باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2103      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ شنبه ۱۲ تير تعداد بازدید : 739
صربستان در کوره‌ی آزادی ذوب شد؛ پیروزی ارزشمند تیم ملی والیبال
تیم ملی والیبال صربستان اولین شکست خود در لیگ جهانی را در آزادی و مقابل 12هزار تماشاگر پرشور تجربه کرد. تیم ملی والیبال ایران موفق شد در اولین دیدار هفته سوم لیگ جهانی والیبال با نتیجه 3 بر 2 صربستان صدر نشین را شکست دهد. صرب ها که با 6 برد در صدر جدول حضور دارند تا قبل از دیدار مقابل ایران در تمام بازی های خود برنده بازی بودند و هیچگاه تجربه بازی در ست پنجم را نداشتند.

تیم ملی والیبال صربستان اولین شکست خود در لیگ جهانی را در آزادی و مقابل 12هزار تماشاگر پرشور تجربه کرد. تیم ملی والیبال ایران موفق شد در اولین دیدار هفته سوم لیگ جهانی والیبال با نتیجه 3 بر 2 صربستان صدر نشین را شکست دهد. صرب ها که با 6 برد در صدر جدول حضور دارند تا قبل از دیدار مقابل ایران در تمام بازی های خود برنده بازی بودند و هیچگاه تجربه بازی در ست پنجم را نداشتند.

12 هزار تماشاگر پر شور از امتیاز ابتدایی تا آخرین لحظه بازی جوی بی سابقه را در ازادی به پا کردند تا شاگردان گربیچ اولین شکست خود در لیگ جهانی را مقابل ایران و در هفتمین دیدار تجربه کنند.

 

گزارش بازی

ست اول:

 

صربی ها که در حین گرم کردن به شدت تحت تاثیر جو سال قرار گرفته بودند با آغاز بازی بدون توجه به فشار هواداران ایرانی بازی بسیار خوب و قابل قبولی را از خود ارائه کرده و از همان ابتدای کار اقدام به ایجاد فاصله با ایران کردند که به خوبی در این کار خود موفق بودند و در نهایت ست اول را با نتیجه مقتدرانه 25 بر 18 به سود خود به پایان رساندند.

 

ست دوم:

 

در ست دوم ایران برای جبران شکست دوم آمده بود اما بازهم این صربستان بود که کار را بهتر آغاز کرد و چند امتیاز از ایران پیش افتاد. دو دفاع عالی از موسوی و یک تک دفاع از میرزاجانپور سه امتیاز پیاپی برای ایران در پی داشت تا کار در امتیاز 13 برابر شود ولی صرب ها در امتیازات پایانی این ست مسلط تر نشان دادند و 25-22 پیروز شدند تا در یک ست با پیروزی در این دیدار فاصله داشته باشند.

 

ست سوم:

 

در ست سوم شاهد یک بازی بسیار نزدیک از دو تیم بودیم تا اینکه صربستانی ها در امتیاز  6 دو پوئن از ایران پیش افتادند. شاگردان لوزانو که دوست نداشتند در خانه با نتیجه سه بر صفر ببازند در ست سوم بازی بهتری ارائه دادند و 15  بر 11 نیز از حریف پیش افتاند و در نهایت موفق شدند 25 بر 22 این ست را به سود خود به پایان رسانده و کار را به ست چهارم بکشند.

 

ست چهارم:

 

حساس ترین و نزدیک ترین قسمت بازی ست چهارم بود که دو تیم پایاپای تا امتیازات پایانی پیش رفتند و تا امتیاز 18 این روال ادامه داشت تا اینکه ایران با جا گذاشتن صرب ها دو امتیاز گرفته و 20-18 از حریف پیش افتاد و در نهایت با حمایت جانانه 12 هزار هوادار پر شور 25 بر 23 با برد این ست را به پایان رساند تا نتیجه کار دو بر دو شود.

 

ست پنجم:

کار در این ست بسیار حساس و نفسگیر دنبال می شد و هر دو تیم پایاپای باهم در حال کسب امتیاز بودند و حساسیت بازی حواشی و درگیری هایی نیز بین بازیکنان دو تیم به دنبال داشت. در امتیازات پایانی حساسیت به اوج خود رسیده بود تا اینکه ایران 16 بر 14 فاتح این دیدار حساس و نفس گیر شد.

رائول لوزانو پس از پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر صربستان به خبرنگاران گفت: تماشاگران با حضور خودشان شب فراموش نشدنی را به وجود آورده بودند و طوری تشویق کردند که ما توانستیم بر بازی مسلط شویم.

 

منبع: ورزش3 ، طرفداری