باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1681      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت تعداد بازدید : 1317
موزه لوور؛ جذاب‌ترین موزه جهان
برای بسیاری از مردم دنیا، بازدید از موزه‌ی لوور، یکی از الویت‌های آنها در سفر به پاریس است. این موزه که پربازدیدترین موزه‌ی دنیا است، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا نیز شناخته می‌شود.

برای بسیاری از مردم دنیا، بازدید از موزه‌ی لوور، یکی از الویت‌های آنها در سفر به پاریس است. این موزه که پربازدیدترین موزه‌ی دنیا است، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا نیز شناخته می‌شود.

موزه‌ی لوور یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دنیا است. طول نمای آن به ۳ کیلومتر می‌رسد. علاوه بر این، این موزه یکی از غنی‌ترین موزه‌های دنیا به لحاظ در اختیار داشتن آثار ارزشمند هنری محسوب می‌شود. این موزه ۳۸ هزار اثر هنری را به نمایش گذاشته و بیش از ۴۲۲ هزار اثر هنری را نگهداری می‌کند. تعداد کارکنان این موزه به ۲۲۹۰ نفر می‌رسد. لازم به ذکر است که ۱۲۰۰ نفر از این تعداد را ماموران امنیتی تشکیل می‌دهند. این موزه، مجموعه‌ای از ۴۸ آتش‌نشان در اختیار دارد که ۲۴ ساعته، در حالت آماده‌باش قرار دارند. این‌ها تنها بخش کوچکی از اسرار و رموز پنهان در موزه‌ی لوور هستند. این موزه‌ی بزرگ و دیدنی، رازهای نهفته‌ی زیادی در تالارهای خود دارد.

این موزه در ابتدا به عنوان یک کاخ ساخته شده است

این موزه در اصل کاخی بوده که به دستور فرانسوای اول ساخته شده است. این پادشاه دوران رنسانس که به خاطر ساختن قلعه‌های زیبا در Loire Valley شهرت دارد، یک قلعه‌ی مربوط به قرن دوازدهم را تخریب کرد تا راه برای ساختن کاخ لوور باز شود. کار ساخت و ساز بنا در اواسط دهه‌ی ۱۵۰۰ میلادی آغاز شد اما تنها بخشی از بنای کاخ تکمیل شد. هر یک از پادشاهان فرانسوی بخشی را به ساختار این کاخ اضافه می‌کردند. همانطور که اگر به معماری بنا دقت کنید، متوجه تفاوت‌هایی در بخش‌های مختلف آن می‌شوید. یکی از چشم‌گیرترین بخش‌های بنا، کلوناد (Colonnade) نام دارد که توسط لویی لو وو (Louis Le Vau)، کلود پرو (Claude Perrault) و نقاش معروف شارل لو برن (Charles Le Brun) طراحی شده است. آثار تحسین‌برانگیز این نقاش را می‌توانید در گالری آپولو مشاهده کنید.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

اکنون می‌توانید بقایای خندق اصلی را تماشا کنید

زمانی که قلعه‌ی قرن سیزدهمی ساخته شده توسط پادشاه فیلیپ آگوستوس تخریب شد، باستان‌شناسان خندق اصلی را ۷ متر پایین‌تر از Cour Carré در جریان ساخت هرم شیشه‌ای حفاری کردند. اکنون می‌توانید از طریق بخش Sully آن را مشاهده کنید.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

۲۰۰ سال طول کشید تا تمام ساختمان به موزه تبدیل شود

لویی چهاردهم آخرین پادشاهی بود که از لوور به عنوان اقامتگاه پادشاهی استفاده کرد. وی دربارش را در سال ۱۶۸۲ به کاخ ورسای (Versailles) منتقل کرد. در سال ۱۷۹۳ در جریان انقلاب فرانسه، موزه‌ی مرکزی هنر (Musée Central des Arts) در گرند گالری (Grande Galerie) برای بازدید عموم گشوده شد. ناپلئون بناپارت و ناپلئون سوم برای افزایش اعتبار خود، بخش‌هایی را به لوور اضافه کردند. تا سال ۱۹۹۳ نیز این بنا کاربری موزه نداشت تا اینکه پس از این سال، تمامی ساختمان برای اولین بار به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفت.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

بسیاری از آثار هنری موجود در موزه، غنایم جنگی ناپلئون هستند

بسیاری از پادشاهان فرانسه از بزرگ‌ترین گردآوری‌کنندگان آثار هنری بودند و به معماران بزرگ و ماهر زمان خود ماموریت می‌دادند تا در ساخت و ساز بناها مشارکت کنند. اما بسیاری از ارزشمندترین آثار هنری موزه در جریان جنگ‌های ناپلئون در ایتالیا، مصر و مناطق دیگر غارت شده‌اند.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

