باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1527      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۶ فروردين تعداد بازدید : 1360
انکنترو داس آگواس یک دیدار آبی
پدیده‌ی «دیدار آب‌ها» در چندین نقطه از جهان وجود داشته و زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. یکی از زیباترین آن‌ها، در شهر مانائوس برزیل قرار دارد که رود آمازون به رود ریو نگرو می‌رسد. این رودها ۶ کیلومتر در امتداد هم حرکت می‌کنند اما آب آن‌ها باهم ترکیب نمی‌شود.

پدیده‌ی «دیدار آب‌ها» در چندین نقطه از جهان وجود داشته و زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. یکی از زیباترین آن‌ها، در شهر مانائوس برزیل قرار دارد که رود آمازون به رود ریو نگرو می‌رسد. این رودها ۶ کیلومتر در امتداد هم حرکت می‌کنند اما آب آن‌ها باهم ترکیب نمی‌شود. 

در فاصله‌ی ۱۰ کیلومتری شهر درون‌مرزی مانائوس در شمال برزیل، رود سیاه ریو نگرو که در سرتاسر شهر جاری است، به رودخانه‌ی شنی‌رنگ آمازون می‌رسد اما آب این رودخانه‌ها بلافاصله با هم ترکیب نمی‌شوند. در عوض آن‌ها ۶ کیلومتر کنار هم جریان می‌یابند، پدیده‌ای که به عنوان «دیدار آب‌ها» یا انکنترو داس آگواس به زبان پرتغالی شناخته شده است. این پدیده در مکان‌های مختلف در سرتاسر رود آمازون و جاهای دیگر در این سیاره اتفاق می‌افتد اما هیچکدام تا این حد چشمگیر نیست. این رخداد یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری مانائوس است.

انکنترو داس آگواس

ریو نگرو به معنی «رودخانه‌ی سیاه»، بزرگ‌ترین شاخه‌ی رود آمازون و بزرگ‌ترین رودخانه‌ی سیاه جهان است. رنگ سیاه این رودخانه حاصل حل شدن مواد گیاهی فاسدی است که در اثر عبور رودخانه از سراسر جنگل و مرداب‌ها در آن حل شده‌اند. میزان اسید رودخانه‌ی سیاه بسیار بالا است و درصد رسوب خیلی کمی دارد. از سوی دیگر شن و ماسه و گل و لای با آب‌های آمازون ترکیب شده و رنگی قهوه‌ای به آن بخشیده است.

انکنترو داس آگواس

به دلیل ترکیبات مختلف، هر دو رودخانه دارای چگالی، سرعت و دمای متفاوت هستند و این امر باعث شده که آب رودخانه‌ها با هم ترکیب نشود. آب آمازون که خنک‌تر، سرعتش بیشتر و چگالی آن بالاتر است و آب نگرو که گرم‌تر و سرعت آن کم‌تر است، مرز مشخصی را تشکیل داده‌اند. در نهایت ۶ کیلومتر پایین‌تر، جریان مخالف و تند رود آمازون که سرعت آن بیشتر است، سبب ترکیب آب دو رودخانه می‌شود. این رودخانه‌ها در غالب رود آمازون پایین‌دست ادغام می‌شوند.

انکنترو داس آگواس

تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی، گردشگران را با قایق به نقطه‌ای که آب‌ها به هم می‌رسند، می‌برند. بهترین زمان برای اجرای چنین توری، فاصله‌ی میان ماه‌های ژانویه تا جولای است که هر دو رودخانه پر آب هستند. این تور معمولا با تور پارک زیست‌محیطی ژانویه ترکیب می‌شود که برای بازدید و عکاسی از نیلوفرهای آبی اجرا می‌شود.

انکنترو داس آگواس

انکنترو داس آگواس

انکنترو داس آگواس

انکنترو داس آگواس

منبع: کجارو