باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-1954      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ خرداد تعداد بازدید : 736
طرح جدید گوگل: Brick کردن موبایل های اندرویدی از راه دور
به نظر می رسد کمپانی گوگل قصد دارد قابلیتی جدید به Android’s Device Manager در وب سایت خود اضافه کند که امکان پاک کردن تمام محتویات موبایل های اندرویدی گمشده را فراهم می آورد. Device Manager اندروید، وب سایتی است که مدت ها پیش به صورت رسمی معرفی شد و به کاربران کمک می کند تا کنترلی نسبتاً کامل روی موبایل اندرویدی گمشده خود داشته و به اعمالی چون یافتن محل دقیق آن و نیز قفل کردن دستگاه بپردازند.

به نظر می رسد کمپانی گوگل قصد دارد قابلیتی جدید به Android’s Device Manager در وب سایت خود اضافه کند که امکان پاک کردن تمام محتویات موبایل های اندرویدی گمشده را فراهم می آورد. Device Manager اندروید، وب سایتی است که مدت ها پیش به صورت رسمی معرفی شد و به کاربران کمک می کند تا کنترلی نسبتاً کامل روی موبایل اندرویدی گمشده خود داشته و به اعمالی چون یافتن محل دقیق آن و نیز قفل کردن دستگاه بپردازند.

این سیستم هنوز آنقدرها که باید و شاید کارآمد نیست و ضعف های خاص خودش را دارد، اما برخی از توسعه دهندگان اخیراً متوجه کدی جدید در پروژه متن-باز اندروید شده اند که به کاربران اجازه می دهد تا با فرمانی ساده، تمام محتویات، و حتی پارتیشن های مربوط به بازیابی اطلاعات، را پاک نموده و از اطلاعات خود در مقابل سارقان حفاظت کنند. در این صورت اصطلاحاً دستگاه Brick شده و به طور کلی بلااستفاده می شود.

البته در نهایت سازندگان موبایل خواهند بود که میزان تاثیر این گزینه جدید Device Manager را مشخص خواهند کرد و بنابر گزارش های اخیر، تولیدکنندگان اسمارت فون ها می توانند از قبل مشخص کنند که با فشردن گزینه «Brick It»، کدام پارتیشن های موبایل حذف گردند.

ظاهراً حتی گزینه ای برای دخیل کردن کارت های حافظه SD نیز در این روند درنظر گرفته شده که محتویات موجود در آنها را هم پاک خواهد کرد. با این حال باید خاطر نشان کرد که اگر تمام پارتیشن های یک موبایل به صورت تمام و کمال پاک شوند، دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد مگر این که برای تعمیر، به دست تولیدکننده اصلی فرستاده شود.

 

منبع: دیجیاتو