باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1767      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۰ ارديبهشت تعداد بازدید : 823
مکان های پیشنهادی نیویورک تایمز به گردشگران در سال 2016
«نیویورک تایمز» در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، از 52 مقصد پیشنهادی در سال جاری میلادی نام برده‌ که البته در این فهرست بلند، نامی از شهرهای پرطرفدار ایران دیده نمی‌شود.

«نیویورک تایمز» در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، از 52 مقصد پیشنهادی در سال جاری میلادی نام برده‌ که البته در این فهرست بلند، نامی از شهرهای پرطرفدار ایران دیده نمی‌شود.

«نیویورک تایمز» در گزارش گردشگری خود 52 نقطه در جهان را به عنوان دیدنی‌ترین مقاصد سال 2016 معرفی کرده‌ است که در این گزارش تعدادی از رتبه‌های بالای این فهرست را معرفی می‌کنیم.

مکزیکوسیتی،‌ مکزیک

دیدار پاپ فرانسیس از «مکزیکوسیتی» عده بسیاری را به این پایتخت کشاند. اما مسافران این شهر در باقی روزهای سال برای دیدن برخی از لذیذترین غذاها، ‌بهترین موزه‌ها و مدرن‌ترین طراحی‌ها راهی مکزیک می‌شوند. «مکزیکوسیتی» رستوران‌های هیجان‌انگیزی دارد که طعم غذاهای آن تا مدت‌ها در خاطر گردشگران باقی می‌ماند. «پوجول»، «فوندافینا» و «فوندا مایورا» از جمله پرطرفدارترین رستوران‌های این شهر هستند.

آن‌ها که می‌خواهند عکس‌های زیبا و خاص از سفر خود داشته باشند هم می‌توانند سری به موزه عکس «کواترو کامینو» و «مرکز تصویر» این شهر بزنند. «مکزیکوسیتی» شهر بزرگی است و دیدن همه جذابیت‌های آن زمان زیادی می‌طلبد. امنیت نسبت به دهه 1990 بهبود یافته و خدمات تاکسی‌رانی هم می‌تواند کمک خوبی باشد برای دیدار از نقاط مختلف شهر.

 

 

بوردو‌، فرانسه

«بوردو» شهری تاریخی است که به تاکستان‌هایش مشهور است. «پونته ژاک شابان – دلماس» بزرگترین پل بالارونده اروپا هم در این روستاست. این‌جا مکانی است که بیش از هفت هزار و 500 فوت‌مکعب زمین پرورش اردک تبدیل به 5000 دستگاه آپارتمان و جاذبه گردشگری نو شده است. تا سال 2007 نیمی از بخش نئوکلاسیک بازسازی‌شده این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده بود و نام آن را به عنوان بزرگترین منطقه شهری راه‌یافته در این فهرست شناساند.

در سال 2013 «بوردو» پس از پاریس، دومین شهر محبوب فرانسه لقب گرفت. اگر اهل رستوران و کافه‌گردی هستید حتما به «جوئل روباکون»، «گوردون رمزی»، «کافه اپرا» در گرند تئاتر «بوردو» و رستوران چینی فرانسوی «دان» سری بزنید .

 

 

«مالت»

جمهوری «مالت» را می‌توان یک مقصد تفریحی به‌صرفه در مدیترانه با آب‌وهوایی عالی‌، سواحل زیبا و معابد سنگی شگفت‌انگیز دانست. انگلیسی در «مالت» دومین زبان رسمی است، اما تعداد کمی از آمریکایی‌ها فریبندگی این منطقه را کشف کرده‌اند. در این مجمع‌الجزایر سه جزیره مسکونی برای گشت و گذار وجود دارد؛ «مالت» که «والِتا» در آن قرار دارد، شهری با ساختمان‌های آهکی زیبا که جزو فهرست میراث جهانی یونسکو است‌، «گُزو» جزیره‌ای آرام‌تر با سواحل دیدنی که مکانی مناسبی برای غواصی به حساب می‌آیند و «کومینو»، جزیره‌ای کم‌جمعیت با یک هتل.

