باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1583      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۴ فروردين تعداد بازدید : 993
آشنایی با ساحل پنهان عشق
جزایر ماریتا مجمع‌الجزایری کوچک و خالی از سکنه در مکزیک است که چندین مایل با ساحل نایاریت فاصله دارد. از زمانی که این جزایر به‌عنوان پارک ملی شناخته شد، ماهیگیری و شکار در این مناطق را دولت مکزیک ممنوع اعلام کرده است؛ به همین سبب افراد زیادی برای تفریح به این جزایر سر می‌زنند.

جزایر ماریتا مجمع‌الجزایری کوچک و خالی از سکنه در مکزیک است که چندین مایل با ساحل نایاریت فاصله دارد. از زمانی که این جزایر به‌عنوان پارک ملی شناخته شد، ماهیگیری و شکار در این مناطق را دولت مکزیک ممنوع اعلام کرده است؛ به همین سبب افراد زیادی برای تفریح به این جزایر سر می‌زنند. 

طی چند سال گذشته جزایر ماریتا (Marieta Islands) تبدیل به قطب گردشگری محبوبی بین مردم شده است. این محبوبیت عمدتا به‌علت وجود گونه‌های غنی و زیاد جانوری همچون نهنگ گوژپشت، دلفین و سفره‌ماهی است. در میان شگفتی‌های بسیار این جزایر، «ساحل عشق» یا «ساحل پنهان» بیشتر مورد توجه بوده است؛ ساحلی زیبا که در یک غار حفره‌مانند مخفی شده و تنها با شنا کردن از یک مسیر تونلی کوتاه و باریک قابل دسترسی است.

جزیره پنهان

درحالی که خود ساحل بصورت طبیعی بوجود آمده، بنا به گزارشات، حفره‌ای که ساحل در زیرش قرار دارد ساخته‌ی دست بشر و مصنوعی است. جزایر ماریتا در اصل توسط فعالیت‌های آتشفشانی و هزاران سال پیش شکل یافته است. از آنجایی که این جزایر کاملا خالی از سکنه بودند، قبل از جنگ‌جهانی اول دولت مکزیک از این مکان به‌عنوان هدف تمرینی خود استفاده می‌کرد.

جزیره پنهان

انفجارهای کنترل‌شده‌ و دقیق دولت مکزیک، چندین غار عظیم‌الجثه و صخره‌های منحصربه‌فردی در جزایر ماریتا ایجاد کرده است. گفته می‌شود که ساحل پنهان در نتیجه‌ی این انفجارها و فرسایش طبیعی صخره‌های اطرافش بوجود آمده است.

بعد از اعتراضات بین‌المللی که با رهبری دانشمندی به نام «ژاک‌ایو کوستو» در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ شکل گرفت، در نهایت دولت مکزیک تصمیم گرفت این جزایر را به‌عنوان پارک ملی اعلام کند. امروزه هرگونه فعالیت‌های انسانی در این جزایر ممنوع است و تنها چندین شرکت گردشگری می‌توانند گردشگران خود را با کسب مجوزهای مربوطه به آنجا ببرند.

جزیره پنهان

منبع: کجارو