باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1559      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين تعداد بازدید : 638
مردی که طی پنجاه سال به تنهایی کلیسای جامع خود را ساخته است
جاستو گالگو مارتینز، بعد از خروج از صومعه تصمیم گرفت کلیسای خودش را بسازد و 50 سال است که با کم‌ترین امکانات، ساخت بنای باشکوهی را شروع کرده که هنوز کامل نشده است.

 جاستو گالگو مارتینز، بعد از خروج از صومعه تصمیم گرفت کلیسای خودش را بسازد و ۵۰ سال است که با کم‌ترین امکانات، ساخت بنای باشکوهی را شروع کرده که هنوز کامل نشده است.

جاستو گالگو مارتینز (Justo Gallego Martínez) پیرمرد ۸۸ ساله‌ی اسپانیایی در ساختمانی نیمه‌ساز زندگی می‌کند. او در حال ساخت یک کلیسای جامع با دست‌های خودش است.

حدود پنجاه سال است که او بدون هیچ‌ همکاری در زمینه‌های نقاشی، نقشه‌کشی، معماری یا مهندسی و بدون حمایت مالی از طرف کلیسای رسمی در حال انجام این کار است. با تمام این محدودیت‌ها کلیسای او روزبه‌روز در حال زیبا و بزرگ‌تر شدن است و این امر مارتینز را بسیار خوشحال می‌کند.

کلیسا جاستو مارتینز

کلیسای جامع دون‌جاستو (Don Justo) در شهر کوچکی به نام مخرادا دل کامپو (Mejorada del Campo) (در نزدیکی مادرید) واقع شده است. هنوز زمان زیادی تا تکمیل این بنا مانده است، ولی حتی همین ساختمان نیمه‌کار هم بسیار بزرگ است و یک طاق ۴۰ متری، برج‌ها، یک صومعه و یک حیاط دارد.

کلیسا جاستو مارتینز

این کلیسای جامع را جاستو گالگو مارتینز ساخته، او هرگز معماری یا مهندسی عمران نخوانده است. او ایده‌ و طرح‌های خود را از نقاشی‌های ساختمان‌های مذهبی قرون وسطایی برداشته است.

کلیسا جاستو مارتینز

ایده‌ی ساخت یک کلیسای جامع که برای خود او باشد، درست بعد از خروج از صومعه در ذهنش شکل گرفت.

کلیسا جاستو مارتینز

او به علت ابتلا به نوعی بیماری در جوانی مجبور به ترک صومعه شد، ولی همچنان در پی این بود تا زندگی خود را صرف خدمت به خداوند کند.

کلیسا جاستو مارتینز

جاستو گالگو مارتینز قسمتی از دارایی و املاک خود را فروخت یا اجاره داد تا پول اولیه لازم برای شروع کارش را به دست آورد و در باقی ملکش، شروع به ساخت ساختمان کلیسا با استفاده از هر چیزی کرد.

کلیسا جاستو مارتینز

او از حلبی‌های خالی گاز برای پایه ستون‌ها و حتی در برخی قسمت‌ها از سیم، جعبه‌های مقوایی و قطعات آهنی برای محکم‌کاری استفاده کرده است.

کلیسا جاستو مارتینز

چند دهه است که او درون کلیسای در حال ساخت خودش زندگی می‌کند. هر روز ساعت ۳:۳۰ از خواب بیدار می‌شود و تمام روز را کار می‌کند.

کلیسا جاستو مارتینز

درب اصلی این کلیسا از صبح تا شب باز و پذیرای هر بازدیدکننده‌ای است.

کلیسا جاستو مارتینز

جاستو گالگو مارتینز برای ورودی پولی نمی‌گیرد، ولی صندوق‌هایی آنجا گذاشته که هر کس بخواهد در آن پول بیاندازد و افراد زیادی این کار را می‌کنند.

کلیسا جاستو مارتینز

تقریبا هیچ جای این ساختمان هنوز کامل نشده، ولی چهره‌ی کلی ساختمان بسیار خیره‌کننده است.

کلیسای جامع مخرادا دل کامپو صومعه شخصی، کلیسا و دنیای خصوصی جاستو شده است، جایی که او در آن هم‌زمان هم کشیش ارشد، هم اسقف و هم سازنده‌ی بنا است.

کلیسا جاستو مارتینز

منبع: کجارو