باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2096      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير تعداد بازدید : 718
ترک صندلی؛ عباس کیارستمی به پاریس منتقل شد
روز گذشته خبری در فضاهای مجازی و خروجی برخی رسانه‌ها منعکس شد مبنی‌بر اینکه عباس کیارستمی، فیلم‌ساز نامدار ایرانی، پس از چهارماه سپری‌کردن مراحل درمان در ایران، سرانجام تهران را به مقصد پاریس ترک کرد.

 

روز گذشته خبری در فضاهای مجازی و خروجی برخی رسانه‌ها منعکس شد مبنی‌بر اینکه عباس کیارستمی، فیلم‌ساز نامدار ایرانی، پس از چهارماه سپری‌کردن مراحل درمان در ایران، سرانجام تهران را به مقصد پاریس ترک کرد.

این کارگردان سرشناس سینمای ایران که از اسفند سال 94 تا اوایل اردیبهشت 95 به دلیل انجام چند عمل جراحی در ناحیه روده در بیمارستان بستری شده و در ماه‌های اخیر هم چندین‌بار به بیمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا بر تصمیم خودش برای تکمیل مراحل درمان به پاریس رفت. 

بهمن کیارستمی درباره چرایی چنین تصمیمی در این مقطع زمانی و رفتن بی‌سروصدای این فیلم‌ساز از ایران گفت: ‌«نیمه فروردین که سلامت ابوی در شرایط بحرانی بود، می‌گفتند چرا درمان را پیش از تعطیلات نوروز آغاز کردید. حالا تقریبا 12 هفته بعد که دوباره وضعیت او بحرانی شده، می‌گویند چرا درمان را خارج از ایران ادامه نمی‌دهید. برای عمل به پند اول دیر بود اما برای عمل به پند دوم هنوز وقت هست. اما بهتر است دلیل رفتنش را از زبان خودش بشنوید».بهمن، بخشی از فایل صوتی مکالمه با پدرش در بیمارستان را که شب پیش از رفتن ضبط شده برایمان فرستاد که البته شنیدن آن با خواندنش متفاوت است: «قماربازها همه‌چیزشون بد نیست، گاهی میشه یه چیزایی هم ازشون یاد گرفت. یکیش اینکه میگن توی شرایطی که می‌بینین همش روی باختین، پاشین صندلیتون رو ترک کنین برین».

در ادامه از بهمن کیارستمی پرسیدیم که چه کسی پدر را در روزهای مداوا همراهی می‌کند و او گفت: «برادرم، دوستانش و من کنار او خواهیم بود».عباس کیارستمی نخستین فیلم‌ساز ایرانی است که موفقیت‌های بین‌المللی فیلم‌هایش، سینمای متفاوت ایران را در جهان نمایندگی و معرفی و نگاه‌ها را به سینمای ایران معطوف کرد. او با ساخت فیلم تحسین‌برانگیز «طعم گیلاس» توانست برای نخستین‌بار جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» را برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد. او نه‌تنها در سینما هنرمندی شناخته‌شده است، بلکه در هنرهایی همچون تدوینگری، عکاسی، ‌نقاشی، ویدئوآرت، پرفورمنس و موسیقی، ادبیات و شعر هم آثار مطرحی ارائه کرده که برگرفته از نگاه متفاوت و منحصربه‌فرد او به دنیای پیرامونش است.

 

منبع: شرق