باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1614      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين تعداد بازدید : 1181
چرا در نیوزیلند رانندگی کنیم؟
جاده‌ها در نیوزیلند تماشایی‌ترین مناظر جهان را دارند. در طول جاده‌های این کشور از دریاچه‌های خیره‌کننده،کوه‌های باشکوه، سواحل وحشی و خالی از سکنه، آبدره‌های زیبا و آتشفشان‌‌های متمایز می‌گذرید. در طول سفر در این جاده‌ها تمایل شدیدی درون‌تان ایجاد می‌شود تا از ماشین بیرون بپرید و عکس بگیرید. چیزهایی که می‌بینید را باور نخواهد کرد. هر مکانی از مکان قبلی زیباتر و جذاب‌تر خواهد بود.

هنگامی که با اتوموبیل به سفر می‌روید جاده نقش مهمی در لذت بردن از سفر دارد. زیبایی و مناظرشگفت‌انگیز در طول جاده سفر لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

جاده‌ها در نیوزیلند تماشایی‌ترین مناظر جهان را دارند. در طول جاده‌های این کشور از دریاچه‌های خیره‌کننده،کوه‌های باشکوه، سواحل وحشی و خالی از سکنه، آبدره‌های زیبا و آتشفشان‌‌های متمایز می‌گذرید. در طول سفر در این جاده‌ها تمایل شدیدی درون‌تان ایجاد می‌شود تا از ماشین بیرون بپرید و عکس بگیرید. چیزهایی که می‌بینید را باور نخواهد کرد. هر مکانی از مکان قبلی زیباتر و جذاب‌تر خواهد بود. 

اجاره ماشین در نیوزیلند بسیار رایج است و در ادامه می‌بینید دلیل این امر چیست.

بنابراین بر خلاف رانندگی در هر نقطه‌ی دیگری، رانندگی در نیوزیلند باعث می‌شود  احساساتتان برانگیخته شود و این برای روح‌تان خوب است. مطمئنم می‌پرسید چرا؟ خوب . . .

احساس می‌کنید سفرتان بخشی از تعطیلات است

رانندگی در نیوزیلند هرگز خسته‌کننده نخواهد بود، به‌خصوص در جزیره جنوبی نیوزلند. اغلب مناظر دیدنی و جذاب هستند و شما می‌توانید هنگام رانندگی از آن لذت ببرید. مناطق دیدنی فرصت‌های عالی برای توقف و استراحت در طول سفر را برای‌تان فراهم می‌کند.

تعطیلات در جاده

جاده‌ها شما را به هر جایی می‌برند

جاده‌ها در نیوزیلند تقریبا شما را به هر نقطه‌ای می‌برند. البته فقط می‌توانید با راه رفتن و پیاده‌روی به بعضی از نقاط برسید، اما جاده‌های نیوزیلند تقریبا به عمق زمین‌های غیرمسکونی نیز نفوذ کرده‌اند.

مسافرت در جاده

جاده‌ها آرام هستند

به غیر از برخی جاده‌های شلوغ درون شهرها، بسیاری از جاده‌های نیوزیلند بسیار آرام هستند. جاده‌ها احساس بدیع رفتن به مسافرت و ندیدن ماشین‌های دیگر را در شما ایجاد می‌کنند، اما این امر فقط در نیوزیلند اتفاق می‌افتد، پس از این فرصت استفاده کنید!

سکوت در جاده

رانندگی و حرکت در جاده‌ها بسیار آسان است

بسیاری از جاده‌ها در نیوزیلند به خوبی با تابلوهای راهنما پوشش داده شده‌اند و به راحتی می‌توانید راه خود را بیابید. اغلب سرعت خاصی در هر مکانی مجاز است که به معنی رانندگی با خیال راحت‌تر نیز هست.‌ به‌طور کلی جاده‌ها در نیوزیلند در شرایط خوبی نگهداری می‌شوند.

ناوبری در جاده

 باعث می‌شود احساساتی شوید

پس از صرف مدت زمانی برای رانندگی در اطراف نیوزیلند شما احساساتی در مورد جاده‌ها یا سفرهای خاص پیدا خواهید کرد. من و شوهرم این‌گونه بودیم؛ به خصوص در مورد جاده  Mount Cook. زمانی که در نیوزلند زندگی می‌کردیم هر وقت که می‌توانستیم به این جاده می‌رفتیم و خاطرات آن هنوز هم برای ما باقی مانده است.

احساسات در جاده

بسیار متنوع هستند

رانندگی در طول مناظر متنوع و گسترده مانند هیچ سفر دیگری نخواهد بود. تا آنجا که می‌توانید تصور کنید نیوزیلند مناظر مختلف بسیاری دارد. در نیوزلند شما همیشه چیز جدیدی برای دیدن دارید.

تنوع در جاده

در سراسر جاده از میان گله‌های حیوانات خواهید گذشت

امکان ندارد یک سفر جاده‌ای در نیوزیلند داشته باشید و یک گله گوسفند در جاده نبینید! حیواناتی که ممکن است با آنها روبرو شوید گاو، شتر، پنگوئن و حتی کیوی است.

گله گوسفند

محدودیت سرعت کم در نیوزلند آرامش‌بخش است

حداکثر سرعت در نیوزیلند معمولا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل بر ساعت) است، شاید فکر کنید در هنگام رانندگی در این جاده‌ها کسل شوید، اما با رانندگی با این سرعت بیشتر احساس آرامش خواهید کرد. زمان را به یاد داشته باشید و از مناظر منحصر‌به‌فردی که شما را احاطه کرده است لذت ببرید.

محدودیت سرعت

اجاره ماشین آسان و ارزان است

تا زمانی که در اطراف خرید می‌کنید، مغازه‌های خوبی برای اجاره ماشین وجود دارد. مناسب‌ترین ماشین را برای خودتان انتخاب کنید، اما قرارداد را قبل از امضا حتما بخوانید و از جزئیات آن کاملا آگاه شوید. بسیاری از شرکت‌ها نیز یک معامله جابجایی پیشنهاد می‌دهند که در آن شما می‌توانید ماشین را از یک مکان به مکان دیگر به صورت رایگان جابه‌جا کنید (در یک دوره مشخص زمانی)، که این کار ارزش بسیار زیادی دارد.

اجاره ماشین

شما می‌توانید در ساحل رانندگی کنید

تا ۹۰ مایلی ساحل جزیره شمالی می‌توانید ماشین خود را در ساحل رانده و روی شن و ماسه رانندگی کنید. یک خودروی 4WD  بردارید (اگر اجاره‌ای است، دستگاه پرینت آن را بررسی کنید) و در زمان جزر و مد حواس‌تان به ساحل باشد. مکان‌های زیاد دیگری در جهان نیست که بتوانید این کار را انجام دهید.

رانندگی در ساحل

البته در هر سفری باید در امنیت باشید. شرایط آب و هوا را در آستانه سفر خود چک کنید و همیشه از قوانین جاده و سایر رانندگان آگاه باشید، به این اصول پایبند بوده تا بهترین سفر جاده‌ای را در نیوزلند تجربه کنید.

منبع: کجارو