باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1842      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ ارديبهشت تعداد بازدید : 724
یک قدم مانده به ایستگاه نهایی مرحله مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا
انتخابات درون حزبی امریکا رفته رفته به ایستگاه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و اگرچه چهره نامزد نهایی هر دو حزب تا حدودی مشخص شده است اما دو طرف برای کسب اکثریت مطلق نماینده‌های درون حزبی برای کنوانسیون نهایی حزب شهر به شهر و ایالت به ایالت برای افزایش رای، کمپین خود را ادامه می‌دهند. انتخاباتی که روز گذشته نتایج آن مشخص شد در ایالت‌های اوریگان برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و در ایالت کنتاکی تنها برای دموکرات‌ها برگزار شد.

انتخابات درون حزبی امریکا رفته رفته به ایستگاه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و اگرچه چهره نامزد نهایی هر دو حزب تا حدودی مشخص شده است اما دو طرف برای کسب اکثریت مطلق نماینده‌های درون حزبی برای کنوانسیون نهایی حزب شهر به شهر و ایالت به ایالت برای افزایش رای، کمپین خود را ادامه می‌دهند. انتخاباتی که روز گذشته نتایج آن مشخص شد در ایالت‌های اوریگان برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و در ایالت کنتاکی تنها برای دموکرات‌ها برگزار شد. در ایالت اوریگان ترامپ بدون رقیب و سندرز توانستند پیروز میدان شوند. کلینتون نیز توانست با فاصله‌ای اندک پیروز انتخابات کنتاکی شود.

سرمایه‌گذاری نا امید‌کننده کلینتون
هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا سرمایه‌گذاری فراوانی را در ایالت کنتاکی انجام داده بود تا بتواند رقیب اصلی خود برنی ساندرز را با اقتدار شکست دهد. او در سال 2008 توانست با فاصله 35 درصدی بیش از اوباما پیروز رقابت کنتاکی شود. کلینتون امیدوار بود با توجه به ریشه‌های تاریخی و خانوادگی که در این ایالت داشت به راحتی پیروز میدان شود. اما سندرز عملا محبوبیت کلینتون در کنتاکی را زیر سوال برد. نتایج انتخابات نشان داد که کلینتون با فاصله نیم‌درصدی از سندرز پیشی بگیرد. کلینتون با 46.8 در برابر 46.3 پیروز انتخابات کنتاکی شد و نمایندگان این ایالت بین کلینتون و سندرز تقسیم شدند. از سوی دیگر سندرز توانست به راحتی پیروز انتخابات اوریگان شود. او با کسب 54.5درصد آرا توانست کلینتون را در این ایالت به راحتی شکست دهد و 31 نماینده دیگر را به مجموع نمایندگان متعهد خود اضافه کند. کلینتون اما امیدوار بود تا با یک پیروزی قاطع در کنتاکی بتواند کمپین خود را دوباره بازیابی و شکست‌های پیشین را جبران کند. اما این اتفاق عملا رخ نداد. سندرز پس از نتایج کنتاکی و اوریگون در توییتر خود نوشت: ما همیشه متحد و قوی‌تر هستیم.  بسیاری انتخابات روز سه شنبه را برای کلینتون یک درام سیاسی می‌دانند چرا که به نوعی ضعیف شدن کمپین کلینتون را تا حدودی به نمایش می‌گذارد در صورتی که کمپین سندرز با تمام توان در حال پیشروی است. اکنون فاصله نمایندگان متعهد بین کلینتون و سندرز به حدود 280 نماینده رسیده است و این شرایط را برای ادامه راه کمپین کلینتون سخت می‌کند زیرا یک لغزش کمپین او در ایالت‌هایی مانند نیوجرسی یا کالیفرنیا می‌تواند رسما جایگاه او را به خطر بیندازد. از همین رو نتایج انتخابات روز سه شنبه اندکی ادامه مسیر انتخابات را در کمپین دموکرات‌ها پیچیده می‌کند.

ترامپ؛ حریف بی‌رقیب
ترامپ به عنوان یک حریف بی‌رقیب به ادامه مبارزات انتخاباتی می‌پردازد. او در اوریگان توانست به صورت مقتدرانه پیروز انتخابات شود تا برای رسیدن به حد نصاب 1237 نماینده به کمتر از هفتاد نماینده دیگر در ادامه راه نیاز داشته باشد. او در توییتر خود خطاب به هیلاری کلینتون نوشت که با تقلب، پیروز انتخابات کنتاکی شده است. ترامپ توانست در اوریگان با 67 درصد آرا هجده نماینده حزبی را برای خود جذب کند و پس از آن اگرچه کروز و کسیچ از رقابت کناره‌گیری کردند ولی هرکدام سه نماینده درون حزبی را به دست آوردند تا ترامپ به تنهایی به کمپین خود ادامه دهد.

راه دیدار با کیم جونگ اون باز است
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در یک مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری رویترز مواضع جدیدی را در خصوص رویکرد خود نسبت به کره شمالی مطرح کرد. او در این مصاحبه که در خصوص مواضع خود در مورد پیمان آب و هوای پاریس و اقدامات پوتین در شرق اوکراین نیز صحبت کرد، سعی کرد تا چهره‌ای جدید از خود نشان دهد که مهم‌ترین موضوع آن مربوط به کره شمالی بود. او در مصاحبه خود عنوان کرد که قصد دارد راه مذاکره را با رهبر کره شمالی برای جلوگیری از برنامه اتمی او باز بگذارد. ترامپ تاکید کرد که هیچ مشکلی با صحبت کردن با کیم جونگ اون ندارد.
ترامپ 69 ساله همچنین گفت: قصد دارد چین که تنها حامی اصلی دیپلماتیک و اقتصادی پیونگ یانگ است را تحت فشار قرار دهد تا برای دستیابی به یک راه‌حل مشخص تلاش کند. این مصاحبه که در طبقه 26 برج ترامپ در منهتن نیویورک انجام گرفت در خصوص سیاست‌هایش در قبال چین گفت: من قصد دارم تا فشار زیادی را بر روی چین بیاورم زیرا چین از لحاظ اقتصادی قدرت فوق‌العاده‌ای در سراسر جهان دارد. ترامپ تاکید کرد که موضوع کره شمالی را با چین می‌تواند با یک تماس تلفنی یا یک جلسه حل کند. این سخن ترامپ درخصوص مذاکره مستقیم با کیم جونگ اون در تضاد کامل با سیاست‌های باراک اوباما رییس‌جمهور فعلی امریکاست که اعلام کرد با هیچ یک از مقامات کره شمالی صحبت نخواهد کرد. در همین حال، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از علاقه شدید و عجیب ترامپ به قدرتمندان خارجی انتقاد کرد. کلینتون همچنین سیاست خارجه‌ای را که ترامپ آن را ترویج می‌کند بی‌معنا خوانده است. در این میان گفته می‌شود ترامپ ممکن است پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر به انگلیس سفر کند. دیپلمات‌ها پیش بینی می‌کنند سفر وی به لندن پس از اعلام رسمی کاندیداتوری‌اش از سوی جمهوری‌خواهان در ماه جولای صورت گیرد.

منبع: اعتماد