باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1616      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۹ فروردين تعداد بازدید : 1074
قابلیت 3D Touch در اندروید N چگونه کار می‌کند؟
نسخه دوم پیش‌نمایش اندروید N برای توسعه‌دهندگان نر‌م‌افزاری منتشر شده است، در این نسخه شاهد امکانات زیادی هستیم که در بین آنها قابلیت تاچ سه‌بعدی‌ بیشتر به چشم می‌خورد، با این حساب اگر می‌خواهید علمکرد این ویژگی جدید را در اندروید N ببینید با ما همراه باشید.

نسخه دوم پیش‌نمایش اندروید N برای توسعه‌دهندگان نر‌م‌افزاری منتشر شده است، در این نسخه شاهد امکانات زیادی هستیم که در بین آنها قابلیت تاچ سه‌بعدی‌ بیشتر به چشم می‌خورد، با این حساب اگر می‌خواهید علمکرد این ویژگی جدید را در اندروید N ببینید با ما همراه باشید.

اگر خبرهارا دنبال کرده باشید احتمالا به خبر پشتیبانی از قابلیتی شبیه به 3D Touch آیفون در مستندات Android N برخورده‌اید، در نسخه دوم پیش‌نمایش اندروید N نسخه توسعه‌دهندگان شاهد emoji‌های جدید، انتخاب راحت‌تر پوشه‌ برای اپلیکیشن‌ها و چندین ویژگی جدید دیگر هستیم.

در این بین همان‌‌گونه که اشاره  شد نسخه بعدی اندروید از تاچ‌ سه‌بعدی نیز پشتیبانی می‌کند، به همین منظور شاهد ویدئویی کوتاه از اجرای امکان تاچ سه‌بعدی بر روی گوشی اندرویدی هستیم.

3D touch android N

در مثالی که در بالا مشاهده می‌کنید شاهد اجرای اپلیکیشن هواشناسی در نسخه دوم پیش‌نمایش اندروید N توسعه دهندگان با استفاده از فناوری تاچ سه‌بعدی هستیم.

برای استفاده از ویژگی تاچ‌ سه‌بعدی باید حتما از یک لانچر استفاده کرد و در این ویدئو لانچر Nova به کار گرفته شده است. البته استفاده از این لانچر دلیل به خصوصی ندارد و تنها به خاطر اینکه تیم سازنده این لانچر برای اولین بار توانسته‌اند قابلیت تاچ‌ سه‌بعدی را به کار گیرند در این ویدئو شاهد لانچر Nova هستیم.

 

با این حساب انتظار می‌رود گوگل و سایر توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری امکانات جدید و ویژه‌ای را بوسیله تاچ سه‌بعدی در نسخه بعدی اندروید به ارمغان بیاورند. فناوری تاچ سه‌بعدی باعث می‌شود تا حالت‌های مختلفی را در لمس صفحه‌نمایش داشته باشیم، با استفاده از این حالت‌های مختلف کاربر قادر است دستورات متفاوتی را صادر کند.

برای نمونه پیش‌بینی می‌شود که فشار بیشتر بر روی صفحه‌نمایش به عنوان حالت پیش‌فرض برای تعامل با اپلیکیشن و صدور دستور اعمال شود. در اپلیکیشن هواشناسی که اجرای آنرا با تاچ سه‌بعدی مشاهده می‌کنید نیز لمس بیشتر صفحه‌نمایش باعث باز شدن شرت‌کات‌های مختلف می‌شود.گوگل نیز ۴ حال مختلف را در حین استفاده از تاچ سه‌بعدی برای تعامل با صفحه‌نمایش در نظر گرفته است:

هدایت کاربران به مکانی مشخص در اپلیکیشن‌های نقشه‌خوان.
ارسال پیام به دوستان در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان.
اجرای قسمت بعدی برنامه‌تلویزونی در حین استفاده از اپلیکیشن‌های اجرای ویدئو.
بارگزاری آخرین ذخیره انجام شده در حین انجام بازی.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد باز هم باید گفت که این قابلیت هنوز در ابتدای راه است و احتمال می‌رود تا زمان انتشار نهایی در نسخه بعدی اندروید دستخوش تغییرات دیگری بشود.

منبع: فارنت