باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1353      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند تعداد بازدید : 1025
مؤدب باشید برمی‌گردیم!
کمتر پیش می‌آید بازیکنان و هواداران پرسپولیس و استقلال؛ دو تیم سنتی ایران که همواره رقبایی سرسخت برای یکدیگر به حساب می‌آیند، متحد شوند. روز گذشته بازیکنان پرسپولیس و استقلال در اقدامی هماهنگ با نوشتن متنی مشترک روی صفحه شخصی‌شان در اینستاگرام، خطاب به مخاطبانشان نوشته‌اند در صفحات اجتماعی دیگر فعالیتی نمی‌کنند مگر اینکه «ادب رعایت شود».

کمتر پیش می‌آید بازیکنان و هواداران پرسپولیس و استقلال؛ دو تیم سنتی ایران که همواره رقبایی سرسخت برای یکدیگر به حساب می‌آیند، متحد شوند. بااین‌حال، نشانه‌هایی از اتحاد آنها هم هرازچندگاهی دیده شده؛ نمونه بارزش مرگ مرحوم هادی نوروزی، کاپیتان پرسپولیس، بود که نه‌تنها باعث همدلی بازیکنان استقلال با پرسپولیسی‌ها شد، بلکه هواداران آبی را هم به طرز خارق‌العاده‌ای با هواداران سرخ پیوند زد. البته سوژه تازه‌تری هم برای این اتحاد شکل گرفته که فعلا یک‌طرفه است؛ به این معنی که فعلا فقط بازیکنان دو تیم را متحد کرده است. روز گذشته بازیکنان پرسپولیس و استقلال در اقدامی هماهنگ با نوشتن متنی مشترک روی صفحه شخصی‌شان در اینستاگرام، خطاب به مخاطبانشان نوشته‌اند در صفحات اجتماعی دیگر فعالیتی نمی‌کنند مگر اینکه «ادب رعایت شود». محسن بنگر و مهدی طارمی از پرسپولیس و آرش برهانی و مهدی رحمتی از استقلال، ازجمله بازیکنانی بودند که متن مشترکی روی صفحه اینستاگرامشان با این مضمون گذاشتند: «هواداران گرامی، ما بازیکنان تیم‌های پرسپولیس و استقلال تا زمانی که ادب و حفظ حرمت‌ها به فضای مجازی برنگردد، فعالیتی در این شبکه‌ها نخواهیم داشت». البته این اقدام در شرایطی صورت گرفته که پیش‌تر برای مثال بازیکنان پرسپولیس همگی در حمایت از حملاتی که به مهدی طارمی در صفحه اینستاگرام شده بود، فعالیتشان در این شبکه را قطع کرده بودند. 

اقدامی اعتراضی؟ 
در اینکه در شبکه اجتماعی مذکور الفاظ بعضا رکیکی خطاب به بازیکنان و مربیان برخی تیم‌ها به کار برده می‌شود، تردیدی نیست؛ متأسفانه این پدیده زشت فقط مربوط به ورزشکاران و مربیان داخلی نمی‌شود چون پیش‌تر کاربران ایرانی زیادی در صفحه‌های اجتماعی مسی، زایستف و لیما (مجری مراسم توپ طلا) سرک کشیده و الفاظ ناشایستی را خطاب به این افراد به کار برده بودند بااین‌حال، در همین شبکه‌ها هم تعداد زیادی از کاربران با رعایت ادب و احترام یا به تمجید از ستاره‌های تیمشان می‌پردازند یا اینکه نقدی مؤدبانه به کار می‌برند. حال اینکه چنین اعتصاب اینستاگرامی‌ای می‌تواند به غنی‌کردن فرهنگ تعدادی از کاربران داخلی کمک کند یا نه، مشخص نیست و فقط گذر زمان است که نشان می‌دهد این اقدام ستاره‌های سرخابی توانسته به بهبود ادبیات شبکه‌های اجتماعی کمکی کند یا نه. 

منبع: اعتماد