باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1357      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۴ اسفند تعداد بازدید : 1067
گوگل در پی متحول کردن استاندارهای پیام رسان‌ها است
گوگل در تلاش است تا پیام های متنی را وارد سطح تازه ای نماید. این شرکت با اپراتورهای اصلی موبایل در آمریکا نظیر اسپرینت، Deutsche Telekom، اورنج و وودافون وارد همکاری شده تا جایگزینی برای اس ام اس و ام ام اس بیابند که در واقع استانداردهای مورد استفاده برای ارسال پیام های متنی و تصویری محسوب می گردند.

گوگل در تلاش است تا پیام های متنی را وارد سطح تازه ای نماید. این شرکت با اپراتورهای اصلی موبایل در آمریکا نظیر اسپرینت، Deutsche Telekom، اورنج و وودافون وارد همکاری شده تا جایگزینی برای اس ام اس و ام ام اس بیابند که در واقع استانداردهای مورد استفاده برای ارسال پیام های متنی و تصویری محسوب می گردند.

استاندارد ارتباطی جایگزین آنها نیز سرویس های ارتباطی غنی یا RCS خوانده می شود که به کاربران امکان خواهند داد عکس های باکیفیت بالا را برای یکدیگر ارسال کرده و چت های گروهی داشته باشند و البته قابلیت ها صرفا به این موارد ختم نمی شوند و پیش بینی می شود که در آینده قابلیت های دیگری نظیر تماس ویدئویی نیز به آنها اضافه گردد.

البته روشن است که در سال 2016 هیچیک از این امکانات برای کاربران هیجان انگیز نیستند. میلیون ها میلیون نفر از مردم پیشتر از طریق سرویس هایی نظیر واتس اپ و لاین به امکانات یاد شده و چه بسا مواردی بیشتر از اینها دسترسی دارند اما روشن است که ارائه استانداردی نظیر RCS می تواند در هم ریختگی و بی نظمی های موجود در سیستم های ارتباطی را مرتفع کند.

در هر صورت، اگر RCS به اپ پیام رسان پیش فرض در دستگاه های موبایل اندرویدی بدل گردد، آنگاه ممکن است که برقراری تماس های تصویری با دیگران به سادگی ارسال یک پیام متنی شود و دیگر نیازی به سردرگم شدن برای انتخاب از میان اسکایپ، فیس تایم، هنگ اوت و مواردی از این دست نخواهد بود.

اپراتورهای آمریکایی توافق کرده اند استاندارد RCS واحدی را تعریف نمایند که توسط اندروید پشتیبانی خواهد شد و روشن است که این اتفاق به یکباره نیز رخ نخواهد دارد و پروسه ای دراز مدت است.

گفتنی است که گوگل تلاش دارد با همکاری 19 اپراتور و البته GSMA (گروهی که معرف صدها اپراتور در سطح جهانی است) RCS را به نوعی استاندارد جهانی بدل نماید.

البته این را هم باید اضافه نماییم که سال هاست شرکت های مختلف روی این استاندارد کار می کنند و در تلفن های هوشمند مختلف نیز شاهد استفاده از آن بوده ایم اما اینکه گوگل و جمعی از اپراتورها تلاش تازه ای را برای استانداردسازی آن آغاز کرده اند می تواند نوید بخش سرعت یافتن این پروسه باشد.

منبع: دیجیاتو