باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1708      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت تعداد بازدید : 805
رئیس‌جمهور کره جنوبی در راه تهران
«پارك گئون هی» رئیس جمهور كره جنوبی پیش از ظهر امروز به وقت محلی ( یكشنبه ) سفر مهم و تاریخی خود به ایران را آغاز كرد.

هیاتی متشكل از 236 نفر از مسئولان و روسای بزرگترین شركت های كره ای و صنایع این كشور وی را در سفر به ایران كه مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می كنند.
مقام های ارشد كره نیز از این سفر به عنوان یك دیدار تاریخی یاد كرده و افزوده اند كه «پارك» روز دوشنبه با دكتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران مهمترین دیدار خود را از زمان برقراری روابط رسمی دو كشور از سال 1962 میلادی انجام می دهد.
سفر وی به ایران در شرایطی انجام می شود كه كره اعلام كرده است ایران پس از برجام و توافق هسته ای به سرزمین فرصت ها تبدیل شده است و این كشور می خواهد روابط راهبردی گسترده ای در عرصه های مختلف بخصوص اقتصادی و تجاری با ایران داشته باشد.
ارزش تبادلات تجاری دو كشور در سال 2011 میلادی به 17 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید و طرفین می كوشند سقف كنونی را كه بالاتر از 6 میلیارد و 100 میلیون دلار است دوباره به شرایط قبل برسانند.
«كیم كیو هیون» دبیر ارشد امور خارجی نهاد ریاست جمهوری كره امروز گفت كه این سفر، جهشی چشمگیر در روابط دو كشور ایجاد خواهد كرد.
وی افزود: انتظار می رود به غیر از مسائل مهم منطقه ای و بین المللی و روابط تجاری و اقتصادی، طرفین در باره مساله هسته ای شبه جزیره كره و تحولات آسیای شمال شرقی نیز گفت وگو كنند.
همزمان قرار است روسای جمهوری كره و ایران در تهران در مراسم امضای چندین سند همكاری و تفاهمنامه شركت كرده و در باره اجرای طرح های زیربنایی در ایران مذاكره كنند.
حوزه هایی چون بهداشت، پزشكی، فرهنگ، مخابرات ،‌اطلاع رسانی ، ساخت بیمارستان ، ساخت سد و خط آهن از دیگر بخش هایی است كه طرفین برای امضای قرارداد و گفت و گو در خصوص همكاری در این عرصه ها اعلام آمادگی كرده اند.
خبرگزاری یونهاپ از كره امروز گزارش كرد كه ایران دارنده بزرگترین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی دنیا است و كره نمی تواند شریك به این مهمی و بزرگی را در عصر توسعه اقتصادی نادیده بگیرد.

منبع: ایرنا