«والتا» پایتخت این مجمع‌الجزایر، امسال چهارصدوپنجاهمین سالگرد شکل‌گیری‌اش را جشن می‌گیرد و به همین مناسبت دروازه‌ای جدید‌، سالن اپرایی در فضای باز و ساختمان جدیدی برای مجلس آن افتتاح می‌شود. «مالت» جزیره‌ای است که «آنجلینا جولی» و «برد پیت» سوپراستارهای هالیوودی ماه عسلشان را در آن سپری کردند و جدیدترین فیلمشان «لب دریا» را در «گزو» فیلمبرداری کردند.

 

 

«کُرال بای»، جزایر «ویرجین» آمریکا

«کرال بای» شهری در جزیره «سن جان» جزایر «ویرجین» ایالات متحده آمریکاست. این‌جا مکانی است با سواحل خلوت و مردمی صمیمی که بیشتر تمرکزشان روی استفاده محلی از منابع طبیعی است تا تجاری. پیش از این که این جزیره زیبای واقع در مجمع‌الجزایر «ویرجین»، بکر و خلوت بودنش را از دست بدهد و سروکله سرمایه‌گذاران با مراکز خرید غول آسایشان پیدا شود‌، به دیدن زیبایی‌هایش بروید.

 

 

پارک ملی «روزولت»‌، آمریکا

پارک ملی‌ «تئودور روزولت» در داکوتای شمالی ایالات متحده آمریکا، آگوست امسال 100 ساله می‌شود. برای رسیدن به این پارک که ۲۸۵ کیلومترمربع مساحت دارد، باید به «دیکینسون» که در شمال‌غربی داکوتا واقع است، پرواز کنید . این مکان تفریحی سه منطقه جدا از نظر جغرافیایی است. شیر کوهستان، اسب وحشی، گوزن‌های دم‌سفید، قاطر و شمالی، گوسفند کوهی و گاومیش کوهان‌دار آمریکایی و سگ‌ دشتی از جمله گونه‌های حیوانی در این منطقه هستند.

 

 

موزامبیک

«موزامبیک» کشور پیشرویی در قاره آفریقا و ترکیبی از سافاری و ساحل‌های جذاب است. سواحل آرام این منطقه میزبان انواع و اقسام موج‌سواران و غواصان است. جمهوری «موزامبیک» با 800 هزار کیلومترمربع مساحت، در جنوب‌شرقی آفریقا و در همسایگی کشورهایی چون «تانزانیا»، «آفریقای جنوبی»، «زامبیا» و «زیمباوه» است. بخش مهمی از این منطقه را جنگل فرا گرفته. نقاط کوهستانی آن آب‌وهوای معتدل و بقیه نقاط آب‌وهوای گرم و مرطوب دارد. از ژوئن سال 2015 یک کمپانی مسئول کمپ‌ها و اقامتگاه‌های مجلل، با صرف هزینه‌ای پنج میلیون و 500 هزار دلاری برای نوسازی کار خود را در این کشور از سر گرفت تا به جذب گردشگر بیشتر کمک کند.

 

 

تورنتو، ‌کانادا

طی سال‌های اخیر «تورنتو» کم‌کم دارد جایگاه خودش را در گردشگری کانادا پیدا می‌کند و از زیر سایه «مونترال» و «ونکوور» بیرون می‌آید. «کویینز کوی» در اطراف دریاچه «اونتاریو» از سال گذشته کار خود را دوباره شروع کرد و حالا این منطقه با مسیر پیاده‌روی‌، دوچرخه‌سواری و اتوبوس‌های دوست‌دار محیط زیست و نمایشگاه‌های هنری میزبان گردشگران است.

