باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2116      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۳ تير تعداد بازدید : 758
اوباما: دولت من مسوول ظهور ترامپ نیست
رادیو ملی امریکا( NPR) در سال آخر ریاست‌جمهوری باراک اوباما مصاحبه‌ای تحت عنوان سال اوباما با او انجام داده که به مسائل مهم یک سال گذشته و ماه‌های آینده ریاست‌جمهوری باراک اوباما پرداخته است.

 

رادیو ملی امریکا( NPR) در سال آخر ریاست‌جمهوری باراک اوباما مصاحبه‌ای تحت عنوان سال اوباما با او انجام داده که به مسائل مهم یک سال گذشته و ماه‌های آینده ریاست‌جمهوری باراک اوباما پرداخته است.

اوباما در بخشی از مصاحبه خود در خصوص ظهور پدیده دونالد ترامپ گفت: جمهوریخواهان مسوول ظهور و به قدرت رسیدن دونالد ترامپ هستند و این بستری است که آنها برای خود آماده کرده‌اند. وی قانونگذاران جمهوریخواه امریکا را متهم ساخت که با رویکرد‌های سیاسی برخاسته از مخالفت با ورود او به کاخ سفید فضایی را به وجود آورده‌اند که در آن حتی شخصی مثل پل رایان، رییس مجلس نمایندگان امریکا به اندازه کافی محافظه‌کار به نظر نمی‌رسد.  رییس‌جمهوری امریکا با این همه ابراز اطمینان کرد که مردم کشور در رای‌گیری‌های ماه نوامبر درنهایت شخصیتی مثل ترامپ را نخواهند پذیرفت و همین حقیقت موجب خواهد شد تا جمهوریخواهان کشورش به‌خود بیایند و دررویکرد‌های خود بازنگری کنند.

اوباما همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در دفاع از برجام عنوان کرد: از ابتدای دوران ریاست‌جمهوری توانستم این اطمینان را برای هر کسی ایجاد کنم که به بیمه سلامت و خدمات درمانی در کشور دسترسی خواهد داشت، ما توانستیم اقتصادمان را پس از یک بحران اقتصادی وحشتناک بهبود بخشیم و احیا کنیم، می‌دانید که توانستیم اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست نمی‌یابد و این از طریق برجام میسر شد و از وقوع یک جنگ جلوگیری کرد. ما همچنین توانستیم با کوبا روابط دیپلماتیک برقرار کنیم در مسیری که پیش از آن سابقه نداشت. روابط ما نیز اکنون با کشورهای حوزه امریکای لاتین در قوی‌ترین شکل ممکن است. شاید بهتر بگویم در قوی‌ترین حالت ممکن در تاریخ مان که پیش‌تر سابقه نداشته است.

اوباما همچنین ضمن دفاع از عملکردش در حوزه اقتصاد گفت: نرخ بیکاری ما پیش‌تر 10 درصد بود و در حال حاضر به زیر 5 درصد رسیده است. وضعیت بازار مسکن ما با سقوط و رکودی کامل مواجه بود در حالی که اکنون وضعیت نرمال است.

 

 

منبع: اعتماد