باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1632      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين تعداد بازدید : 775
تعداد دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی از 11 میلیارد گذشت
فروشگاه Google Play هر روز میزبان طیف وسیعی از کاربران و توسعه‌دهندگان اندرویدی است که برای دانلود و ارائه اپلیکیشن‌های خود از آن بهره می‌برند. حالا بر طبق جدیدترین آمار مشخص شده تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها در این فروشگاه و در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، به 11.1 میلیارد بار رسیده است.

فروشگاه Google Play هر روز میزبان طیف وسیعی از کاربران و توسعه‌دهندگان اندرویدی است که برای دانلود و ارائه اپلیکیشن‌های خود از آن بهره می‌برند. حالا بر طبق جدیدترین آمار مشخص شده تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها در این فروشگاه و در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، به 11.1 میلیارد بار رسیده است.

 

هم اکنون در فروشگاه گوگل‌پلی، بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن مختلف وجود دارد که می‌توانید تک تک آن‌ها را برای گوشی هوشمند اندرویدی خود دانلود کنید. باور این موضوع سخت است که فقط ۶ سال پیش این فروشگاه با نام Android Market تنها شامل ۳۰ هزار اپلیکیشن بود. نرخ رشد فروشگاه یاد شده بسیار زیاد بوده است و حالا شامل اپ‌هایی است که زندگی روزمره بسیاری از کاربران به آن‌ها وابسته است.

بر اساس گزارشی که امروز توسط شرکت Sensor Tower در مورد تعداد نصب اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی استور منتشر شده، در طی سه ماهه نخست سال میلادی جاری، اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه بیش از ۱۱/۱ میلیارد مرتبه دانلود شده‌اند. این موضوع در شرایطی رخ داده که نسبت به سال پیش در بازه زمانی مشابه، شاهد رشد ۶/۷ درصدی در این زمینه هستیم.

تعداد بازی‌های موجود در فروشگاه گوگل‌پلی، ۵ برابر تعداد اپلیکیشن‌های کاربردی بوده که نسبت به اپلیکیشن‌های مرتبط در سه ماهه نخست ۲۰۱۶ فقط رشدی یک درصدی را تجربه کرده است. اپلیکیشن‌های موجود در دسته عکاسی فروشگاه مورد بحث در این بازه زمانی بیشترین رشد را از نظر تعداد دانلود داشته‌اند و این میزان برای دسته یاد شده ۲۰ درصد است. از ماه ژانویه تا مارس، دانلود بازی‌ها در این فروشگاه نسبت به اپلیکیشن‌های دیگر با نسبت ۴ به ۱ بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اطلاعاتی که Sensor Tower ارائه داده، سه اپلیکیشن برتر از نظر تعداد دانلود در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، اپلیکیشن‌هایی در دسته شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند. پیام‌رسان فیسبوک، شبکه اجتماعی فیسبوک، و اسنپ‌چت این سه اپلیکیشن هستند. بازی معروف Candy Crush Jelly Saga نیز مقام چهارم و Pandora مقام پنجم را در این رتبه‌بندی از آن خود کرده‌اند. در مورد رتبه سایر اپلیکیشن‌های نام آشنا می‌توان به اینستاگرام به رتبه ۷ و واتس‌اپ با رتبه ۱۲ اشاره کرد. در تصویر زیر می‌توانید نمودار گرافیکی رشد تعداد دانلود از فروشگاه گوگل پلی را مشاهده کنید.

منبع: زومیت