باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1841      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت تعداد بازدید : 1587
دستور تهیه چند پاپ‌کورن خانگی لذیذ
پاپکورن‌ها یا همان ذرت‌های بوداده، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌هایی هستند که می‌تواند به‌عنوان یکی از گزینه‌های لذیذ و دوست‌داشتنی، جهت پذیرایی در محافل دوستانه و خانوادگی، انتخاب شود. با ما همراه باشید تا با دستورالعمل تهیه‌ی چندین نوع از پاپکورن‌هایی که می‌توان در خانه تهیه کرد، آشنا شوید.

پاپکورن‌ها یا همان ذرت‌های بوداده، یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خوراکی‌هایی هستند که می‌تواند به‌عنوان یکی از گزینه‌های لذیذ و دوست‌داشتنی، جهت پذیرایی در محافل دوستانه و خانوادگی، انتخاب شود. باما همراه باشید تا با دستورالعمل تهیه‌ی چندین نوع از پاپکورن‌هایی که می‌توان در خانه تهیه کرد، آشنا شوید.

 

 

 

برخی از مردم ترجیح می‌دهند با اضافه کردن ادویه‌هایی مانند شکر، سس‌های تند و انواع افزودنی‌ها، طعم و عطر مطبوع و دلخواهی را به پاپکورن خود بدهند. خوشبختانه روش‌های تهیه‌ی متنوع و بی‌شماری وجود دارد که می‌توان به‌سادگی و بدون صرف زمان زیادی، ذرت‌های بوداده‌ی خانگی لذیذی را آماده کرد.

پاپکورن با طعم کارامل سیب

 

 

زمانی که در حال زیرو رو کردن ذرت‌ها روی حرارت هستید، چیپس سیب را برای بخشیدن طعمی ملایم و دلپسند به ذرت‌های در حال آماده شدن، اضافه کنید. در این صورت با روشی آسان، پاپکورنی کاراملی را تهیه خواهید کرد.

پاپکورن با طعم فلفل چیلی

 

 

نوع دیگری از پاپکورن‌های خانگی با استفاده از گونه‌ی لذیذی از فلفل‌های چیلی به نام jalapeño تهیه می‌شود. این فلفل، طعم لذیذ و خوشایندی را به خوراکی شما خواهد بخشید. کافی است برای تهیه‌ی آن، این‌گونه از فلفل را به‌صورت حلقه‌ای برش زده و درون روغن ‌زیتون طبخ کنید. سپس به ذرت‌های در حال آماده شدن، اضافه کنید.

پاپکورن خمیری با طعم نارگیل

 

هرگاه هوس خوردن پاپکورن خمیری با طعم نارگیل کردید، این دستورالعمل، بسیار به‌جا و کارآمد خواهد بود. در این روش خاص، پاپکورن شما چسبناک بوده و از طعمی شیرین و ملایم برخوردار است. زمانیکه ذرت‌ها را روی حرارت قرار داده‌اید، نارگیل‌هایی که با حرارت ملایم کباب کرده‌اید را به آن‌ها اضافه کنید.

 پاپکورن شکلاتی با رنگ قرمز ملایم

این نوع پاپکورن، شباهت بسیاری به کیک نرم با روکشی از مخمل قرمز رنگ دارد. پاپکورنی به رنگ زیبای قرمز ملایم با طعمی غنی از شکلات لذیذ و دوست‌داشتنی، اشتهای هر غذا دوستی را دوچندان خواهد کرد.

پاپکورن با طعم سیر، آویشن و پنیر پارمزان

نوع دیگری از پاپکورن‌های لذیذ خانگی که با کمک مجموعه‌ای از ادویه‌ها و چاشنی‌های خوش‌طعم تهیه می‌شود. به نظر می‌رسد یک خوراک‌شناس حرفه‌ای دستور تهیه‌ی آن را ابداع کرده و آن را برای عموم بازگو کرده است. خوراکی مملو از عطر و طعم گیاهان و پنیر پارمزان که در نوع خود بسیار مطلوب و دلپسند به نظر می‌رسد.

پاپکورن تند با طعم زنجبیل

در نقاط مختلف جهان، مردمی با ذائقه‌ها و سلایق غذایی متفاوتی زندگی می‌کنند که اصلی‌ترین دلیل این امر، عادات غذایی و اقلیم محل سکونت آن‌ها است. برخی از دوستداران پاپکورن، با اضافه کردن سس sriracha (نوعی سس ترکیبی که از فلفل چیلی قرمز تند، زنجبیل، سیر، شکر و نمک تهیه می‌شود)، به ذرت‌های بوداده‌، طعمی تند و به یادماندنی را برای خوراکی خود، به ارمغان می‌آورند. به نظر می‌رسد ترکیب مقداری زنجبیل تازه نیز مزه‌ی آن را فوق‌العاده‌تر خواهد کرد.

