باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1657      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ شنبه ۴ ارديبهشت تعداد بازدید : 746
اوباما خطاب به شهروندان بریتانیا:"در اتحادیه اروپا باقی بمانید!"
«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، که در لندن به‌سر می‌برد، از شهروندان بریتانیا خواست در اتحادیه اروپا باقی بمانند. او در مقاله‌ای که روز گذشته در روزنامه «دیلی‌تلگراف» منتشر شد، از لزوم ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا سخن گفته است.

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا، که در لندن به‌سر می‌برد، از شهروندان بریتانیا خواست در اتحادیه اروپا باقی بمانند. او در مقاله‌ای که روز گذشته در روزنامه «دیلی‌تلگراف» منتشر شد، از لزوم ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا سخن گفته است. اوباما در این مقاله نوشته است: «اتحادیه اروپا نفوذ بریتانیا را محدود نمی‌کند، بلکه آن را تقویت می‌کند». رئیس‌جمهوری آمریکا می‌افزاید: «یک اروپای قوی، تهدیدی برای قدرت رهبری جهانی بریتانیا نیست، بلکه آن را تقویت می‌کند». بریتانیایی‌ها روز ۲۳ ژوئن در رفراندومی درباره ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا یا خروج از آن، تصمیم می‌گیرند.«دیوید کامرون»، نخست‌وزیر بریتانیا، علیه خروج کشورش از اتحادیه اروپا تلاش می‌کند. بریتانیا از سال‌های دهه ۱۹۷۰ به‌تدریج راه همکاری با سایر کشورهای اروپایی را پیش گرفته، اما این احتمال وجود دارد که مردم این کشور در همه‌پرسی ۲۳ ژوئن راهی دیگر برگزینند.اما اوباما در مقاله‌ خود در دیلی‌تلگراف، بر نقش رهبری اتحادیه اروپا در توافق اتمی با ایران و نیز توافق اقلیمی در پاریس، تأکید کرده و بر مزیت‌های اقتصادی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا انگشت گذاشته است.
او نوشته است: «هرچه که به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال مربوط می‌شود، بریتانیا از عضویت خود در اتحادیه اروپا سود برده است». بااین‌حال، اوباما تأکید کرد تصمیم دراین‌باره در نهایت بر عهده رأی‌دهندگان بریتانیایی است.
واکنش طرفداران خروج  از اتحادیه اروپا
نخستین برنامه حضور باراک اوباما و همسرش، «میشل اوباما» در لندن، شرکت در ناهار «الیزابت دوم»، ملکه بریتانیا، درست یک روز پس از سالگرد تولد اوست. اوباما پیش از این بارها تأکید کرده که او در آرزوی یک بریتانیای قوی در عضویت در اتحادیه اروپاست و خروج این کشور از این اتحادیه می‌تواند آن را به‌شدت تضعیف کند. او همچنین از بلوک حامیان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به‌تندی انتقاد کرده است. «بوریس جانسون»، شهردار بریتانیا و یکی از حامیان خروج از اتحادیه اروپا، موضع‌گیری ایالات متحده آمریکا درباره رفراندوم ۲۳ ژوئن را «ناراحت‌کننده» خواند.علاوه براین، بنابر گزارش رسانه‌های بریتانیا، بیش از صد نفر از نمایندگان پارلمان بریتانیا در نامه‌ای به سفارت آمریکا در لندن، از موضع‌گیری آمریکا دراین‌باره اظهار ناخشنودی کردند.

منبع: شرق