باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1941      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ خرداد تعداد بازدید : 664
چگونه یک رزومه تاثیرگذار بسازیم؟
داشتن رزومه اولین گام برای پیدا کردن کار است. اما با توجه به استخدام‌هایی که این روزها انجام می‌شود شما نیاز به ساختن سابقه کاری مربوط به خود دارید. با استفاده صحیح از ابزارهای تکنولوژی، می‌توانید بدون داشتن تخصص، یک رزومه منحصر به فرد و تاثیرگذار را ایجاد کنید. در ادامه با 5 ابزار تحت وب در این رابطه آشنا می‌شویم.

داشتن رزومه اولین گام برای پیدا کردن کار است. اما با توجه به استخدام‌هایی که این روزها انجام می‌شود شما نیاز به ساختن سابقه کاری مربوط به خود دارید. با استفاده صحیح از ابزارهای تکنولوژی، می‌توانید بدون داشتن تخصص، یک رزومه منحصر به فرد و تاثیرگذار را ایجاد کنید. در ادامه با 5 ابزار تحت وب در این رابطه آشنا می‌شویم.

ATS Resume Templates: قالب‌بندی رزومه برای خواندن توسط ربات‌ها

ممکن است از دانستن این موضوع تعجب کنید که به احتمال فراوان هیچ‌گاه رزومه کاری شما توسط انسان خوانده نمی‌شود. استخدام کنندگان از برنامه‌هایی به نام “سیستم ردیابی داوطلبین” (ATS) استفاده می‌نمایند. این برنامه‌ها ربات‌هایی هستند که رزومه کاری شما را مطالعه می‌کنند. در صورتی که مایل نیستید تا از ترفندهای موجود برای فریب دادن این سیستم‌ها استفاده نمایید، می‌توانید از قالب‌های آماده این سایت بهره‌مند شوید.

قالب‌ بالا برای کسی است که دارای پایگاه داده بزرگی از قالب‌های رایگان و شگفت انگیز برنامه وُرد است. این‌ها ساده به نظر می‌آیند، اما هدف‌گذاری شده‌اند، بنابراین از هیچ کاراکتر خاص، علایم ویژه، قالب‌بندی یا تصویری استفاده نمی‌کنند که موجب برخورد مشکل با نرم‌افزار ATS بگردند. هر قالب به شما نشان می‌دهد که چه تعدادی از افراد از آن استفاده کرده‌اند و هریک چه ویژگی‌های برجسته‌ای دارند. علاوه براین پیش‌نمایشی از آن را در اختیار می‌گذارد.

EnhanCV: کشف آنچه که باید در رزومه خود بنویسید

قالب‌های ATS ذکر شده به شما می‌گوید که چگونه رزومه خود را قالب‌بندی کنید، اما آنچه که اهمیت دارد این است که چه چیزهایی باید در آن نوشته‌شود. آیا برای نوشتن آنچه که درباره “دستاوردها”، یا هر چیزی که شامل تجربه کاری شما می‌شود، مشکل دارید؟ EnhanCV برای کسانی است که به دنبال پاسخ به سوالات استخدام کنندگان هستند.

۳

با ورود رایگان به سایت از طریق حساب فیسبوک یا لینکداین خود می‌توانید جزییات اطلاعات اصلی مربوط به خود را وارد نمایید. سپس فرم EnhanCV را پر کنید. روی زمینه فعالیت خود کلیک کنید تا EnhanCV پیشنهاداتی را براساس مشاوره‌های رایج برای ساخت رزومه در اختیار شما قرار دهد. به عنوان مثال:

در عوض فهرست‌‌ کردن مسئولیت‌ها، نشان دهید که چگونه می‌توانید مهارت‌ها و توانایی‌های خاص خود را برای رسیدن به هدف به کار بگیرید. نتایج را برای بیان محدوده و اهمیت شغل خود بررسی نمایید.

پس از اینکه این کار را انجام دادید، برای مشاهده پیشنهادات بعدی روی “Next” کلیک کنید. برای درک بیشتر می‌توانید مثال‌های دیگری را با کلیک روی “Examples” بررسی کنید. با استفاده از این سایت روزمه‌ای را خواهید داشت که یک استخدام کننده برای دانستن دقیق به آن احتیاج دارد.

