باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1564      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ شنبه ۲۱ فروردين تعداد بازدید : 755
چگونه بهتر شویم؟
شما ممکن است به تازگی انرژی همیشگی تان را از دست داده باشید یا شاید هم احساس کنید پادشاه دنیا هستید. در هر یک از این دو گروه که باشید، تلاش برای بهتر شدن فکر خوبی خواهد بود. اما چگونه باید تغییر کنیم؟

شما ممکن است به تازگی انرژی همیشگی تان را از دست داده باشید یا شاید هم احساس کنید پادشاه دنیا هستید. در هر یک از این دو گروه که باشید، تلاش برای بهتر شدن فکر خوبی خواهد بود. اما چگونه باید تغییر کنیم؟ چگونه باید با دوستان و خانواده تعامل گرم تری داشته باشیم؟ چگونه می توانیم انسان بهتری شویم؟ لازم نیست برای این کار خودتان را کامل از نو بسازید. ۱۰ روش زیر به شما کمک می کنند انسان بهتری باشید، موفقیت های بیشتری کسب کنید و با دیگران تعامل گرم تری داشته باشید.

۱- برای خودتان سرگرمی پیدا کنید

از پروژه های خانگی و کارهای منزل گرفته تا پیوستن به یک گروه ورزشی یا تفریحی؛ کاری پیدا کنید که از آن لذت ببرید و به طور مرتب به آن بپردازید.

۲- اطراف خود را خلوت کنید

خلاص شدن از شر لوازم و وسایل قدیمی که دیگر مورد استفاده تان قرار نمی گیرند می تواند حال و هوایتان را عوض کند. واقع گرا باشید؛ بهتر است شلواری که ۳ سال است حتی یک بار هم نپوشیده اید را یا دور بیاندازید یا به کسی ببخشید که بتواند از آن استفاده کند. چرخی در منزل خود بزنید و در مورد هر چیزی از خود بپرسید آخرین باری که از آن استفاده کرده اید کی بوده است.

۳- فعالیت داوطلبانه داشته باشید

داوطلبانه در انجام کار خیری به نفع جامعه ی خود شرکت کنید. نتیجه ی این نوع فعالیت ها را به طور قطع خواهید دید.

۴- کمی هم خوش بگذرانید

زندگی گاهی اوقات خیلی پرمشغله می شود. فراموش نکنید از آن لذت ببرید. در روزهایی مشخص با دوستان خود قرار بگذارید و آنها را برای شام به منزل خود دعوت کنید. با دوستان دانشگاه یا دبیرستان خود دیداری تازه کنید. از اجراهای موسیقی لذت ببرید. برای چیزهایی که پیش از این از آنها لذت می برده اید وقت بگذارید.

۵- به مسیر حرکت خود باز گردید

آیا به هدفگذاری هایی که برای سال گذشته کرده بودید رسیدید؟ اگر نه، از خودتان بپرسید آیا این هدف ها هنوز هم اهمیت خود را حفظ کرده اند یا خیر. اگر پاسخ مثبت بود انگیزه ی خود را احیا کنید و دوباره در مسیر حرکت به سمت دستیابی به آنها قدم بردارید.

۶- به کارهای عقب افتاده رسیدگی کنید

فهرست کارهای انجام دادنی که سه ماه است هیچ کدام از اقلامش خط نخورده اند را بردارید و یکی یکی به اقلام باقیمانده رسیدگی کنید. چراغ روشنایی دستشویی طبقه ی بالا را عوض کنید، دستی به پارکینگ و انباری بکشید و یا به کسی که مدتها پیش می خواسته اید با او تماس بگیرید زنگ بزنید. به محض آنکه اولین کار عقب افتاده ی این فهرست را انجام دهید، انگیزه ی بیشتری برای انجام کارهای باقیمانده ی بعدی پیدا خواهید کرد.

۷- کار تازه ای را امتحان کنید

این مورد خودش به اندازه ی کافی گویا هست. این کار تازه می تواند رفتن به یک رستوران جدید، یا یادگیری یک ساز باشد. خودتان را به چالش بکشید و مرزهای آسایش خود را عقب تر برانید.

۸- روابط خود را تقویت کنید

اگر به فرزندانتان گفته اید بعداً با آنها بازی می کنید، به قول خود عمل کنید. اگر به دوستی گفته اید سر فرصت با هم قراری می گذارید، تاریخ، زمان و محل این قرار را مشخص کنید. با همسر خود بیرون بروید. اجازه ندهید یکنواختی زندگی روزمره، جایگزین کسانی شود که در زندگی برایشان اهمیت قائلید.

۹- اهداف تازه ای برای خود در نظر بگیرید

ببینید چه کار می خواهید بکنید و قدم های لازم برای رسیدن به آن را بردارید. طرحی بریزید و به آن پایبند بمانید.

۱۰- مسافرت را فراموش نکنید

سفر بروید و خودتان را به استراحت ملزم کنید. اگر واقعاً لازم است کار کنید، برای آن بازه ی زمانی خاصی مشخص کنید و به این محدودیت پایبند بمانید. کمی خوش بگذرانید و آرامش بگیرید. دستگاه های الکترونیکی خود را کنار بگذارید و از لحظه لذت ببرید؛ بدون آنکه چیزی حواستان را پرت کند.

پس از آنکه این ۱۰ قدم یا حتی چند مورد از آنها را برداشتید، مطمئن باشید به انسان بهتری تبدیل خواهید شد. شاید در این مسیر چیز تازه ای درباره ی خود یاد بگیرید، به هدف های تازه ای دست پیدا کنید و در عین حال فرصتی برای لذت بردن از زندگی برایتان فراهم شود.

منبع: دیجیاتو