باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2098      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۰ تير تعداد بازدید : 693
به زودی گوگل شما را از سرعت اینترنتان آگاه می‌کند
سرویس‌های تست سرعت‌ اینترنت زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت واقعی اتصال خود به شبکه اینترنت را بررسی کنید. به نظر می‌رسد گوگل نیز در واکنش به سرویس Fast.com کمپانی نت‌فلیکس در حال کار روی قابلیت تست سرعت اینترنت در بخش نتایج جستجو است.

سرویس‌های تست سرعت‌ اینترنت زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت واقعی اتصال خود به شبکه اینترنت را بررسی کنید. به نظر می‌رسد گوگل نیز در واکنش به سرویس Fast.com کمپانی نت‌فلیکس در حال کار روی قابلیت تست سرعت اینترنت در بخش نتایج جستجو است. 

 

جستجوی کلمه speed test بیشتر به منظور تست سرعت کاربران اینترنتی از اتصال اینترنتی آن‌ها در گوگل جستجو می‌شود. در این مواقع معمولا از وب‌سایت‌هایی شبیه وب‌سایت شرکت OoKla می‌توان استفاده کرد. هم‌اکنون در کنار نتایج معمول جستجو، ظاهرا گوگل در حال ساخت یک ابزار تست سرعت اینترنت در بخش نتایج جستجوی خود است. بر این اساس هر فردی عبارت check internet speed را در این موتور جستجو تایپ کند، در کنار نتایج جستجو و در بالای آن‌ها یک ابزار به منظور این تست در اختیار وی قرار می‌گیرد. این قابلیت شاید به نوعی واکنش به وب‌سایت Fast.com باشد که توسط نت‌فلیکس ارائه شده و به کاربران امکان بررسی سرعت اینترنتی را تنها با مراجعه به این وب‌سایت و کمی صبر کردن و بدون نیاز به انجام حتی یک کلیک اضافه، فراهم می‌کند.

در حساب‌کاربری Pete Meyers از گوگل، برای اولین بار به این نکته اشاره شد و در یکی از پست‌های توییتر این شخص، اسکرین‌شاتی از قابلیت تست سرعت اینترنت منتشر شد. علاوه بر این در وب‌سایت پشتیبانی گوگل روش کارکرد این بخش نیز توضیح داده شده است. همچنین گفته شده که گوگل به منظور انجام این تست‌ها به Measurement Lab متکی است. این سازمان در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده و در مورد عملکرد کلی اینترنتی مطالعه می‌کند و با همکاری برخی از محققان دانشگاهی و متخصصان صنایع از جمله Vint Cerf و Stephen Stuart که از کارمندان گوگل هستند تشکیل شده است. هنوز هیچ تصویری از اینکه سرویس تست سرعت گوگل دقیقا چه شکلی دارد در دسترس وجود ندارد، چراکه هنوز این قابلیت به صورت عمومی در دسترس کاربران نیست.

بر اساس جستجوی عبارت Internet Speed Test در گوگل،   وب سایت http://speedtest.googlefiber.net یافت شد. آنطور که پیداست در این وب سایت ابتدا نوع اتصال خود به اینترنت را تعیین می‌کنید و سپس تست سرعت اینترنت بر اساس نوع اتصال شما انجام می‌شود که همین عامل می‌تواند یک دلیل مهم برای واقعی بودن نتایج این تست سرعت باشد. در زیر می‌توانید تصویر این ابزار را مشاهده کنید.

 

google speed test

منبع: زومیت