باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1819      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت تعداد بازدید : 630
بازار طلا همچنان غیر قابل پیش‌بینی
دیروز در بازار تهران سکه طرح جدید با دو هزار تومان افزایش یک میلیون و ٢٧ هزار تومان و دلار با سه تومان کاهش سه هزار و ٤٤٢ تومان فروخته شد.

دیروز در بازار تهران سکه طرح جدید با دو هزار تومان افزایش یک میلیون و 27 هزار تومان و دلار با سه تومان کاهش سه‌هزار و 442 تومان فروخته شد.

نیم سکه هم با دو هزار تومان افزایش 534 هزار تومان فروخته شد اما ربع سکه 287 هزار تومان و سکه گرمی 193 هزار تومان به فروش رسیدند که نسبت به روز شنبه تغییری نداشت. هر گرم طلای 18 عیار با 160 تومان کاهش 104 هزار و 620 تومان قیمت خورد. با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت اونس همانند دیروز هزار و 273 دلار و 80سنت درج شد. در بازار ارز، دلار با سه تومان کاهش سه هزار و442 تومان، یورو با 9 تومان افت قیمت سه هزار و 918 تومان و درهم با یک تومان کاهش 940 تومان به فروش رسید.
تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که کارشناسان ارشد اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین المللی نسبت به روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند. به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تازه‌ترین نظرسنجی حاکی است که بیشتر سرمایه‌گذاران بین‌المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد شد ولی کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا در هفته آتی رای داده‌اند.
بر اساس این گزارش در نظرسنجی آنلاین کیتکو و توییتر بیش از 663 نفر از سرمایه‌گذاران بین‌المللی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 458 نفر معادل 69 درصد اعلام کرده‌اند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 124 نفر معادل 19 درصد هم به کاهش قیمت طلا رای داده‌اند. 81 نفر معادل 12 درصد هم اعلام کرده‌اند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.
از 26 کارشناس ارشد اقتصادی هم که در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کرده‌اند، 13 نفر معادل 50 درصد به کاهش قیمت طلا در هفته آینده رای داده‌اند. 9 نفر معادل 35 درصد هم اعلام کرده‌اند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و چهار نفر معادل 15 درصد هم پیش‌بینی کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبه‌رو نمی شود. قیمت جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت با کاهش 6/1 درصدی روبه‌رو شده است. طلا نتوانسته است روند صعودی قیمت را که پس از انتشار آمارهای ناامید کننده بازار اشتغال امریکا آغاز کرده بود، ادامه دهد و بار دیگر با کاهش روبه‌رو شده است.افزایش ارزش دلار امریکا در روزهای گذشته تاثیر زیادی بر افت مجدد قیمت جهانی طلا داشته است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند صعودی ارزش دلار در برابر یورو و سایر ارزهای معتبر بین‌المللی ادامه خواهد یافت و این عامل تاثیر مهمی بر ادامه روند نزولی قیمت طلا دارد.

منبع: اعتماد