باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1548      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ فروردين تعداد بازدید : 1256
میزناهارخوری استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد
میز ناهارخوری که در سال‌های اخیر به یک کالای پرفروش در بازار ایران تبدیل شده است، انواع مختلفی دارد. انواعی که معمولا براساس کیفیت ساخت و نوع ماده به کار رفته در ساخت میز طبقه‌بندی و قیمت‌گذاری می‌شود. میز ناهارخوری در بازار ایران با قیمت زیر 100هزار تومان تا 50 میلیون تومان موجود است. برای این‌که در این طیف گسترده قیمت، خرید مناسبی انجام دهیم باید به چند نکته توجه کنیم.

میز ناهارخوری که در سال‌های اخیر به یک کالای پرفروش در بازار ایران تبدیل شده است، انواع مختلفی دارد. انواعی که معمولا براساس کیفیت ساخت و نوع ماده به کار رفته در ساخت میز طبقه‌بندی و قیمت‌گذاری می‌شود. میز ناهارخوری در بازار ایران با قیمت زیر ١٠٠‌هزار تومان تا ٥٠‌میلیون تومان موجود است. برای این‌که در این طیف گسترده قیمت، خرید مناسبی انجام دهیم باید به چند نکته توجه کنیم.
مشخصات یک میز استاندارد

 براي خريد يك دست ميز و صندلي استاندارد، بايد توجه كنيد كه ارتفاع ميز با مشخصات فيزيكي خانواده شما سازگار باشد. میز مناسب، میزی است که وقتی پشت آن می‌نشینید ارتفاعش تا قسمت زیرین قفسه سینه می‌رسد و فاصله آرنج تا بدن نیز نباید بیشتر از ٤٠سانتی‌متر باشد. میز استاندارد، میزی است که نه آنقدر کوتاه است که مجبور باشید برای غذا خوردن کمرتان را خم کنید و نه آن‌قدر بلند است که دست‌ها برای حرکت روی میز غذا دچار مشکل شوند.
٦ تا ٨ نفره‌ها رایج‌ترین سایز در بازار

سایز و اندازه میز غذاخوری تنوع زیادی دارد. از ٢نفره تا ٢٨نفره سایز معمول در بازار ایران است. برای تعیین سایز مناسب باید به اندازه خانه و میزان رفت‌وآمدهایتان توجه کنید. پرفروش‌ترین اندازه معمولا ٦ یا ٨ نفره‌ها هستند که این سایز یک میز متوسط به‌شمار می‌آید. با این وجود اگر خانه بزرگی دارید و می‌خواهید یک میز بزرگ خریداری کنید، می‌توانید با خرید دو میز ناهارخوری به مدل و چینش متنوع‌تری برای دکوراسیون خانه‌تان دست پیدا کنید.
قیمت‌ها در بازار ایران

 میز ناهارخوری در بازار ایران قیمت‌های متفاوتی دارد که البته این قیمت بستگی مستقیم به جنس و سایز میز دارد. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای میز ناهارخوری‌تان انجام دهید با کمتر از ١٠٠‌هزار تومان می‌توانید ارزان‌ترین میزها را خریداری کنید، البته می‌توانید با خرید میزهای دست دوم اما سالم، سرویسی با کیفیت بهتر و قیمت پایین‌تر پیدا کنید. گران‌ترین میزهای ناهارخوری در بازار تهران تا ٥٠‌میلیون تومان هم قیمت دارند که البته آنها میزهای مجللی هستند که تزیینات دست‌ساز چوبی دارند. با این وجود میزهای ارزان بیشتر از جنس چوب راش و سفيد هستند.
باکیفیت‌ترین چوب برای میز ناهارخوری

 بهترين ميز و صندلي‌ها از نظر جنس و زيبايي میزهای ساخته‌شده با چوب درخت بامبو و چوب آبنوس است، البته این نوع میزها در بازار کشورهای غیرآمریکایی کمیاب است. چوب آبنوس که به‌صورت طبیعی به رنگ سیاه است، در مقابل رطوبت و تغییرات دمایی بسیار مقاوم است و ساختار بسیار مستحکمی دارد. این نوع چوب بسیار گرانقیمت است و تنها در محصولات برندهای سرشناس و لوکس استفاده می‌شود. درجه بعدی کیفیت از آن چوب گردو است که قیمت پایین‌تری دارد اما جزو محکم‌ترین و بادوام‌ترین انواع چوب به شمار می‌آید.
موقع خرید ارزان‌ترین‌ها دقت بیشتری کنید

اگر می‌خواهید میز ارزان قیمت تهیه کنید، یادتان باشد دقت کافی در خریدتان به خرج دهید زیرا بعضي از ميز و صندلي‌هاي ارزان قیمت با کمترین دقت و کیفیت ساخته می‌شوند و به راحتی هم مستهلک شده و از بین می‌روند. در این دسته از میزها  معمولا به‌جای استفاده از دوخت چوب و ميخ‌هاي منظم از چسب چوب براي وصل‌كردن پايه‌ها به ميز استفاده مي‌كنند.  بهترين اجناس از ميخ و دوخت‌هاي فلزي ساخته شده و از پرس‌كاري‌هايي با درجه‌هاي دمايي بالا برخوردارند. برای تشخیص کیفیت ساخت میز به فاصله پایه‌ها از یکدیگر دقت کنید اگر فاصله‌ها متقارن نبود، استانداردهای ساخت میز رعایت نشده و بعد از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. میزهای چوبی مناسب‌ترین گزینه: میزهای شیشه‌ای معمولا سنگین هستند و احتمال آسیب بیشتری دارند و برخی میزهای فلزی ایستایی کافی ندارند، بنابراین به‌نظر می‌رسد مدل‌های چوبی مناسب‌ترین گزینه برای میز ناهارخوری است. 

منبع: شهروند