باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1386      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ يکشنبه ۹ اسفند تعداد بازدید : 1425
به روز رسانی اندروید 6.0 برای G4 آماده شد
بالاخره، انتظارها به سر رسید و ال‌جی G4 به اندروید نسخه 6.0 مارشملو به‌روز شد.

بالاخره، انتظارها به سر رسید و ال‌جی G4 به اندروید نسخه ۶٫۰ مارشملو به‌روز شد.

البته دلیل این همه تأخیر هم کاملا منطقی است! این نسخه با تغییرات بسیار زیاد در سیستم‌عامل و رابط کاربری ارائه شده است. ال‌جی با از راه رسیدن مارشملو تصمیم دارد شما را شگفت‌زده کند. با این نسخه در G4 امکانات جدید ماشملو را کشف کنید.

 photo_2016-02-26_11-09-19

تغییرات در سیستم عامل اندروید

بهبود باتری                 

قابلیت بهینه‌سازی باتری یا همان Battery optimization برای کاهش مصرف باتری افزوده شده است. اکنون، باتری به صورت خودکار، در زمانی که برنامه‌ها برای مدت زمان خاصی در حال استفاده نیستند، بهینه می‌شود. وقتی از تلفن همراه خود یا برنامه‌های کاربردی استفاده کنید، این قابلیت متوقف می‌شود.

نکته: ممکن است هشدارها بی‌صدا باشند و احتمال دارد اعلان‌های برنامه‌های کاربردی که به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل به‌روز نشده‌اند در هنگام بهینه‌سازی باتری دریافت نشوند. برای اینکه مطمئن شوید اعلان‌های برنامه‌های کاربردی خاص را دریافت کنید، از مسیر زیر اقدام نمایید:

Settings > General > Battery & power saving > Battery usage > Ignore optimization

content_01

تنظیمات قفل امنیتی

قفل Knock Code به‌روز شده است تا تجربه کاربری بهتری را برای جدیدترین سیستم‌عامل ایجاد کند. شما باید حداقل ۶ ضربه بزنید و از ۳ مربع متفاوت در Knock Code استفاده کنید. برای باز کردن قفل صفحه، فقط Knock Code برای کاربر فعلی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

content_02

اجازه برای برنامه‌های کاربردی

قابلیت اجازه برای برنامه‌های کاربردی یا همان App permissions تغییر کرده است. شما می‌توانید به برنامه‌های کاربردی اجازه دهید به امکانات خاصی از برنامه‌های کاربردی دیگر دسترسی داشته باشند یا می‌توانید اجازه دسترسی ندهید.

وقتی یک برنامه کاربردی را نصب و باز کردید، پنجره‌ای ظاهر می‌شود و از شما پرسیده می‌شود که آیا اجازه دسترسی برنامه‌ کاربردی به امکانات خاصی را می‌دهید. شما باید برای استفاده از برنامه اجازه دسترسی بدهید. می‌توانید تصمیم بگیرید که اجازه بدهید یا ندهید. با انتخاب گزینه Don’t ask again (دوباره نپرس) برای تصمیم‌گیری در مورد اجازه دادن، دیگر، از شما سؤالی پرسیده نمی‌شود. شما می‌توانید این اجازه‌ها را با رفتن به قسمت Settings > General > Apps > Permissions تغییر دهید.

content_03

اشتراک‌گذاری مستقیم

قابلیت اشتراک‌گذاری مستقیم یا همان Direct Share نیز افزوده شده است. قبل از این، شما باید یک برنامه کاربردی را برای اشتراک‌گذاری انتخاب می‌کردید و سپس، نام شخص را اضافه می‌کردید. اکنون، ترکیبی از برنامه‌های کاربردی که بیشتر برای اشتراک‌گذاری استفاده می‌شوند و افراد پیشنهادی در دسترس قرار دارند. شما می‌توانید با انتخاب گزینه Share via (اشتراک‌گذاری از طریق…)، می‌توانید تا ۸ پیشنهاد از برنامه‌های کاربردی و مخاطبان برای اشتراک‌گذاری دریافت کنید.

content_04

حالت بی‌صدا

حالت بی‌صدا یا Silent mode به پروفایل صدا افزوده شده است.

