باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-175      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور تعداد بازدید : 988
مجادله مالی شاراپوآ و سرنا ویلیامز
در اوج رقابت های تنیس آزاد امریکا ، درست در روزهایی که حواس همه ورزش دوستان به نتایج این مسابقات جمع است ، در برخی شبکه های اجتماعی مباحث داغ دیگری درباره ورزشکاران مطرح رشته تنیس در جریان است.

در اوج رقابت های تنیس آزاد امریکا ، درست در روزهایی که حواس همه ورزش دوستان به نتایج این مسابقات جمع است ، در برخی شبکه های اجتماعی مباحث داغ دیگری درباره ورزشکاران مطرح رشته تنیس در جریان است.

مناقشه ای که هوادارن سرنا ویلیامز و ماریا شاراپوآ درباره دستمزد قهرمانی هر کدام از این دو ورزشکار به راه انداخته اند در حالی به یکی از بحث های روز توئیتر تبدیل شده که شاراپوآ نتوانست به دلیل مصدومیت در رقابت های تنیس آزاد امریکا حضور داشته باشد.
در عین حال سرنا ویلیامز با قدرت در این مسابقات حاضر شده و اتفاقا با پیروزی در اولین دیدارش ، نشان داد که برای کسب قهرمانی کاملا مصمم است.
با همه این احوال اما ، اینروزها هواداران سرنا بابت این مساله داد اعتراض سر داده اند که چرا آنچه نفر اول تنیس زنان دنیا ، از قهرمانی به دست می آورد بسیار کمتر از رقمی است که ماریا شاراپوآ ، دقیقا به دلیل همین قهرمانی ها مال خود میکند.
ظاهرا دستمزد قهرمانی ماریا 10 میلیون دلار بیشتر از سرنا ویلیامز بوده به طوریکه سرنا بابت قهرمانی چیزی حدود 13 میلیون دلار می گیرد و این در حالی است که ماریا شاراپوآ برای همین قهرمانی ها حدود 23 میلیون دلار به دست می آورد.
هواداران سرنا اما در توئیتر این موضوع را با تبعیض نژادی ترکیب می کنند و بر این باور هستند که چون سرنا ویلیامز سیاه پوست است ، پاداش قهرمانی کمتری دریافت می کند.چه اینکه آنها معتقدند سرنا بدون شک در زمین مسابقه هم از ماریا بهتر است.
این جدال اما به مجله نیویورک تایمز هم کشیده شد تا به یکی از تیترهای اصلی روی جلد این مجله تبدیل شود.
با این حال پاسخ سرنا ویلیامز در برابر هجمه ای که علیه ماریا شاراپوآ به راه افتاده در نیویورک تایمز ، جالب توجه است:
اگر آنها می خواهند کسی را که بلوند و سفید پوست است در مرکز توجهات قرار بدهند و به او اهمیت مالی بیشتری بدهند ، این انتخاب خودشان است. من دوستان و همکاران زیادی دارم که از کار کردن با من راضی هستند و لذت میبرند. من نمی توانم اینجا بنشینم و بگویم من باید از این لحاظ هم بالاتر باشم چون بردها و قهرمانی های من بیشتر است. من برای ماریا خوشحال هستم چون او هم بسیار سخت کار میکند.
هر کسی به اندازه خودش آنچه را که باید داشته باشد ، دارد. ما باید شکرگزار باشیم و باید در این قضیه مثبت فکر کنیم. شاید نفر بعدی سیاه پوست باشد و در این زمینه هم در رتبه اول لیست قرار بگیرد.