باشگاه روی خوش زندگی
کد : 2732-2128      تاریخ انتشار : ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۵ تير تعداد بازدید : 673
آمریکایی‌ها بیش از دیگر ملت‌ها به گوشی هوشمند خود وابسته‌اند
امروزه تلفن‌های هوشمند بسیار با زندگی روزمره همه ما عجیبن شده‌اند به طوریکه بیشتر ما نمی‌توانیم بدون این دستگاه مدت زیادی را راحت سپری کنیم. از همین رو مطالعه‌ای صورت گرفته که بر اساس آن مشخص شده 43 درصد از مردم آمریکا بدون گوشی‌های هوشمند خود احساس کسل شدن داشته‌اند.

امروزه تلفن‌های هوشمند بسیار با زندگی روزمره همه ما عجیبن شده‌اند به طوریکه بیشتر ما نمی‌توانیم بدون این دستگاه مدت زیادی را راحت سپری کنیم. از همین رو مطالعه‌ای صورت گرفته که بر اساس آن مشخص شده 43 درصد از مردم آمریکا بدون گوشی‌های هوشمند خود احساس کسل شدن داشته‌اند.

 

 

بانک آمریکا سومین گزارش سالانه موضوعات مورد توجه مشتریان خود را منتشر کرده که در واقع این گزارش طراحی شده تا نشان دهد که افراد بالغ آمریکایی چگونه با گوشی‌های هوشمند خود تعامل می‌کنند. در سال 2016 بانک آمریکا اعلام کرد که بسیاری از آمریکایی‌ّها در زندگی روزمره خود به میزان زیادی به گوشی‌های هوشمندشان وابسته هستند. در واقع این آمار نشان داده که بیش از نیمی از مردم آمریکا دو یا چند گوشی دارند. اعلام شده که یک چهارم از مردم این کشور سه گوشی دارند. علاوه بر این گزارش مذکور مشخص می‌کند که بسیاری از آمریکایی‌ها خود را کاربران قابل احترام گوشی‌های هوشمند می‌دانند.

یکی از جنبه‌هایی که این گزارش بر آن تمرکز دارد این است که رفتار مردم آمریکا در مورد گوشی‌های هوشمند چه تفاوت‌هایی با کل مردم جهان دارد. در این گزارش آمده است که در مورد همه مردم، 29 درصد از آمریکایی‌ّها از اینکه به گوشی‌هوشمند خود دسترسی نداشته باشند، احساس خوبی دارند. 22 درصد در این مورد احساس کسل شدن داشته و 13 درصد نیز ترس گم شدن و در نهایت 12 درصد حس رها شدن داشتند. در هرحال برای مردم آمریکا این اعداد تفاوت‌هایی دارد. 39 درصد از نبود گوشی خود احساس شوق، 43 درصد احساس کسلی، 25 درصد احساس از دست دادن و 20 درصد احساس تسکین می‌کنند. بنا به این آمار ظاهرا مردم آمریکا نسبت به مردم تمامی نواحی جهان، رابطه عمیق‌تری با گوشی‌های هوشمند خود و دیگر تکنولوژی‌های شخصی دارند. علاوه بر این نوع رفتار و تعامل ما با گوشی‌های هوشمندمان در حال تغییر است. به عنوان مثال دو سوم مردم آمریکا به منظور مسیریابی به جای سوال پرسیدن از دیگران، از گوشی‌هوشمند خود استفاده می‌کنند. یک چهارم از مردم این کشور نیز برای سفارش غذا از این دستگاه بهره می‌برند و حدودا نیمی از این افراد به منظور تنظیم برنامه‌های سفر و قرارملاقات‌ها استفاده می‌کنند.

بخش جالب دیگر این آمار این است که نشان می‌دهد چگونه برخی از افراد از گوشی‌های هوشمند به منظور مکالمه و صحبت نکردن با دیگران در برخی از موقعیت‌ها بهره می‌برند. به عنوان مثال، در یک قرار ملاقات، 9 درصد از مردم از گوشی‌هوشمند خود به منظور صحبت کردن با دیگران بهره می‌برند. این موضوع در مورد مردم آمریکا به 17 درصد افزایش می‌یابد. استفاده از گوشی برای صحبت نکردن با دیگران در تعطیلات خانوادگی برای همه مردم دنیا 25 درصد اعلام شده و این در حالی است که همین مورد برای مردم آمریکا به 40 درصد افزایش یافته است. البته این آمار نباید باعث شود چندان تعجب کنیم.

از آنجا که این گزارش توسط بانک آمریکا اعلام شده، بخش قابل توجهی از آن به این موضوع اختصاص داده شده که مردم آمریکا چگونه از تکنولوژی‌های شخصی به منظور مدیریت سرمایه خود بهره می‌برند. بانک مورد اشاره به این نتجیه رسیده که 84 درصد از مردم حداقل یک بار در هفته از اپلیکیشن‌های بانکداری موبایلی بهره می‌برند تا بر حساب‌های خود نظارت داشته باشند. یک سوم جمعیت جهان که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. حداقل به صورت روزانه یک بار به اطلاعات حساب خود دسترسی می‌یابند، اما در مورد آمریکایی‌ها حدودا نیمی از آن‌ها هر روز از طریق اپلیکیشن‌های موبایل بانک، به حساب بانکی خود دسترسی می‌یابند. 41 درصد از مردم اعلام کرده‌اند که استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل‌ بانک باعث شده تا استرس‌های مالی آن‌ها کاهش یابد، اما 15 درصد از این افراد گزارش داده‌اند که استرس آن‌ها در این شرایط افزایش یافته است. 41 درصد از مردم بنا به اعلام بانک آمریکا، معتقد هستند که افراد زیر 18 سال امروزی از کارت‌های اعتباری استفاده نخواهند کرد و 51 درصد از مردم نیز بر این باورند که رفته رفته به سمت جوامعی پیش می‌رویم که در آن‌ خبری از پول نقد نیست.

 

 

منبع: زومیت