باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2052      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲ تير تعداد بازدید : 900
وقتی زاکربرگ از بیم هکرها، وبکم لپ‌تاپش با نوار چسب می‌پوشاند!
روز گذشته اینستاگرام (شرکت تابعه فیسبوک) رسیدن شمار بازدیدکنندگان ماهانه اش به رقم 500 میلیون نفر را جشن گرفت و همزمان زاکربرگ هم عکسی از خود را در حالی که از شنیدن این خبر مشعوف بود روی این شبکه اشتراک گذاری محتوای تصویری منتشر نمود. اما برخی چشم های ریزبین در این تصویر متوجه یک نکته جالب شدند: وبکم لپ تاپ زاکربرگ که روی میز قرار داشت با یک تکه نوار چسب پوشیده شده بود.

روز گذشته اینستاگرام (شرکت تابعه فیسبوک) رسیدن شمار بازدیدکنندگان ماهانه اش به رقم 500 میلیون نفر را جشن گرفت و همزمان زاکربرگ هم عکسی از خود را در حالی که از شنیدن این خبر مشعوف بود روی این شبکه اشتراک گذاری محتوای تصویری منتشر نمود. اما برخی چشم های ریزبین در این تصویر متوجه یک نکته جالب شدند: وبکم لپ تاپ زاکربرگ که روی میز قرار داشت با یک تکه نوار چسب پوشیده شده بود.

اینطور که به نظر می آید مدیرعامل فیسبوک آنقدر از هکرها هراس دارد که تصمیم گرفته گام های امنیتی اضافه ای را برای محافظت از خود بردارد و از این طریق چشمان هر خرابکاری که به دنبال سوء استفاده و به دست گرفتن کنترل دوربین لپ تاپش است را ببندد.

جالب است بدانید که ظاهرا جک میکروفون این لپ تاپ نیز با چیزی مسدود شده (مشخص نیست چه ماده ای) تا راه برای هرگونه سوء استفاده احتمالی مجرمان بسته شود.

Untitled

 

سه نکته در مورد این تصویر: – وبکم با نوار چسب پوشیده شده – جک صدا با نوار چسب پوشیده شده – از کلاینت ایمیلی تاندربرد استفاده می کند

 

Screen_Shot_2016-06-21_at_6.26.25_PM.0

 

 

(آنطور که سایت Gizmodo یادآور شده، تصویر واقعا به میز زاکربرگ مربوط می شود زیرا همین چیدمان سال گذشته نیز در یکی از ویدئوهای سرویس استریم ویدئوی این شرکت رویت گردید).

البته اضافه کنیم زاکربرگ تنها شخصی نیست که نگرانی های امنیتیاش تا این اندازه بالاست. در آوریل امسال، جیمز کامی یکی از مدیران اف بی آی هم اظهار نمود که بعد از مشاهده لپ تاپ فردی که چسب روی وبکمش قرار داشته تصمیم گرفته دست به چنین اقدامی بزند.

 

 

منبع: دیجیاتو