هرم شیشه‌ای معروف آی ام پی (I.M. Pei) در هنگام ساخت بسیار بحث‌‌ برانگیز بود

هرم شیشه‌ای مشهور این موزه که توسط معمار شناخته‌شده‌ی آمریکایی، آی ام پی طراحی شده، امروزه به تنهایی به عنوان سمبل موزه‌ی لوور شناخته می‌شود. اما زمانی که در سال ۱۹۸۹ این هرم برای اولین بار رونمایی شد، بسیاری از منتقدان معتقد بودند که این هرم نوعی توهین به مقدسات است. در حالی که این هرم که برای استقبال از ۴.۵ میلیون بازدیدکننده طراحی شده بود، در سال ۲۰۱۵، ۸.۶ میلیون نفر از موزه‌ی لوور بازدید کردند. اکنون نیز پروژه‌های عظیمی در این مجموعه در دست ساخت است تا با تغییر شکل ورودی‌ها و نواحی پذیرش اطراف هرم، مسیرهای طولانی را کوتاه‌تر کند.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

بزرگ‌ترین نقاشی موزه، در همان اتاقی نگه‌داری می‌شود که تابلوی مونا لیزا قرار دارد

شاید تابلوی مونا لیزا مشهورترین اثر هنری موجود در موزه‌ی لوور باشد اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که بزرگ‌ترین نقاشی موزه در همان اتاق قرار دارد. تابلوی جشن عروسی در قانا که توسط ورونز (Veronese) نقاش معروف ونیزی کشیده شده، ماجرای اولین معجزه‌ی مسیح و تبدیل آب به شراب را به تصویر می‌کشد.  

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

طرفداران رمز داوینچی می‌توانند از مسیرهای موضوعی برای بازدید موزه استفاده کنند

این موزه چندین مسیر موضوعی رسمی برای بازدیدکنندگان دارد تا بتوانند با استفاده از آنها از موزه بازدید کنند. یکی از این مسیرها از کتاب رمز داوینچی الهام گرفته است. اگر این مسیر را برای بازدید انتخاب کنید، می‌توانید رد پاهای شخصیت‌های این رمان یعنی Robert Langdon و Sophie Neveu را دنبال کنید.

موزه لوور

موزه لوور

می‌توانید گوشه‌ای از ظاهر ساختمان در دوران ناپلئون سوم را ببینید

در گوشه‌ای دور از دسترس بخش ریشولیو (Richelieu) دیوانخانه‌ی ناپلئون سوم به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که این کاخ مجلل زمانی که پادشاه از آن برای کارهای دولتی استفاده می‌کرده، چه شکلی بوده است.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

می‌توانید صف‌ها را دور بزنید و متخصص موزه شوید

برای دور ماندن از ازدحام و شلوغی و معطل نشدن در صف می‌توانید از کتاب فروشی‌های FNAC بلیط‌های خود را تهیه کنید و از گذرگاه ریشولیو عبور کنید. البته در این صورت باید ۱.۷۵ دلار بیشتر بپردازید که البته ارزش هزینه کردن دارد. همچنین می‌توانید با پرداخت ۱.۹۹ دلار، اپلیکیشن رسمی موزه را برای اطلاع از مسیرهای پیش‌بینی شده و گزارشات موزه‌داران، دانلود کنید. به علاوه می‌توانید برای بازدید شبانه از موزه برنامه‌ریزی کنید. موزه روزهای چهارشنبه و جمعه تا ساعت ۹:۴۵ دقیقه‌ی شب باز است.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

هنوز هم آثار جدیدی به موزه اضافه می‌شود

با وجود این که مجموعه‌های هنری این موزه شامل آثار هنری خلق شده تا قرن نوزدهم هستند، اما باز هم آثار جدیدی جذب این موزه می‌شوند. اخیرا هم موزه‌ی لوور با موزه‌ی Rijksmuseum در آمستردام همکاری داشته و دو پرتره از رامبرانت، نقاش مشهور هلندی را به نمایش گذاشته است. این دو اثر تا ۱۳ ژوئن ۲۰۱۶ در این موزه به نمایش درمی‌آیند و پس از آن به موزه‌ی Rijksmuseum منتقل می‌شوند.

موزه لوور

موزه لوور

موزه لوور

 

منبع: کجارو