باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1905      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ خرداد تعداد بازدید : 836
مورینیو و چالش‌های آینده در منچستریونایتد
انتخاب «مورینیو» برای هدایت منچستر، اکنون تمام چشم‌ها را به رقابت‌های انگلیس دوخته و انتظار می‌رود این مربی بعد از سپری کردن سه فصل نومیدکننده منچستر با مربیگری «فن خال» و «دیوید مویس»، این تیم را متحول کند. مورینیو در پست جدید رقابت قدیمی با «گواردیولا» را پیش رو خواهد داشت و البته کارنامه رویارویی وی با «ونگر»،«رانیری»، «کلاپ»، «پوچتینو» و جانشین جدیدش در چلسی «کونته»، امید به شکل گرفتن رقابتی فشرده در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را ایجاد کرده است.

 

انتخاب «مورینیو» برای هدایت منچستر، اکنون تمام چشم‌ها را به رقابت‌های انگلیس دوخته و انتظار می‌رود این مربی بعد از سپری کردن سه فصل نومیدکننده منچستر با مربیگری «فن خال» و «دیوید مویس»،  این تیم را متحول کند. مورینیو در پست جدید رقابت قدیمی با «گواردیولا» را پیش رو خواهد داشت و البته کارنامه رویارویی وی با «ونگر»، «رانیری»، «کلاپ»، «پوچتینو» و جانشین جدیدش در چلسی «کونته»، امید به شکل گرفتن رقابتی فشرده در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر را ایجاد کرده است.

نگاهی به کارنامه مورینیو در دیدارهای مقابل سرمربیان بزرگ لیگ برتر، چالش‌های آینده این مربی مشهور است.

 

مورینیو – گواردیولا

مهم‌ترین رویارویی‌های مورینیو و گواردیولا به زمانی برمی‌گردد که آقای خاص سرمربی اینترمیلان بود و در نیمه نهایی رقابت‌های جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا در سال 2010 برابر بارسلونا به سرمربیگری گواردیولا به پیروزی رسید. با تمام این اوصاف آمار رویارویی‌های دو سرمربی مشهور بیشتر به سود گواردیولا سنگینی می‌کند و از مجموع 16 بازی متقابل، تنها سه برد نصیب مورینیو شده است.

مورینیو – ونگر

خوزه مورینیو یک بار دیگر فرصتی خواهد داشت تا در دیدارهای مقابل ونگر بخت خود را بیازماید. این دو از سال 2004 که مورینیو، سرمربی چلسی شد، کری‌های بسیار برای هم خوانده‌اند اما در داخل مستطیل سبز، مورینیو برتری محسوسی نسبت به ونگر داشته و در سیزده بازی رکورد بدون باخت خود را حفظ کرده است. یکی از به یادماندنی‌ترین نتایج متقابل این دو، برتری شش بر صفر مورینیو در ورزشگاه استمفورد بریج در هزارمین بازی آرسنال به سرمربیگری ونگر است. شاید تنها برد ونگر برابر مورینیو در سال 2015 در رقابت‌های Community Shield  کمی تسلی خاطر برای او باشد اما در چارچوب رقابت‌های رسمی هنوز رکورد بدون باخت «آقای خاص» دست نخورده است.

مورینیو – کلاپ

مورینیو روی نیمکت رئال مادرید چهار بازی مقال «یورگن کلاپ» سرمربی وقت دورتموند در چارچوب رقابت‌های فصل 2012-2013 جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا انجام داده است. کلاپ از گروه خود صعود کرده و در نیمه نهایی به لطف چهار گل «روبرت لواندوفسکی» در ورزشگاه وستفالن توانست مادرید را حذف کند. این دو یک بار دیگر در بازی چلسی – لیورپول مقابل هم قرار گرفتند که اکتبر گذشته در استمفورد بریج با باخت 3-1 چلسی به کام مورینیو تلخ شد.

مورینیو – پوچتینو

مورینیو شش بار در زمان سرمربیگری باشگاه رئال مادرید از ٢٠١٠ تا ٢٠١٣ با پوچتینو اسپانیولی روبه‌رو شده که حاصل آن چهار برد و دو تساوی بود. این دو چهار بازی دیگر نیز پس از انتقال به چلسی و تاتنهام مقابل هم قرار گرفته‌اند. تیم مورینیو در اولین دیدار در انگلیس سه بر صفر برنده شد اما اولین شکست مقابل پوچتینو را نیز با نتیجه پنج بر سه در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه وایت هارت لین تجربه کرد. در نوامبر گذشته در همین ورزشگاه و تنها چند هفته قبل از اخراج مورینیو، دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

مورینیو – رانیری

مورینیو در سال 2004 جانشین رانیری در چلسی شد اما اولین رویارویی آنها تا 2008-2009 طول کشید. در این فصل تیم اینترمیلان به سرمربیگری مورینیو در چارچوب رقابت‌های سری آ ایتالیا برابر یوونتوس به تساوی دست یافت. یوونتوس دوم شد و رانیری در پایان فصل هدایت آاس رم را برعهده گرفت. تیم مورینیو در هیچ یک از بازی‌های سری آ برابر رانیری به پیروزی دست نیافت اما در فینال جام حذفی باشگاه‌های ایتالیا برد یک بر صفر کسب کرد. پنج سال بعد در دسامبر سال گذشته تیم لستر به سرمربیگری رانیه ری مقابل چلسی ٢-١ پیروز شد که آخرین حضور مورینیو روی نیمکت آبی پوشان چلسی بود.

مورینیو – کونته

مورینیو تنها یک بازی مقابل جانشین خود انجام داده است. این بازی در دسامبر 2009 میان تیم‌های اینترمیلان و آتالانتا در چارچوب رقابت‌های سری‌آ ایتالیا برگزار شد و با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. حضور کوتاه‌مدت کونته در آتالانتا چند هفته بعد از این بازی خاتمه یافت و بعد از آن هم در هیچ مسابقه‌ای مقابل مورینیو قرار نگرفت.

 

 

منبع: اعتماد