شما می‌توانید در پنل اعلان‌ها یا در پنل صدایی که با فشار دادن کلید صدا نمایش داده می‌شود تلفن همراه خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید. شما می‌توانید تلفن را از منوی Settings > Sound & notification نیز بی‌صدا کنید. قبلاً، مجبور بودید از Interruptions برای ساکت کردن صدای گوشی استفاده کنید. اما حالا می‌توانید این کار را تنها با یک یا دو ضربه انجام دهید.

قابلیت Interruptions به قابلیت Do not disturb تغییر نام پیدا کرده است.

با این کار، شما می‌توانید زمان‌هایی را برنامه‌ریزی کنید که اعلان‌های برخی از برنامه‌های کاربردی یا همه آنها باعث مزاحمت شما نشوند. وقتی گزینه Do not disturb در حالت Priority only قرار می‌گیرد، زنگ‌های هشدار به صدا در می‌آیند یا می‌لرزند. زمانی زنگ‌های هشدار به طور کل بی‌صدا می‌شوند که حالت Do not disturb با گزینه Total silence تنظیم شده باشد.

content_05

ارتقا در تجربه کاربری (UX) ال‌جی

قابلیت روشنایی خودکار (Auto-brightness) تغییر پیدا کرده است. صفحه‌نمایش وقتی در جای روشن باشید روشن‌تر می‌شود و وقتی در جای تاریک‌ باشید تاریک‌تر می‌شود. حالا، وقتی از گزینه Auto-brightness استفاد کنید، منوی کشویی تنظیم روشنایی می‌تواند به صورت خودکار و بر حسب نور محیط روشنایی صفحه‌نمایش را تنظیم کند.

اجازه سرک کشیدن

قابلیت Allow peeking به تنظیمات افزوده شده است تا اینکه شما بتوانید اعلان‌ها را در بالای صفحه مشاهده کنید؛ به طوری که هیچ یک از آنها صفحه‌نمایش را مسدود نکنند. شما می‌توانید با رفتن به Settings > General > Apps امکان سرک کشیدن را فعال کنید.

content_06

تنظیمات گوگل

شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی و سرویس‌های گوگل را خیلی ساده‌تر مدیریت کنید. برنامه کاربردی تنظیمات گوگل، اکنون، در Settings > General > Google قرار دارد.

تنظیمات حافظه

تنظیمات حافظه به Settings > General > Memory to be easily accessible افزوده شده است. اکنون، شما می‌توانید مصرف حافظه در هر ساعت را به ازای هر برنامه مشاهده کنید.

تنظیمات برنامه‌های کاربردی

صفحه‌نمایش برنامه‌های کاربردی ساده شده است. تا قبل از این، زبانه‌ای برای برنامه‌های کاربردی غیرفعال، برنامه‌های در حال اجرا، برنامه‌های کاربردی روی کارت حافظه و برنامه‌های کاربردی دانلود شده وجود داشت. اکنون شما می‌توانید همه برنامه‌های کاربردی را در یک صفحه ساده ببینید.

شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی سیستم را از طریق منویی که در گوشه سمت راست در بالای این صفحه قرار دارد شامل یا حذف کنید.

content_07

امکاناتی که تغییر نام پیدا کرده‌اند

قابلیت + Qmemo اکنون به +Capture تغییر نام پیدا کرده است.

عملکرد +QMemo درست مانند قبل است.

content_08

قابلیت  LG Bridge به قابلیت LG AirDrive تغییر نام پیدا کرده است.

قابلیت LG AirDrive اکنون در Settings > Network > Share & connect قرار دارد.