باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1468      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ شنبه ۲۲ اسفند تعداد بازدید : 1349
مروری بر مهمترین قابلیت‌های اندروید N
پنجشنبه گوگل نسخه پیش نمایش ویژه توسعه دهندگان اندروید N را منتشر ساخت و به طبع آن، حجم گسترده ای از اطلاعات به بیرون درج یافت. حالا ویژگی های جدید و منحصر به فرد اندروید N را می دانیم و با این حال، تا معرفی نسخه نهایی و رسمی آن هنوز چند ماهی فرصت باقی مانده است.گوگل نسخه هفتم سیستم عامل تلفن های همراه اش را با قابلیت های متنوعی به روزرسانی کرده و انتظار می رود که کاربران تمایل بسیاری به آن نشان دهند. گوگل حالا مشغول تست و بررسی این سیستم عامل در ابعادی گسترده تر است و قصد داریم در ادامه نگاهی به ویژگی های اندروید N داشته باشیم.

پنجشنبه گوگل نسخه پیش نمایش ویژه توسعه دهندگان اندروید N را منتشر ساخت و به طبع آن، حجم گسترده ای از اطلاعات به بیرون درج یافت.  حالا ویژگی های جدید و منحصر به فرد اندروید N را می دانیم و با این حال، تا معرفی نسخه نهایی و رسمی آن هنوز چند ماهی فرصت باقی مانده است.

با این حال، گوگل نسخه هفتم سیستم عامل تلفن های همراه اش را با قابلیت های متنوعی به روزرسانی کرده و انتظار می رود که کاربران تمایل بسیاری به آن نشان دهند. گوگل حالا مشغول تست و بررسی این سیستم عامل در ابعادی گسترده تر است و قصد داریم در ادامه نگاهی به ویژگی های اندروید N داشته باشیم.

1

مالتی تسکینگ واقعی – بالاخره اندروید N مالتی تسکینگ واقعی در چند پنجره به صورت همزمان را به ارمغان می آورد. تصور کنید که از یک اپلیکیشن قصد کپی کردن متن به اپلیکیشن دیگر را دارید و یا همزمان می خواهید دو اپلیکیشن را روبروی خود باز نگاه دارید. چنین قابلیتی به شما اجازه می دهد تا نهایت استفاده را از دستگاه هوشمند خود ببرید. دارندگان تبلت های اندرویدی در این زمینه دست بازتری دارند و قابلیت های بیشتری برای شان امکان پذیر است.

2

نوتیفیکیشن های دسته بندی شده – به جای نمایش جداگانه نوتیفیکیشن ها، در اندروید N شاهد دسته بندی شدن آن ها هستیم. برای مثال اعلان های هر دسته از اپ ها به شکلی جداگانه طبقه بندی می شوند.

3

پاسخگویی به نوتیفیکیشن ها بدون ورود به اپ – در اندروید N، توجه بسیاری به بخش نوتیفیکیشن ها شده و حال می توانید بدون اینکه وارد اپلیکیشن های پیام رسان خود شوید، پیام را مشاهده کرده و به آن ها پاسخ دهید، آن هم فقط از طریق نوار استاتوس.

4

سوییچ بین اپلیکیشن ها با دکمه Overview – با اندروید N، می توانید جا به جایی بین اپلیکیشن ها را بدون لمس نمایشگر و صرفا دابل-تپ دکمه Overview انجام دهید.

5

گزینه های Quick Settings بیشتر – وقتی که نوار نوتیفیکیشن ها را پایین می کشید، لیستی کوتاه از امکانات را پیش روی خود می بینید. خوشبختانه نسبت به ورژن قبلی، این منو پر و پیمان تر از گذشته شده است.

6

حالت شب – از آنجا که اندروید مارشملو نیز به امکان مشابهی مجهز بوده، حالت شب را نمی توان قابلیتی چندان جدید به شمار آورد. با این وجود حالت مذکور حالا یکی از قابلیت های بومی اندروید N محسوب می شود که به کمکش می توانید نور صفحه را کم یا رنگ ها را گرم تر کنید تا شبکیه چشم هایتان هنگام مطالعه شبانه آسیب کمتری ببینند.

7

حفظ دیتا – گزینه جدید Data Saver می تواند مصرف اینترنت دیتای اپلیکیشن ها را کاهش دهد تا در هزینه ها به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. سیستم مورد بحث جلوی فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه را گرفته و آنها را وادار می کند تا برای انجام کارها، کمترین میزان دیتا را مصرف نمایند. Data Saver می تواند بیت ریت استریم ویدئوها را محدود و کیفیت تصاویر را کاهش دهد، البته تنها برای مواردی که خودتان تعیین می کنید. اگر نمی خواهید که این اتفاق مثلا برای اپلیکیشنی همچون فیسبوک مسنجر بیفتد، امکانی برایتان فراهم شده تا از همین منو برای اپ های مد نظرتان استثناء قائل شوید که قابلیت فوق العاده ای است.

8

File Browser ارتقا یافته – با وجود آنکه هنوز File Browser زیر منوی Storage>Explore مخفی مانده، اما حالا گزینه های بیشتری از یک کپی ساده در اختیارتان می گذارد، و ضمنا به یک منوی فرعی کارآمد هم مجهز شده تا راحت تر بتوان با آن میان بخش های مختلف جابجا شد.

9

کالیبراسیون نمایشگر – درست مثل اندروید مارشملو شخصی سازی شده است، اندروید N حالا به شما اجازه می دهد تا رنگ های صفحه را کالیبره کنید. ضمنا به غیر از ارائه پروفایل های رنگی پیش فرضی همچون «گرم»، «سرد»، «Movie» یا «Photos» می توانید رنگ تصویر را از منوی System UI به طور دستی تنظیم نمایید.

10

کارایی بیشتر و بهتر باتری – در اندروید N، حالت Doze که از نسخه مارشملو معرفی شد هم حاضر است که می تواند هنگام خاموش شدن صفحه، کلیه اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه را متوقف کرده تا باتری دوام بیشتری داشته باشد. البته از آنجا که بسیاری از اپلیکیشن های مهم با Doze سازگار شده اند، دیگر لازم نیست نگران مسائلی مثل از دست دادن زنگ های هشدار یا اعلان های اپ پیام رسانی همچون واتس اپ باشید. با اندروید N، گوگل سرمایه گذاری روی پروژه Svelte را ادامه خواهد داد؛ تلاشی برای کاهش نیاز اندروید به حافظه با هدف این که سیستم عامل در طیف گسترده تری از دستگاه ها اجرا شده و اپلیکیشن های پس زمینه کارایی بیشتری داشته باشند.

11

پشتیبانی از زبان برنامه نویسی جاوا 8 – این قابلیت جدیدی است که هرگز به چشم نخواهید دید. اندروید N پشتیبانی از زبان برنامه نویسی جاوا 8 را هم به پلتفرم اضافه کرده که توسعه دهندگان بیشترین بهره را از آن برده و می توانند به مدد آن در زمان کوتاه تری توسعه اپ های اندرویدی را تکمیل کنند.

12

امکان بزرگ نمایی صفحه – اندروید N به کاربران اجازه می دهد تا ابعاد صفحه نمایش را تنظیم کنند، به معنای دقیق تر المان های موجود در صفحه را کوچک و بزرگ نمایند. این قابلیت مطمئنا برای افرادی که دید ضعیفی دارند بسیار کارآمد خواهد بود. البته ناگفته نماند که تنها دستگاه هایی با حداقل عرض صفحه 320dp توانایی استفاده از این قابلیت را دارند.

منبع: دیجیاتو