باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1897      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ خرداد تعداد بازدید : 617
«تیکی‌تاکا»ی ایران مقابل استرالیا؛ بازگشت مقابل کانادا
تیم ملی والیبال ایران در افتتاحیه رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 5:40 دقیقه صبح شنبه به مصاف استرالیا رفت و موفق شد در یک بازی برتر سه بر صفر استرالیا یکی از حریفان اصلی خود را در راه کسب سهمیه المپیک از پیش رو بردارد. والیبالیست های ایرانی همچنین امروز در دومین بازی خود به مصاف کانادا رفتند که در نهایت طی رقابتی نفسگیر موفق به پیروزی شدند.

 

 

تیم ملی والیبال ایران در افتتاحیه رقابت‌های انتخابی المپیک از ساعت 5:40 دقیقه صبح شنبه به مصاف استرالیا رفت و موفق شد در یک بازی برتر سه بر صفر استرالیا یکی از حریفان اصلی خود را در راه کسب سهمیه المپیک از پیش رو بردارد. والیبالیست های ایرانی همچنین امروز در دومین بازی خود به مصاف کانادا رفتند که در نهایت طی رقابتی نفسگیر موفق به پیروزی شدند.


 ایران ست نخست را 25 بر 19، ست دوم را 25 بر 17 و ست سوم را 25 بر 18 به سود خود به پایان رساند تا با اقتدار در نخستین دیدار خود گام برداشته باشد و برد امیدبخشی قبل از بازی حساس خود با کانادا کسب کند. تیم ایران در این بازی بسیار آماده و هماهنگ نشان داد تا شروعی قدرتمند در این رقابت‌ها داشته باشد. این بازی در سالن متروپولیتن توکیو ژاپن با قضاوت «فابیو باسکوالی»، «سیمونوویچ» داوران ایتالیایی و صربستانی برگزار شد.
حدود 10 نفر از ایرانیان مقیم توکیو برای تشویق تیم ملی ایران در سالن متروپلیتن حضور داشتند. داورزنی رییس فدراسیون، ضیایی نایب‌رییس فدراسیون و افشاردوست دبیرکل فدراسیون از نزدیک شاهد برگزاری این دیدار بودند. آری گراسا رییس فدراسیون جهانی والیبال که در سالن متروپلیتن کنار محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون ایران نشسته بود از نزدیک شاهد عملکرد بازیکنان ایران برابر استرالیا بود. او بارها تیم ملی والیبال ایران را تشویق کرد. مربیان تیم‌های ملی چین و ژاپن از نزدیک این دیدار را تماشا کردند.
 
آمار بازی‌ ایران و استرالیا هم حاکی از برتری ملی‌پوشان ایران در نخستین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک دارد. در حمله تیم ملی برتر از حریف خود ظاهر شد و با 34 حمله در برابر 32 حمله استرالیا عملکرد بهتری را داشت. در دفاع بازیکنان ایران خیلی خوب کار کردند و موفق شدند 11 بار حریف را دفاع کنند. امیر غفور به تنهایی 4 بار بازیکنان استرالیا را دفاع کرد. این در حالی است که تیم استرالیا تنها 4 بار بازیکنان ایران را دفاع کردند. در خط سرویس بازیکنان استرالیا بهتر عمل کردند و موفق شدند 6 امتیاز سرویس را در برابر 3 امتیاز سرویس ایران کسب کنند. خطای بازیکنان ایران نسبت به استرالیا بیشتر بود. در طول سه ست این بازی بازیکنان ایران 27 خطا و استرالیا 12 خطا داشتند.
 
سایت فدراسیون جهانی والیبال با تمجید از عملکرد ایران در نخستین دیدار برابر استرالیا عملکرد سعید معروف را جادویی توصیف کرد. سایت فدراسیون جهانی درباره این بازی نوشته است: «کایپتان ایران سعید معروف در دیدار برابر استرالیا با جادوی خود بهترین پاس‌ها را برای امیر غفور و سایر مهاجمان فراهم کرد تا ایران بتواند برابر رقیب سنتی در سه ست پیاپی پیروز شود
معروف در این بازی 27 پاس عالی را در اختیار آبشارزنان ایران قرار داد تا غفور با 19 امتیاز و مجتبی میرزاجانپور و عادل غلامی هر کدام با 10 امتیاز نقش پررنگی در پیروزی ایران داشته باشند، در آن سوی میدان بهترین امتیازآور استرالیا ساموئل واکر بود که تنها 8 امتیاز آورد.
استرالیا در آغاز بازی توماس ادگار را در اختیار نداشت اما توانست در ست نخست 2-0 پیش بیفتد اما ایران این دو امتیاز را جبران کرد و با برتری 8-6 وقت استراحت فنی اول را گرفت. استرالیا هرچند تلاش کرد تا عقب نیفتد اما در وقت استراحت فنی دوم نیز 16-15 عقب بود. اینجا بود که سعید معروف به بهترین شکل هم‌تیمی‌هایش را روی تور مهندسی کرد و به خوبی شکاف‌های مدافعان استرالیا روی تور را پیدا کرد تا ست نخست با برتری 25-19 ایران همراه شود.
در ست دوم ایران عملکرد خوبی روی دفاع داشت و دست و پای مهاجمان استرالیا را بست، برتری 15-10 ایران در این ست در پایان نتیجه 25-17 را روی تابلوی نتایج رقم زد. در ست سوم سرانجام ادگار به میدان آمد و فرصت عرض اندام پیدا کرد. حضور او استرالیا را قوی‌تر کرد اما پوشش عالی عقب زمین توسط ایران باز هم برتری ایران را رقم زد، دو امتیاز پایانی را آبشار غفور و سرویس خطای استرالیا رقم زدند.
 
تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک از ساعت 5:40 دقیقه امروز یکشنبه در سالن متروپولیتن شهر توکیو ژاپن به مصاف کانادا رفت. تیم ملی والیبال کانادا در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها با نتیجه 3 بر 2 برابر لهستان شکست خورد. کانادا فراتر از انتظار ظاهر شد و موفق شد یک امتیاز از لهستان بگیرد.
لهستان این بازی را با نتایج 25-18، 25-21 و 15-9 به نفع خود به پایان رساند. کانادا هم دو ست را با نتایج 25-17 و 25-18 برد. تیم ملی والیبال فرانسه هم در نخستین بازی خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف یکی از حریفان آسیایی خود رفت و موفق شد این تیم را از پیش رو بردارد. قهرمان لیگ جهانی 2015 با نتیجه سه بر یک برابر چین صاحب برتری شد. فرانسه سه ست این بازی را با نتایج 25-13، 25-23 و 25-21 به نفع خود به پایان رساند و در ست دوم 25-22 نتیجه را به چین واگذار کرد. با توجه به اینکه تیم ملی چین به دنبال سهمیه المپیک به عنوان بهترین تیم آسیایی است، پیروزی ایران برابر استرالیا و شکست این تیم برابر فرانسه به نفع دیگر تیم‌های آسیایی به خصوص ایران است. تیم ملی فرانسه یکی از اصلی‌ترین شانس‌های کسب قهرمانی در این رقابت‌ها، فردا به مصاف لهستان می‌رود و چین با ژاپن دیدار می‌کند.

 

 

منبع: اعتماد