 

گردش در این شهر بیشتر از قبل آسان شده‌؛ قطاری که راه‌اندازی شده طی 25 دقیقه از فرودگاه به پایین شهر می‌رسد و «ایر کانادا» پروازهای بیشتری را برای جذب مسافران ارائه می‌دهد. «تورنتو» همیشه برای تنوع فرهنگی شهرت داشته و حال رویدادهای هنری و ورزشی بسیاری از جمله جشنواره بین‌المللی فیلم «تورنتو» را ترتیب می‌دهد. مسابقات N.B.A 2016 آمریکا برای اولین‌بار در این شهر برگزار می‌شود.

 

 
اسکان‌، سوئد

هیجان‌انگیزترین غذاهای منطقه نوردیک نه در کوپنهاگ، که اطراف پل «اورسوند» و در منطقه سوئدی «اسکان» عرضه می‌شوند. خطوط ساحلی دست‌نخورده‌، جنگل‌هایی پر از قارچ و خانه‌هایی با چوب قرمز از جمله جاذبه‌های ناحیه روستایی‌ «اسکان» هستند. گردشگران خلاق و خاص به این‌جا می‌آیند تا خودشان مزرعه‌داری کنند، ‌غذا بپزند و تنباکو کشت کنند و از دسترنج خود لذت ببرند. در تابستان غذهای ساده دریایی و تازه در این ناحیه سرو می‌شود.

 

«دنیل برلین کروگ» رستوران معروفی در این شهر است که سرآشپز جوان آن، خودش انواع و اقسام سبزیجات را کشت می‌کند وغذاهایی لذیذ را در حد استانداردهای جهانی به مشتریانش عرضه می‌کند. گرچه زمستان‌ها سرد و جاده‌های یخ‌زده رفت‌وآمد به این مکان را دشوار می‌کنند، اما این از جذابیت سفر به «اسکان» کم نمی‌کند.

 

 

وینالس، کوبا

کوبا برای مسافران آمریکایی گردشگاهی بسیار دردسترس است. ماجراجویی‌های گردشگران این روزها از «هاوانا» فراتر رفته و می‌توانند با سه ساعت راندن به سمت غرب پایتخت، به دره «وینالس» برسند. دره‌ای با خاک سرخ‌رنگ‌، مزارع تنباکو، صخره‌ها و مسیرهای آهکی که در مه صبحگاهی غرق شده‌اند. اگر خیلی اهل ماجراجویی هستید می‌توانید از اتوبوس‌های توریستی فرار کنید، دوچرخه یا حتی یک اسب کرایه کنید و با کمک گرفتن از یک راهنما راه‌های مختلف درون دره را طی کنید.

 

به گزارش نیویورک تایمز‌، می‌توانید در مزارع کشت تنباکو توقفی داشته باشید و با جزییات این صنعت آشنا شوید. یا اگر به جای دخانیات از سنگ‌نوردی لذت می‌برید، از یک راهنما بپرسید کجا می‌شود از بهترین صخره‌های سنگی بالا رفت. در مزارع «وینالس» شانس آشنایی با کشاورزی ارگانیک و محلی که در آن کمتر از تکنولوژی روز استفاده می‌شود‌، را خواهید داشت. اگر از ناحیه روستایی دور و به منطقه شهری نزدیک‌تر شوید‌، می‌توانید از یک باغ گیاهشناسی خانوادگی دیدن کنید و خوراک لوبیا و گوشت بخورید.

 

 

 

گوادالوپ، فرانسه

«گوادلوپ» جزیره‌ای است در غرب اقیانوس اطلس در دریای کارائیب، جنوب «مونتسرات» و شمال «دومینیکا» که بخشی از کشور فرانسه‌ است. جولای سال گذشته در «گوادالوپ» یکی از بزرگترین مراکز آشنایی با تاریخ خرید و فروش برده راه‌اندازی شد. این مکان برای نمایش تاریخچه آن دوران، ‌ادای احترام به قربانیان این دوران و ارائه آثار هنری در این زمینه پذیرای گردشگران است. علاوه بر بُعد فرهنگی‌، مناظر شگفت‌انگیز و سواحل شنی «گوادالوپ» را هم به جاذبه‌های این منطقه اضافه کنید.

منبع: ایسنا