باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1459      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند تعداد بازدید : 671
هوش مصنوعی گوگل قهرمان بازی Go را شکست داد
AlphaGo هوش مصنوعی قدرتمند یکی از شرکت های تابعه گوگل به نام Deepmind است که در جریان نخستین دور از سری مسابقات 5 مرحله ای خود با Lee Sedol قهرمان بازی Go توانست وی را شکست بدهد.

AlphaGo هوش مصنوعی قدرتمند یکی از شرکت های تابعه گوگل به نام Deepmind است که در جریان نخستین دور از سری مسابقات 5 مرحله ای خود با Lee Sedol قهرمان بازی Go توانست وی را شکست بدهد.

این مسابقه که در واقع نخستین رقابت از مجموعه 5 بازی پیش روی DeepMind و Sedol است به صورت زنده امروز از یوتوب پخش شد و در جریان آن AlphaGo توانست در رقابتی شانه به شانه با حریف و بعد از 186 حرکت، او را شکست دهد.

برنده نهایی این 5 بازی جایزه ای برابر با یک میلیون دلار را دریافت خواهد کرد. بد نیست بدانید که AlphaGo پیشتر فن هویی قهرمان سه دوره بازی Go در اروپا را نیز در جریان 5 بازی شکست داده اما Sedol چالش به مراتب دشوارتری برای هوش مصنوعی گوگل خواهد بود چراکه او در جریان فعالیت حرفه ای خود پیروز بلامنازع این بازی بوده است.

Sedol بعد از این بازی به خبرنگاران گفت:

من دوست دارم  به خاطر ساخت برنامه فوق العاده ای نظیر AlphaGo ارادت خود را به تیم Deepmind نشان دهم. نتیجه بازی مرا به شدت شگفت زده کرد اما چالشی که پیش روی این برنامه قرار دارد به مراتب سخت تر است: در بازی Go ده به توان 700 حرکت مختلف وجود دارد در حالی که این رقم در شطرنج برابر با 10 به توان 60 است.

البته اینکه سیستم طراحی شده گوگل دست آخر می تواند پیروز از رقابت ها بیرون بیاید یا خیر مساله ایست که فهمیدنش به زمان نیاز دارد اما ابتدای کار که ابدا برای شرکت کننده انسانی مثبت نبوده است.

منبع: دیجیاتو