پاپکورن مکزیکی

در رژیم غذایی مردم مکزیک، استفاده از انواع ادویه و چاشنی در تهیه‌ی غذاهای روزانه، امری عادی و متداول است. بدیهی است که آن‌ها برای تدارک دسرها، خوراکی‌ها و دیگر چاشنی‌های مصرفی خود نیز از این روش استفاده می‌کنند. در جهان، دستورالعملی برای تهیه‌ی پاپکورن وجود دارد که به پاپکورن مکزیکی مشهور است. گزینه‌ای مناسب برای پذیرایی از میهمانان در گردهمایی‌های دوستانه یا خانوادگی که اوقات لذت‌بخش و مطبوعی را برای عزیزانتان به ارمغان خواهید آورد. ذرت‌های بوداده با ترکیب بی‌نظیری از انواع ادویه‌های تند و معطر که خوراکی خوشمزه را در پی خواهد داشت.

طرز تهیه ی چند نوع پاپکورن (ذرت بوداده)

پاپکورن آتشین با طعم لیمو

مواد لازم

ذرت یک پیمانه، فلفل قرمز پودر شده نصف قاشق چای‌خوری، نمک به میزان لازم، روغن زیتون (در صورت تمایل می‌توان از کره استفاده کرد) نصف قاشق چای‌خوری، لیموی تازه یک عدد متوسط

طرز تهیه

ظرف گودی را انتخاب کرده و روی حرارت متوسط قراردهید. وقتی از گرم شدن آن مطمئن شدید، ذرت‌ها را درون ظرف ریخته و درب آن را بگذارید. حرارت را کم کرده و اجازه دهید ذرت‌ها پف کنند. سپس درب ظرف را برداشته و روغن‌زیتون، نمک، پودر فلفل قرمز را که از قبل با یکدیگر مخلوط کرده‌اید، به آن اضافه کرده و به‌خوبی با هم ترکیب کنید. سپس شعله‌ی گاز را خاموش کرده و آب‌لیمو را روی ذرت‌های آماده شده بریزید. پاپکورن فلفلی با طعم آب‌لیمو آماده‌ی سرو است. آن را درون ظرفی مناسب ریخته و میل کنید.

پاپکورن پنیری

مواد لازم

ذرت یک پیمانه، نمک به میزان لازم، پودر فلفل سیاه به میزان دلخواه، پنیر پارمزان (می‌توان از هر نوع پنیر بسته به ذائقه‌ی افراد خانواده نیز استفاده کرد) نصف پیمانه

طرز تهیه

ظرف درب‌داری را انتخاب کرده و روی حرارت قرار دهید. پس از گرم شدن ظرف، ذرت‌ها را درون آن ریخته و بلافاصله در آن را ببندید. حرارت را کم کرده و اجازه دهید تمامی ذرت‌ها براثر حرارت آماده شوند. سپس پنیر پارمزان، نمک و پودر فلفل سیاه را به ظرف اضافه کرده و مواد را به‌آرامی با یکدیگر مخلوط‌کنید. تا آب‌شدن پنیرها صبر کرده و پس از آن، حرارت را خاموش‌کنید. پاپکورن پنیر آماده‌ی مصرف است.

پاپکورن پنیری با طعم آویشن

مواد لازم

ذرت یک پیمانه، پنیر رنده شده نصف پیمانه، پودر آویشن (در صورت تمایل می‌توان از آویشن تازه نیز استفاده کرد) یک قاشق غذاخوری، نمک به میزان لازم، زردچوبه نصف قاشق چای‌خوری، آب‌لیموی تازه یک قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

پنیر، پودر آویشن، زردچوبه و نمک را درون ظرفی با یکدیگر مخلوط‌کنید و آن را روی حرارتی غیرمستقیم قرار دهید تا پنیرها بافت نرمی را به خود بگیرد و مواد به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. سپس ظرفی گود را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید به‌خوبی گرم شود. ذرت‌ها را درون ظرف ریخته و درب آن را فوراً ببندید. پس از پف کردن ذرت‌ها ترکیب پنیر و ادویه‌ها را به آن‌ها اضافه کرده و به‌خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. پاپکورن‌های آماده‌شده را درون ظرف موردنظر ریخته و آب‌لیموی تازه را روی آن‌ها بریزید. پاپکورن پنیری با طعم آویشن آماده‌ی سرو کردن است. نوش جان.

منبع: کجارو