باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2040      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۱ تير تعداد بازدید : 473
گوگل مشاوره پزشکی می‌دهد
به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد در زمینه‌های مختلف به عنوان یک پیشرو و پیشگام شناخته شود. اخیرا گوگل با بهبود سیستم جستجوی خود و اضافه کردن اطلاعات پزشکی مبتنی بر علائم بیماری‌ها به شما می‌گوید که چرا احساس مریضی می‌کنید.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد در زمینه‌های مختلف به عنوان یک پیشرو و پیشگام شناخته شود. اخیرا گوگل با بهبود سیستم جستجوی خود و اضافه کردن اطلاعات پزشکی مبتنی بر علائم بیماری‌ها به شما می‌گوید که چرا احساس مریضی می‌کنید.

 
 

گوگل با اشراف به اینکه افراد زیادی به دنبال علائم و مشخصات بیماری‌های مختلف هستند، تلاش کرده سیستم جستجوی خود را کاربردی‌تر از قبل کند. حالا با اضافه‌شدن شرایط اطلاعات مورد نیاز، وقتی شما به دنبال نشانه‌های بیماری هستید، اطلاعات پزشکی و دارویی کامل‌تری نمایش داده می‌شود.

به عنوان مثال اگر عبارت Headache on one side (سردرد در یک طرف سر) را جستجو کنید مجموعه‌ای از شرایط شامل انواع سردرد، مگیرن، سینوزیت و انواع سرماخوردگی به شما نشان داده می‌شود. وقتی برای موردی مانند سردرد جستجو می‌کنید که موضوعیت عام دارد، گوگل اطلاعات مورد نظر شما را در کنار دیگر گزینه‌های مربوط به این مشکل فهرست می‌کند تا شاید نیازی نباشد که به دکتر مراجعه کنید.

گوگل می‌گوید این سیستم تنها جزئیات مربوطه را با هدف افزایش اطلاعات ارائه می‌کند و همواره مشورت با یک پزشک واقعی برای استفاده از توصیه‌های مناسب ضروری است. به معنای دیگر، نباید با استفاده از نتایج جستجو به دنبال تشخیص یا درمان بیماری سخت خود باشید. با این وجود گوگل اطلاعات خود را با مشورت تیمی از پزشکان حاذق دانشکده پزشکی هاروارد و کلینیک مایو، بررسی نشانه‌های بیماری و ارزیابی شرایط ارائه می‌کند. ضمن اینکه اطلاعات مورد نیاز از جستجوهای پزشکی و جستجوهای پزشکان در نمودار مخصوص گوگل نمایش داده می‌شود.

همچنین این کمپانی برای اطلاع از کاربردی بودن اطلاعات ارائه شده از شما می‌خواهد که در آینده بازخورد خود را ثبت کنید. سیستم جدید جستجوی نشانه‌های بیماری طی چند روز آینده برای کاربران آمریکایی و به زبان انگلیسی روی گوشی‌های موبایل در دسترس خواهد بود. گوگل اعلام کرده قصد دارد این ابزار را به زبان‌های دیگر برای کشورهای بیشتر گسترش دهد و می‌خواهد نشانه‌های بیشتری از بیماری‌ها را به سیستم جستجوی خود اضافه کند.

 

 

منبع: زومیت