باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1403      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند تعداد بازدید : 1148
چرا G5 گوشی ماژولار شد؟
ال‌جی از گوشی هوشمند استراتژیک و جدیدش به نام G5 در کنگره جهانی موبایل 2016، که 21 فوریه در بارسلون اسپانیا برگزار شد، پرده‌برداری کرد.
ال‌جی از گوشی هوشمند استراتژیک و جدیدش به نام G5 در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶، که ۲۱ فوریه در بارسلون اسپانیا برگزار شد، پرده‌برداری کرد.

جانو چو، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی الکترونیکس، در مورد G5 گفت: «این نتیجه مسیر جداگانه‌ ال‌جی است. دلیل این انتخاب این بود که ال‌جی باور دارد عملکرد تلفن‌های هوشمند و رقابت قیمت دیگر در حال حاضر اهمیت زیادی ندارد؛ آن هم زمانی که اپل و سامسونگ در بازار جهانی تلفن هوشمند صدرنشین هستند.» به گفته وی، این شرکت با رویکرد متمایز خود یکی از ۳ سازنده برتر تلفن هوشمند در آینده نزدیک خواهد شد. علاوه بر این، وی انتظار دارد که ال‌جی در سه ماهه دوم امسال به سوددهی در بخش ارتباطات موبایل برسد.

جانو چو، در خلال کنفرانس مطبوعاتی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ در ۲۳ فوریه، گفت: «هدف از پروژه G5 ایجاد ارزش متمایز ال‌جی بود.»

در ال‌جی G5 طراحی ماژولاری به کار رفته است که بخش انتهایی آن باتری خشابی دارد و کاربر می‌تواند یک پخش‌کننده صوتی فوق‌العاده باکیفیت و یک سخت‌افزار دوربین جدید را به آن متصل کند. این برجسته‌ترین محصول در میان تلفن‌های هوشمندی بود که در MWC 2016 معرفی شد.

وی گفت: «ما در ابتدا نمی‌خواستیم از طراحی ماژولار استفاده کنیم. برای برآورده کردن نیاز مشتریان به باتری قابل تعویض، ما در این فکر بودیم که آیا باتری خشابی را در کنار تلفن تعبیه کنیم یا در پایین آن؛ که در نهایت پایین را انتخاب کردیم. سپس، ما مجدانه می‌خواستیم سخت‌افزارهای دیگری را به باتری قابل تعویض بیافزاییم. به همین علت، در نهایت تلفن هوشمندی با طراحی ماژولار را انتخاب کردیم.»

وی افزود: «حقیقت این است که با نگاه کردن به سامسونگ Galaxy S7 خیالمان از بابت اینکه رقبایمان رویکرد و استراتژی متفاوتی نسبت به ما دارند راحت بود. رقابت برای عملکرد و قیمت دیگر اهمیتی ندارد و ال‌جی با استراتژی متمایزی مسیر خاص خود را در پیش گرفته است.»

وی این حقیقت را نیز آشکار کرد که هدف ال‌جی این است که در بازار جهانی به جایگاه “معنی‌دار” سوم برسد. ال‌جی الکترونیکس با عرضه سری G و V در بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته و سری K و X در بازار تلفن‌های هوشمند رده‌پایین قصد دارد یک مجموعه کامل از گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

وی در ادامه چنین گفت: «میزان فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت اهمیت دارد اما هدف ما ایجاد مجموعه‌ای بزرگ از طرفداران است که از محصولات ال‌جی استفاده می‌کنند نه اینکه فقط از نظر ارقام فروش به جایگاه سوم برسیم. ما با G5 این اطمینان را حاصل کرده‌ایم که تا وقتی مشتریان بیشتری هر روز محصولات متمایز را ترجیح می‌دهند می‌توانیم جایگاه معنادار سوم را به خود اختصاص دهیم.»

قرار است ال‌جی G5 در اواخر ماه مارس در بازار کره جنوبی عرضه شود و پس از آن، در همان زمان، به بازارهای جهانی برسد.