .

رمان «کشتن مرغ مقلد» به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شد و ۳۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفت  هم‌چنین از روی این رمان اثر سینمایی کلاسیکی به همین نام با بازی  گری‌گوری پیک ساخته شده است

این نویسنده آمریکایی تحصیلات خود را در  رشته حقوق  در دانشگاه آلاباما به اتمام رساند . در سال ۱۹۵۰ به نیویورک آمد و تا پیش از شروع کار نویسندگی ، در یک مؤسسه هواپیمایی کار می‌کرد . دلبستگی‌های او ، گذشته از نویسندگی ، گردآوری خاطرات روحانیون سده نوزدهم میلادی ، جرم‌شناسی و موسیقی بود .

وکیل  هارپر لی  در روز انتشار قسمت دوم رمان  «کشتن مرغ مقلد»  ، از احتمال وجود سومین جلد این رمان مشهور سخن گفته بود .

 تونجا کارتر  ( نام شخصیت وکیل دو رمان لی ) ، وکیل هارپر لی  اعلام کرد ممکن است این داستان ضدنژادپرستی قسمت سومی هم داشته باشد .

او در یادداشتی که در  وال استریت ژورنال  منتشر کرد ، نوشته است :  کتاب سوم لی  در گاوصندوق این نویسنده در خانه‌ای که در شهر مونروویل آلاباما دارد ، پیدا شده است . 

کارتر گفته بود :  صندوق را دوباره بررسی کردیم تا ببینم چیز دیگری در آن هست یا نه . آنچه آن‌جا پیدا کردیم خارق‌العاده بود و واقعا ما را غافلگیر کرد . چندین صفحه تایپ‌ شده از متن یک کتاب دیگر که ممکن است نسخه‌ای از  مرغ مقلد یا  نگهبان باشد و شاید هم کتاب سوم ! کارشناسان در حال حاضر روی اصل بودن و جزییات مدارک و دست نوشته‌هایی که در این صندوق پیدا شده است ، کار می‌کنند. 

منبع: دوفصل