باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-192      تاریخ انتشار : ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۱ شهريور تعداد بازدید : 1070
درس سرمایه گذاری از بزرگترین سرمایه گذار جهان
بگذارید با این واقعیت روبه رو شویم. وقتی صحبت از سرمایه گذاری به میان می آید بدون شک وارن بافت اینکار را بهتر از هر فرد دیگری انجام خواهد داد. حتما او را می شناسید و حتما نام او را در تاپ لیست ثروتمندترین مردان جهان در سال 2015 دیده اید. برای همین است که ویژگی های فکری این مرد او را به بهترین تاجر و سرمایه گذار دوران خودش تبدیل کرده است.

بگذارید با این واقعیت روبه رو شویم. وقتی صحبت از سرمایه گذاری به میان می آید بدون شک وارن بافت اینکار را بهتر از هر فرد دیگری انجام خواهد داد.

حتما او را می شناسید و حتما نام او را در تاپ لیست ثروتمندترین مردان جهان در سال 2015 دیده اید. برای همین است که ویژگی های فکری این مرد او را به بهترین تاجر و سرمایه گذار دوران خودش تبدیل کرده است.
آنالیزورهای msn.com این ویژگی های خاص را بررسی کرده اند و در سه قسمت آنها را توصیف می کنند. اگر در آستانه سرمایه گذاری هستید یا تصمیم دارید در آینده این مهم را به سرانجام برسانید. این متن را از دست ندهید.
1 قاطعیت
خیلی مهم است که بدانید چه موقع باید واکنش نشان بدهید. به زبان ساده تر اینکه چه موقع باید وارد گود بشوید. مهمتر از همه اینها این است که قادر باشید در سریع ترین زمان تصمیم گیری کنید آن هم با اعتماد به نفس و قاطعیت. این موضوع یکی از ویژگی های مثبت رقابتی وارن بافت است.
بایرون تارات ، بانکدار مورد وثوق وارن بافت درباره قدرت تصمیم گیری سریع او می گوید:
او یک معامله را در عرض مدت تنها 20 دقیقه و آن هم پای تلفن جمع می کند. او دقیقا اینکار را در اوج بحران اقتصادی برای یک سرمایه گذاری انجام داد و 5 میلیارد دلار را وارد جریان کار کرد!
2 صبوری
یکی از بزرگترین ویژگی های وارن بافت توانایی درک او از قدرت زمان و البته قیمت متوسط دلار است. وارن بافت عاشق خرید سهام است اما برای اینکار صبر قابل توجهی هزینه می کند. این صبر زمانی نمود پیدا می کند که وارن بافت با علاقه به قیمت سهام کمپانی های مختلفی که قصد دارد سرمایه گذاری بلند مدتی در آنها بکند نگاه می کند و آنها را مورد بررسی قرار می دهد. این حرکت به بافت فرصت میدهد تا در بهترین زمان ممکن با توجه به هزینه متوسط دلار یک خرید فوق العاده را انجام دهد. نگاه بافت به سرمایه گذاری هایش یک نگاه صبورانه است. او همیشه به سرمایه گذاری بلند مدت علاقه مند است و معمولا دوره زمانی که برای اینکار در نظر می گیرد در نقل قول آشنای او *همیشه* است.
3 نقش های بلند مدت
یکی از فلسفه های ضروری موفقیت مردی مانند وارن بافت ، افق های بلند مدتی است که برای اهداف سرمایه گذاری خود ترسیم می کند. باز هم نقل قول معروفی از بافت وجود دارد که می گوید: افق زمانی من برای سرمایه گذاری *همیشه* است.
وقتی یکی از سرمایه گذاری های او خوب پیش نمی رود امکان ندارد که سرمایه گذار بزرگ دکمه فروش سهام را فشار بدهد. برعکس او صبر می کند تا اوضاع به شرایط ایده آل بازگردد. از قرار معلوم هیچ چیز برای بافت موقت نیست.