باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1743      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت تعداد بازدید : 921
قهرمانی روباه ها در بیشه شیرها
تاريخ نوشته شد. پديده‌ها، تبديل به قهرمان‌ شدند. روباه‌هاي ديوانه‌ آبي‌پوش، حالا رداي بزرگان را بر تن كرده‌اند. كلوديو رانيري، بچه‌ روباه‌ها را به بيشه شيرها برد و پيروزمندانه از كارزار خارج شد. لسترسیتی قهرمان لیگ برتر شد.

تاريخ نوشته شد. پديده‌ها، تبديل به قهرمان‌ شدند. روباه‌هاي ديوانه‌ آبي‌پوش، حالا رداي بزرگان را بر تن كرده‌اند. كلوديو رانيري، بچه‌ روباه‌ها را به بيشه شيرها برد و پيروزمندانه از كارزار خارج شد.
         
«پايين را نگاه نكن» اين جمله‌اي است كه بند‌بازهاي حرفه‌اي به آن توجه بسياري دارند. در حقيقت با نگاه كردن به پايين از آن ارتفاع، تعادل بندباز به هم مي‌خورد و او با كوچك‌ترين لغزشي زندگي‌اش را از دست مي‌دهد. اين دقيقا همان توصيه‌اي است كه رانيري به بازيكنانش در تمام هفته‌هاي نيم فصل دوم داشت. حقيقت ماجرا اين است تنها كاري كه روباه‌ها كردند اين بود كه از كار خود لذت بردند. اين رمز موفقيت تيم رانيري بود. مربي ايتاليايي، دو روز در هفته را در اين ليگ پرفشار به بازيكنانش استراحت مي‌داد. تصميمي بسيار ريسكي كه نتيجه‌ا‌ش شد قهرماني تيم دوم همه در همه جا؛ لسترسيتي!جنگجوهاي لستر، براي اثبات خودشان همه كار كردند. شايد باورپذير نباشد؛ اما جيمي واردي – آقاي گل تيمش – تا ٢٥ سالگي فوتباليست حرفه‌اي نبود. او در يك كارگاه ساخت لوازم پزشكي كار و به صورت نيمه‌وقت هم فوتبال بازي مي‌كرده؛ باورتان مي‌شود؟ او الان آقاي گل برترين ليگ فوتبال در اروپا است!جشن قهرماني بازيكنان آبي‌پوش در خانه جيمي واردي برگزار شد. لستري‌ها تا صبح نخوابيدند و دايم در حال جشن و پايكوبي بودند. لستر به قول پيرواني «با يك مشت جك و جوون» كه قيمت تمام‌شان روي هم رفته از مبلغ ٥٠ ميليون يورو هم كمتر مي‌شود، بزرگاني را به زانو درآورد كه قيمت يك بازيكن‌شان اين رقم است. آرسن ونگر قيمت الكيس و مسوت اوزيلش دو برابر قيمت بازيكنان رانيري است، اما او كجاي جدول است و لستر كجا؟ روباه‌ها هر بازي بيشتر و بيشتر جانانه بازي كردند. آنها واقعا سرشان را جلوي توپ مي‌گذاشتند. نوشتن از لستر سخت است، بزرگي كار اين تيم هنوز براي خيلي‌ها مشخص نشده است. اين شهر كوچك حالا نقطه پرگاري شده براي تيم‌هاي كوچكي كه مي‌خواهند به روياپردازي دست بزنند.
         
كلوديو رانيري كه روز دوشنبه براي ديدار با مادر ۹۶ ساله‌اش به ايتاليا رفته بود پس از توقف تاتنهام در خانه چلسي و مسجل شدن قهرماني لسترسيتي در ليگ برتر به تلويزيون ايتاليا گفت: «۶۴ ساله هستم و مدتي طولاني است كه در حال جنگيدن هستم اما هميشه مثبت‌گرا بودم. هميشه فكر مي‌كردم كه در نهايت قهرمان ليگ يك كشوري مي‌شوم. همان كسي هستم كه از تيم ملي يونان اخراج شد. شايد كسي اين موضوع را فراموش نكرده باشد. تغييري نكردم و همان مرد هستم. در لستر مي‌مانم. اين سال ديگر تكرار نخواهد شد. فصل آينده براي قرار گرفتن در بين ۱۰ تيم نخست مي‌جنگيم. بايد به رشد كردن ادامه بدهيم. زماني كه اتفاقي همچون امشب رخ مي‌دهد نمي‌توانيد كاملا آن را درك كنيد. تاتنهام نيمه اول را برد و مقداري حالم گرفته شده بود. زماني كه كهيل گل زد با خودم گفتم كه ممكن است اتفاقي رخ دهد. گل آزار را من هم جشن گرفتم. به همه مي‌گويم كه هميشه تلاش كنيد و بدانيد كه مي‌توانيد باور داشته باشيد.»
         
