باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1721      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت تعداد بازدید : 453
ترامپ، سوژه خنده "شام آخر" اوباما
نشست سالانه باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده با خبرنگاران به پله آخر رسید. باراک اوباما شنبه شب هشتمین و آخرین مراسم شام خود با خبرنگاران را برگزار کرد. مراسمی که معمولا با شوخی و طنزهای رییس‌جمهوری امریکا همراه است و در آن سه هزار نفر از خبرنگاران، سیاستمداران و هنرمندان حضور دارند. دونالد ترامپ هرچند که در این مراسم حاضر نبود اما اصلی‌ترین سوژه طنز اوباما در این سخنرانی ترامپ بود.

نشست سالانه باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده با خبرنگاران به پله آخر رسید. باراک اوباما شنبه شب هشتمین و آخرین مراسم شام خود با خبرنگاران را برگزار کرد. مراسمی که معمولا با شوخی و طنزهای رییس‌جمهوری امریکا همراه است و در آن سه هزار نفر از خبرنگاران، سیاستمداران و هنرمندان حضور دارند. دونالد ترامپ هرچند که در این مراسم حاضر نبود اما اصلی‌ترین سوژه طنز اوباما در این سخنرانی ترامپ بود. طبق گزارش‌ها اوباما در اقدامی نادر حدود پنج دقیقه از صحبت‌های خود را به ترامپ اختصاص داد و گفت: گفته می‌شود که ترامپ تجربه سیاست خارجی برای ریاست‌جمهوری را ندارد اما وی طی این مدت با بسیاری از رهبران جهان همچون بانوی شایسته سوئد، بانوی شایسته آرژانتین و بانوی شایسته جمهوری آذربایجان دیدار داشته است. با گفتن این جملات اوباما، حضار بسیار خندیدند. اوباما در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد نبودن ترامپ در این مراسم اندکی به من صدمه زد. بسیار تعجب‌آور است در اتاقی پر از خبرنگار، افراد مشهور، دوربین ولی ترامپ حضور ندارد. آیا رنگ و روی این مراسم برای ترامپ از بین رفته ؟ او می‌تواند چه کاری به جای حضور در مراسم شام انجام دهد؟ آیا او در خانه مشغول استیک خوردن و توییت کردن یک پیام توهین‌آمیز به آنگلا مرکل است؟ او اکنون مشغول چه کاری است؟اوباما همچنین یک شوخی با جمهوریخواهان کرد و گفت: بندگان خدا جمهوریخواهان اندکی گیج شده‌اند. مورد داشتیم که از آنها پرسیده شده که برای شام ماهی می‌خواهند یا استیک و روی برگه نوشته‌اند پاول رایان. اما تنها نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که در این مراسم حضور داشت سناتور برنی ساندرز بود که با کت و شلواری معمولی در این مراسم حاضر شد. اوباما با اشاره به حضور برنی ساندرز در این جمع گفت: نامزد باهوش انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در جمع ما است. برنی یک میلیون دوستت دارم.
او همچنین در قسمتی از سخنانش به صورت غیرمستقیم به هیلاری کلینتون اشاره کرد و گفت: سال دیگر در همین موقع فرد دیگری به جای من در اینجا خواهد بود و حدس بزنید که رییس‌جمهور آتی کسی نیست جز «او». اوباما ضمیر مونث She به کار برد که اشاره به هیلاری کلینتون تنها کاندیدای زن انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا دارد. باراک اوباما در پایان سخنرانی خود به نشانه خداحافظی میکروفنی را که در دست داشت به زمین انداخت و دو انگشت خود را بر روی لب گذاشت و دهانش را برای پایان سخن خود در آخرین سخنرانی بست.

منبع: اعتماد