JobScan: بهینه‌سازی کلمات‌کلیدی برای شرح وظایف شغلی

JobScan یکی از تحلیل‌کنندگان دقیق رزومه است که به طور خاص برای نرم‌افزار ATS هدف‌گذاری شده‌است تا این اطمینان را به شما بدهد که روزمه‌تان دارای کلمات‌کلیدی مناسبی است. تحقیقات انجام‌شده روی خروجی‌های مشترکی که از نرم‌افزار ATS پانصد شرکت مختلف گرفته‌شده است، از نکاتی مانند جستجوی کلمات کلیدی، فراوانی کلمات ‌کلیدی، تطابق دقیق کلمات کلیدی، تجزیه محتوای رزومه و میزان مطابقت آن استفاده می‌کنند.

۴

بنابرانین می‌توانید رزومه خود را بر اساس شرح وظایف کاری مورد درخواست‌تان در این سایت آپلود کنید. JobScan با مقایسه‌ای که انجام می‌دهد به شما می‌گوید که برنامه ATS رزومه شما را در چه رتبه‌ای قرار می‌دهد. در صورتی که شما شرایط مورد نیاز را داشته باشید و نتایج مناسبی بدست‌ آورید، یک Match Rate (نرخ تطبیق) دریافت خواهیدکرد.

برای استفاده از این موارد نیاز به ثبت‌نام و دادن اطلاعات کارت اعتباری خود دارید. اما نگران نباشید، JobScan هزینه‌ای را از شما دریافت نمی‌کند. استفاده از امکانات سایت تا 1 ماه اول رایگان است و در صورتی که در این دوره فعالیت خود را لغو کنید، از شما پولی دریافت نمی‌شود.

RezScore: رزومه خود را تحلیل کرده و آن را اصلاح کنید

ممکن است که رزومه کاری خود را درست کرده‌باشید، اما هنوز ندانید که اطلاعات آن خوب است یا نه. RezScore با استفاده از یک الگوریتم خاص سابقه‌ کاری شما را با تحقیقاتی که درباره داشتن یک رزومه خوب انجام گرفته‌است، مقایسه می‌نماید. این فرآیند چند دقیقه طول می‌کشد، پس از آن گزارش کاملی را همراه با تحلیل و پیشنهادات ارایه‌شده دریافت خواهیدکرد.

۵

برای شروع، RezScore رتبه‌ای را به شما می‌دهد و باید تا جایی که ممکن است آن را به نمره A نزدیک کنید. رزومه شما براساس اختصار، تاثیرگذاری و عمیق‌بودن آن امتیازدهی می‌شود. بنابراین شما خواهید دانست که کدام بخش نیاز به اصلاح دارد. علاوه بر این RezScore راهنمایی‌هایی را برای بررسی و بهبود آن ارایه می‌کند و می‌گوید که رزومه کاری شما برای کدام صنایع مناسب است. همچنین نشان می‌دهد که شما چه شخصیتی دارید و مهارت‌های شما را با استفاده از یک نمودار به تصویر می‌کشد.

Real Resumes: بررسی سوابق کاری متخصصان

همه ابزارهای فوق راهنمایی‌های بزرگی برای ساخت یک رزومه هستند، اما شاید از این موضوع تعجب کنید که رزومه متخصصانی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند چگونه است؟ در این جا می‌توانید رزومه واقعی هزاران نفر را مشاهده کنید.

این مجموعه توسط VisualCV تهیه شده‌است، که یکی از برترین سایت‌های رزومه‌ساز محسوب می‌شود. توسط دسته‌بندی‌هایی که برای رزومه‌ شغل‌های مختلف ایجاد شده‌است، قادر خواهیدبود تا به سرعت شخصی را پیدا کنید که مشخصات وی با شما تطبیق دارد و بفهمید که برای ارایه تجربیات کاری خود به چه چیزهایی نیاز دارید.

 

 

منبع: آی‌تی‌رسان