لسترسيتي اين روزها طرفدارهاي زيادي پيدا كرده است، آنها حالا نمادي هستند براي كساني كه معتقد هستند موفقيت تنها با پول به دست نمي‌آيد. لسترسيتي اين روزها محبوب‌ترين تيم فوتبال جهان است. وقتي مارك كلاتنبرگ به نشانه پايان بازي چلسي و تاتنهام در سوت خود دميد، به منزله پايان يك ماموريت غيرممكن براي يك تيم بود. صحبت از لسترسيتي است. تيمي كه فصل گذشته تا هفته‌هاي آخر گزينه اول سقوط به دسته پايين‌تر بود، توانست با خوش‌شانسي و البته روند خوب در هفته‌هاي آخر، در ليگ برتر بماند و اين فصل قهرمان ليگ برتر شود. لسترسيتي يا همان روباه‌هاي فوتبال انگليس، فصل قبل شروع خيلي بدي در ليگ برتر داشتند. ستاره اين تيم، استبان كامبياسو بود كه در اينتر روزگاري خوش درخشيده بود و از ديد هواداران بهترين بازيكن لسترسيتي نيز معرفي شد. خيلي به او اصرار شد كه در تيم بماند ولي او ترجيح داد به ليگ يونان برود و پيراهن المپياكوس را به تن كند. معلوم نبود اول فصل رانيري چه در سر داشت كه گفت بعد از پپ گوارديولا، فكورترين مربي فوتبال جهان است. رسوايي در اردوي تايلند و اخراج چند بازيكن از جمله پيرسون، پسر سرمربي سابق لسرسيتي نيز يكي ديگر از اتفات تلخ براي اين تيم بود. كلوديو رانيري كه به شكلي عجيب از يونان بركنار شده بود، هدايت اين تيم را بر عهده گرفت. يك عده جوان و چند بازيكني كه هيچ نام و نشاني نداشتند، در لسترسيتي جمع شده بودند. خريد بزرگ اين تيم كريستين فوكس از شالكه و شينجي اوكازاكي بود. جيمي واردي به هيچ‌وجه شناخته شده نبود. رياض محرز از چندين تيم ديپورت شده بود و هيچ تيمي حاضر نبود با اين بازيكن كه بعدها بهترين بازيكن ليگ برتر شد، قرارداد امضا كند. روبرت هوث كه همه او را بازنشسته مي‌دانستند و بازيكناني چون اولوا و البته كاسپر اشمايكل، پسر دروازه‌بان سابق منچستريونايتد، شاكله اين تيم را تشكيل داده بود. لسترسيتي در واقع از ٩ ديدار آخر فصل قبل خود به ٢٢ امتياز رسيد و تنها برابر چلسي ژوزه مورينيو شكست خورد. در واقع آنها در اين فصل ادامه همان روند آخر فصل قبل خود را داشتند كه به قهرماني منجر شد. حالا روباه‌هاي فوتبال انگليس و تيمي بي‌ادعا توانست به افتخاري بزرگ دست يابد و قهرماني در ليگ برتر را تجربه كنند. آيا آنها مثل بلكبرن كه سال ٩٥ قهرمان جزيره شد و بعد‌ها به دسته پايين‌تر سقوط كرد خواهند شد يا يك چلسي و منچسترسيتي جديد در فوتبال انگليس متولد شده است؟ گذر زمان به اين سوال پاسخ خواهد داد. لستر حالا بايد خود را براي آرزوهاي بزرگ‌تر آماده كند. روياهايي شيرين‌تر مثل پخش موزيك ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه كينگ پاور آن هم براي تيمي كه يكي از سرگروه‌هاي ليگ قهرمانان اروپا در فصل آينده است.

منبع: شهروند